Polerowanie (termostat, listwy, chłodnica, cewki itp.)

patenty, przeróbki, ulepszenia
Fistasz
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 46
Rejestracja: 2005-11-20, 17:31
Lokalizacja: Znin

Post autor: Fistasz »

'J" a mozesz podac jakies dokładniejsze dane dotyczące tych koncówk na wiertarke i tarcz z włukininy??
tomek
-#Junior
-#Junior
Posty: 143
Rejestracja: 2005-06-20, 21:51
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: tomek »

Na rynku pojawiła się nowa pasta o nazwie ALUCHROM firmy K 2 (to ta sama firma co produkuje pastę TEMPO). Ostatnio zdobyłem aluminiowe "słoneczka - kołpaki". Dzisiaj doczyściłem je ALUCHROMEM - super efekt. Za tubkę 120g zapłaciłem 6,50zł. Moim zdaniem rewelacyjna pasta.
Awatar użytkownika
Michael
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 366
Rejestracja: 2006-05-29, 12:43
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Michael »

sorry że pytam, ale czy jest jakakolwiek możliwość wypolerowania np. ramek od kierunkowaskazów? (tych niklowanych) Bo mam w garażu nowe ładne, ale mają taki nalot brzydki którego nie da się niczym usunąć? Da się to jakoś lekko spolerować, czy odnowić można to tylko przez galwanizację? :F
Draka
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 252
Rejestracja: 2006-05-16, 20:45
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Draka »

Zawsze da sie to wypolerować ale efekt będzie krótkotrwały, jeżeli powstały mikropęknięcia powłoki galwanicznej to zjawisko to bęszie sie pogłębiać. Można trochę przyhamować proces korozji tych elementów np przecierając je regularnie ropą lub innym środkiem o właściwościach smarnych no i polerując od czasu do czasu.
M-72 - 1951, AWO 425s-1957, MB W115-1975, ex Junak M10-1962.
Awatar użytkownika
Michael
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 366
Rejestracja: 2006-05-29, 12:43
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Michael »

Draka pisze:Zawsze da sie to wypolerować ale efekt będzie krótkotrwały, jeżeli powstały mikropęknięcia powłoki galwanicznej to zjawisko to bęszie sie pogłębiać. Można trochę przyhamować proces korozji tych elementów np przecierając je regularnie ropą lub innym środkiem o właściwościach smarnych no i polerując od czasu do czasu.
Aha no to chociaż tyle, a czym to polerować? Bo u mnie powłoka jest gładka nie jest jeszcze zmatowiała więc to chyba musi być jakaś delikatna pasta albo coś, co radzicie?
baska
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2008-10-13, 12:24
Lokalizacja: Toruń

Post autor: baska »

Odkopuje staryyyy temat dlatego że niedługo czeka mnie dłuższa przygoda z polerowaniem wspomnianych wyżej części. I jak? na dłuższą metę papier ścierny i pasta tempo dały radę? Jak tam dzisiaj wyglądają polerowane części?

I jeszcze pytanie. Do aluminium też polecacie ten sam patent? A chromy? wiem że do chromów są jakieś specjalne środki. Ktoś próbował?
stopiątka z siedemdziesiątego szóstego (robi się)
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Miękki metal- papier ścierny(najwygodniej kupić w leroyu/castoramie) taki na gąbce- łatwo się dopasowuje do powierzchni i nie trzeba ciąć, później patrzeć jak pęka itd...inne zalety że łatwo się go moczy we wodzie. Do polerki TEMPO lub włóknina ścierna- i tu uwaga, w castoramie/leroyu do kupienia dużo taniej niż na allegro- nie dajcie się nabrać

Chrom- CIF mleczko, Tempo- ale na zardzewiały nic nie poradzisz. Te środki pomagają jak są dopiero maleńkie ogniska korozji.

Pozdrawiam.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

Polecam poświęcić trochę więcej czasu i stopniowo stosować coraz drobniejszy papier. 400, 600, 800, 1200, 1500, 2000 i na koniec pasta polerska. Efekt murowany!
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

W wolnym czasie zajmuje się polerką, najlepsza i najtańsza pasta to AUTOMAX której używam do wszystkiego. Przed polerką najlepiej przeleć materiał papierami wodnymi 400, 600, 800, 1200, 1500, 2000400, 600, 800, 1200, 1500, 2000.
Na tych felgach używałem 400 600 1000 na koniec pasta automax i też jest ok. : - )
Chłodnica po wypolerowaniu matowieje po ok. 3tyg.
Wypolerowane aluminium można też potraktować bezbarwnym, ale wtedy po czasie zaczyna się łuszczyć lakier i wygląda to strasznie, do tego matowieje i traci wspaniały połysk.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2009-03-13, 12:21 ]
Przykład chłodnica i pasata AUTOMAX:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Te czarne małe kropki to brudna maska : - )
baska
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2008-10-13, 12:24
Lokalizacja: Toruń

