Wasze modyfikacje/patenty
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Może zamieszczę schemat ale muszę go najpierw zrobić bo budowałem to "na żywo" bez projektowania czegokolwiek.
Transoptor to nie bardzo bo on służy do separacji obwodów elektrycznych, chodziło Ci chyba o coś na w starych myszkach czyli dioda nadawcza i odbiorcza przesłaniana tarczą.
Ja wybrałem metodę jak w licznikach rowerowych bo obroty są niewielkie a całość staje się niewrażliwa na zanieczyszczenia.
Żeby to zbudować trzeba mieć jednak trochę zdolności manualnych i nauczyć się ładowania programu do mikro kontrolerów.
Program jeszcze dopracowuje, żeby było więcej funkcji także obrotomierz.
Transoptor to nie bardzo bo on służy do separacji obwodów elektrycznych, chodziło Ci chyba o coś na w starych myszkach czyli dioda nadawcza i odbiorcza przesłaniana tarczą.
Ja wybrałem metodę jak w licznikach rowerowych bo obroty są niewielkie a całość staje się niewrażliwa na zanieczyszczenia.
Żeby to zbudować trzeba mieć jednak trochę zdolności manualnych i nauczyć się ładowania programu do mikro kontrolerów.
Program jeszcze dopracowuje, żeby było więcej funkcji także obrotomierz.
Co do tego transoptora to są dwa rodzaje ze szczelina ( w kształcie litery U) i bez (w kształcie kostki ) W pierwszym przypadku jest to dioda IR z fototranzystorem w obudowie. Ale to już dyskusja raczej na elektroda.pl
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać"
Ja choc jestem zwolennikiem oryginalu to jednak mysle ze na pewne sprawy mozna przymknac oko.
Umnie z usprawnien /patentow zaliczyl bym alternator a co za tym idzie minus na mase
H4 w sumie dlatego ze takie nowe lampy dostalem.
Pompka reczna od malucha w miejsce syrenowskiej
Skrzynka bezpiecznikow od maluszka
najwiekszym patentem bedzie mechanizm recznego, gdzy byly wlasciciel przelozyl go w podloge co zlikwidowelem i teraz glowie sie jak to rozwiazac aby bylo pod podlaga.
Napewno dojdzie tez wentylator na chlodnice elektryczny najprawdopodobniej od Poldka
Umnie z usprawnien /patentow zaliczyl bym alternator a co za tym idzie minus na mase
H4 w sumie dlatego ze takie nowe lampy dostalem.
Pompka reczna od malucha w miejsce syrenowskiej
Skrzynka bezpiecznikow od maluszka
najwiekszym patentem bedzie mechanizm recznego, gdzy byly wlasciciel przelozyl go w podloge co zlikwidowelem i teraz glowie sie jak to rozwiazac aby bylo pod podlaga.
Napewno dojdzie tez wentylator na chlodnice elektryczny najprawdopodobniej od Poldka
Polski Fiat 125p 1500: filtr powietrza 7 zł, komplet klocków hamulcowych 40zł spojrzenia przechodniów na jego widok...bezcenne
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 56
- Rejestracja: 2008-05-06, 11:25
- Lokalizacja: Czosnów
Moje modyfikacje:
- reflektory przednie z żarówkami H4 (to raczej nie moja modyfikacja ale poprzedniego właściciela;) ),
- alternator z elektronicznym regulatorem - bodajże od Poloneza,
- lusterka zewnętrzne elektryczne od Audi 80, widoczność dużo lepsza niż w syrenowskich,
- przełączniki pod kierownicę (światła dł/kr, kierunki, wycieraczki) od jakiegoś nissana,
- halogeny w zderzaku od Mercedesa ML, nie wyglądają jakoś specjalnie atrakcyjnie ale dobrze spisują się we mgle a darowanemu koniowi sie nie zagląda ,
- układ spryskiwacza do szyb od Seata,
- wentylator na chłodnice od Seata Ibiza III, plusem tego wiatraczka jest że montuje się to bezpośrednio na chłodnice bez jakiś pająków czy innych ustrojstw ,
- nagrzewnica od Seata, sporo cięcia, spawania plastiku i zabawy z dopasowaniem,
- fotele i pasy bezpieczeństwa od Seata Ibiza,
- skrzynka bezpieczników od Maluch nowego typu (na bezpieczniki płytkowe),
- tunel pomiędzy siedzeniami + dźwignia hamulca ręcznego od Seata,
- podsufitka, osłony przeciw słoneczne, lusterko wsteczne klejone do szyby od Seata Tolego,
- wykładzina podłogi od Seata Ibiza.
