Zmiana silnika i układu kierowniczego

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

CZESIO1958 pisze:zgaqdza sie ze inna liga ale obydw wywodza sie od DKW
Tak tylko Polacy skonstruowali silnk sami na bazie DKW, a szwedzi normlanie wynajęli konstruktora silników który robił w DKW....
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

możliwe ale czemu nie czerpać z dobrych wzorców tym bardziej jak sie ma kase i mozliwość. innym przykladem jest stosowanie w Volvie silników peugeota
czesław
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Pokaż jego zdjęcia,kto jest szczęśliwy posiadaczem tej bestii
Wieki temu był na zlocie w Turawie majowym, pogrzebę w archiwum i coś wynajdę :)

[ Dodano: 2009-06-15, 07:01 ]
CZESIO1958 pisze:innym przykladem jest stosowanie w Volvie silników peugeota
czesław
W Polonezie były silniki Rovera i Peugota. Czy to czyni konstrukcję auta lepszą? Silnik możesz włożyć jaki dusza zapragnie. Zamawiasz u producenta partię i jazda.
Co do silników 2t, to trzeba uczciwie przyznać - Saab to extraklasa, wyroby z DDR to I liga, a konstrukcje rodzime, to niestety, walka o spadek z II ligi... w DDR mieli olbrzymie doświadczenie w konstrukcji silników 2t, bo babrali się w tym od przedwojny, u nas nieco później i po prawdzie na Syrenie się zaczęło i skończyło, bo małoseryjne Mikrusy i inne wynalazki można sobie odpuścić. Trochę to tak jak Simson i komarek - zupełnie inna liga, a przeznaczenie to samo.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Sikor pisze:
CZESIO1958 pisze:zgaqdza sie ze inna liga ale obydw wywodza sie od DKW
Tak tylko Polacy skonstruowali silnk sami na bazie DKW, a szwedzi normlanie wynajęli konstruktora silników który robił w DKW....
To jak to jest, że pierwszy ss-15 powstał w 1924 roku, a DKW f1 tłukli od 1931? Nie forsuje tu teorii, że bylo odwrotnie jak mówisz, ale powiedz, kiedy powstały pierwsze silniki dkw chłodzone wodą? rok 1924 podany na podstawie książki, o której pisał kiedyś taeda, a po którą sięgnąłem do biblioteki UJ, ale tytułu nie pomne.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

:D
aż taki dobry w tym temacie nie jestem ale poszukam informacji moze coś znajde
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Joseph
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2006-10-19, 12:06
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Joseph »

ja zastanawiam się nad wrzuceniem budy syreny na ramę od wartburga 1,3. Widziałem kiedyś na alledrogo taką konstrukcję pod syrenę bosto. Testował to ktoś? Jaki poziom trudności bo np. wrzucenie bebechów BMW to dla mnie 5 level. Przekręcić budę do innej ramy to podejrzewam 2 lewel;-).
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Te ramy w sumie sa podobne
ale bez kombinowania sie nie obejdzie
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Podobne ramy? Coś mi się nie wydaje. Pewnie da się dokonać takiej przeróbki, tylko pytanie jakim kosztem, a co za tym idzie czy jest sens...
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

A czy budowa HodRodów a ludziska jednak budują
Rama wartburga ma niezależne zwieszenie wszystkich kólek wiec komfort na pewno się zwiekszy.
Lepsze hamulce i ulatwiony mont. silnika np. 1,3 VW
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Tylko trzeba trochę pokombinować, bo w 1.3 silnik/skrzynia są zamontowane poprzecznie... Poza tym te ramy szybko korodowały, więc może być problem ze znalezieniem.Moim zdaniem, jeśli ktoś już chce robić taką rzeźbę to lepiej wyspawać sobie nową ramę, pod kastę syreny z możliwością adpatacji części z innych aut.
syrena to nie samochód.
J.
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 54
Rejestracja: 2009-02-24, 02:55
Lokalizacja: GA

Post autor: J. »

Mateusz pisze:Tylko trzeba trochę pokombinować, bo w 1.3 silnik/skrzynia są zamontowane poprzecznie...
Bodaj w Poznaniu chłopaki wsadzili 1.3 wzdłuż :}
n71.pl
i tyle w temacie.!
Awatar użytkownika
Joseph
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2006-10-19, 12:06
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Joseph »

znajomy ma wartburga z 76 roku na ramie 1,3. Co kombinował to kielichy przód i przegroda z dziurą na wodzik skrzyni biegów.
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

No spoko, tylko z tego co zrozumiałem zastanawiasz się nad zastosowaniem ramy wartburga do syreny,a nie 353.
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
Joseph
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2006-10-19, 12:06
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Joseph »

no tak tylko z samei idei przerzucenia budy z jednej ramy na drugą powstał problem ustawiania poprzecznie silnika. Po co? Z moich pobieżnych wyliczeń syrenka jest węższa w fartuchach i po parę cm na boki - kola. Wystarczy w tym miejscu przespawać fartuchy i tyle.

[ Dodano: 2009-09-24, 20:32 ]
problem powstał z racji konieczności dojazdów codziennych do pracy - szukam jakiejś wygodnej opcji zmiany napędu syreny tak aby można było użytkować jej na co dzień - bardziej ekonomiczny silnik i bardziej niezawodna mechanika.

[ Dodano: 2009-09-24, 20:34 ]
http://moto.allegro.pl/item687487235_sy ... bosto.html to ta syra 1,3
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
sisiek
Posty: 9
Rejestracja: 2008-12-09, 22:23
Lokalizacja: racibórz

Post autor: sisiek »

moja propozycja co do takich przeróbek to naj prosciej bedzie przeszczepic caly przod od innego auta o podobnej szerokosci bo zakladanie jakiegos mocnego silnika na ori zawieszeniu i hamulcach to samobojstwo jako samochody nadajace sie na takie mody proponuje np fiat uno punto vw lupo polo opel corsa praktycznie trzeba tylko przerobic ramę aby zamocowac wahacz dolny i kolumne mcphersonahttp://www.youtube.com/watch?v=Aa86pFBaciI podaje troche przesadny przykladhttp://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=33153
1971 syrena 104
ODPOWIEDZ