Post autor: baska »

A w perspektywie czasu jak się zachowuje aluminium po papierach i paście AUTOMAX/TEMPO ?
stopiątka z siedemdziesiątego szóstego (robi się)
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Aluminium zawsze będzie troche matowiało, lecz gdy juz raz będzie dobry poler, to potem wystarczy co pół roku recznie przelecieć automaxem i powinno być gitares.

A teraz troche moich doświadczeń. Lekko matowe, brudne chromy recznie poleruję automaxem. Tak samo odnowiłem matowe plastiki (klosze lamp).

Kwasówkę poleruje szlifierką kątową z tarczą filcową i pastą polerską zieloną do twardych metali. W sumie tak samo polerowałem kiedyś aluminiowe pokrywy w motocyklu, tyle, że filcowa tarcza była na szlifierce stołowej. Szło błyskawicznie.
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

Zależy od stopu aluminium, ale miesiąc wytrzymują spokojnie,
Natomiast w syrenie dekielki piast na tyle po polerce na lustro matowieją po ok. tygodniu

„Yanosik” a masz jakiś patent na niebieską mgiełkę która na aluminium zostaje po automacie ??
Zerknij na moje alufelgi od golfa lekko ją widać, i idealnie się nie błyszczą, albo coś ze mną jest nie tak :D
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Kurde, na zdjęciach to te felgi wyglądają dobrze, mgiełki niebieskiej nie widzę. Przy lustrzanym połysku możliwa jest mgiełka zależna od tego w jakim kolorze nosimy ubranie i w jakim kolorze jest pomalowane pomieszczenie ;) :smiech

Wygląd i trwałość polerki napewno zależy od stopu oraz od warunków w jakich eksploatowany dany element. Falgi bez lakieru napewno padną bardzo szybko. Sól, piasek i te sprawy robią swoje.
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Z moich doświadczeń to nie polecam automaxa na dłuższą metę, słyszałem opinię że może nawet zedrzeć chrom. Osobiście do wstępnej polerki metali niezbyt zapuszczonych używam gąbek do mycia naczyń... ostra strona świetnie zdziera nie za duże utlenienie, ewentualnie nawet z tempo, po tej gąbce widać mikroryski, więc jeśli ktoś chce doprowadzić do pełnego lustra, to godziny tarcia samym tempo, dobrze też sprawuje się mieszanka 1:1 tempo z najzwyklejszym woskiem nieściernym nawet takim tipowym to świetnie nadaje się do odświeżania lakieru, likwiduje brudki których nie da się domyć zwykłymi metodami no i od razu lakier dostaje woska, po takiej akcji możesz niemal przez pół roku auto tylko przemywać samą wodą i przecierać gąbką, a lakier po myciu będzie wyglądał świetnie. Temat przypomniał mi o tym że sam muszę po ziemie odstawić porządne mycie i woskowanie, ale z racji remontów mechaniki to się może i do majówki odwlec...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
krzemien323
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 431
Rejestracja: 2009-01-27, 20:51
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: krzemien323 »

Odkopałem trochę temat, ale teraz mogę podzielić się dośwoadczeniami. :faja

Otóż myślałem, że na polerce aluminium zjadłem zęby :) oto przykłady:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu zaskoczenie. Aluminium do produkcji felg jest idealnym materiałem do polerowania, natomiast elementy aluminiowe w starych samochodach to jakaś dziwna mieszanka, która już po dwóch tygodnich matowieje i utlenia się :(
Felgi po polerowaniu nie ruszane nawet rok błyszczą się jak świeżo po polerowaniu, nie wolno tylko ścierać brudu suchą szmatką, bo się porysują (ale i tak są to mikroryski).
Niestety mam teraz probloem :( - aluminiowo-jakieśtam klamki w mojej wołdze. Myślałem, że sobie je wypoleruję a tu wpadka :cry: po dwóch tygodniach zrobiły się matowe i zaczęły śniedzieć. A za chromowanie jednej klamki ze stopu ZnAl powiedzieli mi UWAGA - 400zł!!!

Macie może jakieś pomysły ???
ODPOWIEDZ