i to chyba wszystko na razie . Kiedyś myślałem nad zmianą silnika na 4T ze względów ekonomicznych. Ale wizja braku dźwięku i zapachu silnika Syreny jest nie do przeskoczenia
- reflektory przednie z żarówkami H4 (to raczej nie moja modyfikacja ale poprzedniego właściciela;) ),
- alternator z elektronicznym regulatorem - bodajże od Poloneza,
- lusterka zewnętrzne elektryczne od Audi 80, widoczność dużo lepsza niż w syrenowskich,
- przełączniki pod kierownicę (światła dł/kr, kierunki, wycieraczki) od jakiegoś nissana,
- halogeny w zderzaku od Mercedesa ML, nie wyglądają jakoś specjalnie atrakcyjnie ale dobrze spisują się we mgle a darowanemu koniowi sie nie zagląda ,
- układ spryskiwacza do szyb od Seata,
- wentylator na chłodnice od Seata Ibiza III, plusem tego wiatraczka jest że montuje się to bezpośrednio na chłodnice bez jakiś pająków czy innych ustrojstw ,
- nagrzewnica od Seata, sporo cięcia, spawania plastiku i zabawy z dopasowaniem,
- fotele i pasy bezpieczeństwa od Seata Ibiza,
- skrzynka bezpieczników od Maluch nowego typu (na bezpieczniki płytkowe),
- tunel pomiędzy siedzeniami + dźwignia hamulca ręcznego od Seata,
- podsufitka, osłony przeciw słoneczne, lusterko wsteczne klejone do szyby od Seata Tolego,
- wykładzina podłogi od Seata Ibiza.
i to chyba wszystko na razie . Kiedyś myślałem nad zmianą silnika na 4T ze względów ekonomicznych. Ale wizja braku dźwięku i zapachu silnika Syreny jest nie do przeskoczenia
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać"
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 56
- Rejestracja: 2008-05-06, 11:25
- Lokalizacja: Czosnów
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 56
- Rejestracja: 2008-05-06, 11:25
- Lokalizacja: Czosnów
pewnie gdyby syrena przeszła jeszcze jeden lifting dostałą by podobne, tylko że był by maluchowskie ale pewnie były by podobne, do tego "dostałaby" pewnie czarne zderzaki i inne duperele(ramki reflektorów, listwy progowe, chrom w latach 80-ych był już nie modny) może klamki z malucha i przełączniki z polda albo z malara i była by taka syrena 80's, ale dobra, co do lusterek faktycznie gorzej to sobie wyobrażałem, tylko od którego to audi (rocznik) bo nie kojarzę takiego kształtu lusterek w 80
I'm Boss, becouse i have Bosto
- Marcin Hojan
- -#Youngtimer
- Posty: 724
- Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
- Lokalizacja: Szamocin
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
Nie wiem od jakiego rocznika są moje. Szukałem lusterek montowanych na drzwi więc wybór był ograniczony. Zmieniłem oryginalne ponieważ przy każdym zamknięciu drzwi lusterko się przestawiało . A poza tym warstwa odblaskowa zaczęła się odklejać.
Z modyfikacji zapomniałem wspomnieć o plastikowych nadkolach od Poloneza.
A tu zdjęcie jeszcze ze starym lusterkiem
Z modyfikacji zapomniałem wspomnieć o plastikowych nadkolach od Poloneza.
A tu zdjęcie jeszcze ze starym lusterkiem
"Zanim zacznę źle mówić o "Syrenie" i jej twórcach - sprawdzę dlaczego nie mogę jechać"
Galmot- poznań...arystokracja:) masz je jeszcze? byłbym chętny:)
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz