Tak tylko Polacy skonstruowali silnk sami na bazie DKW, a szwedzi normlanie wynajęli konstruktora silników który robił w DKW....CZESIO1958 pisze:zgaqdza sie ze inna liga ale obydw wywodza sie od DKW
Zmiana silnika i układu kierowniczego
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Wieki temu był na zlocie w Turawie majowym, pogrzebę w archiwum i coś wynajdęPokaż jego zdjęcia,kto jest szczęśliwy posiadaczem tej bestii
[ Dodano: 2009-06-15, 07:01 ]
W Polonezie były silniki Rovera i Peugota. Czy to czyni konstrukcję auta lepszą? Silnik możesz włożyć jaki dusza zapragnie. Zamawiasz u producenta partię i jazda.CZESIO1958 pisze:innym przykladem jest stosowanie w Volvie silników peugeota
czesław
Co do silników 2t, to trzeba uczciwie przyznać - Saab to extraklasa, wyroby z DDR to I liga, a konstrukcje rodzime, to niestety, walka o spadek z II ligi... w DDR mieli olbrzymie doświadczenie w konstrukcji silników 2t, bo babrali się w tym od przedwojny, u nas nieco później i po prawdzie na Syrenie się zaczęło i skończyło, bo małoseryjne Mikrusy i inne wynalazki można sobie odpuścić. Trochę to tak jak Simson i komarek - zupełnie inna liga, a przeznaczenie to samo.
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
To jak to jest, że pierwszy ss-15 powstał w 1924 roku, a DKW f1 tłukli od 1931? Nie forsuje tu teorii, że bylo odwrotnie jak mówisz, ale powiedz, kiedy powstały pierwsze silniki dkw chłodzone wodą? rok 1924 podany na podstawie książki, o której pisał kiedyś taeda, a po którą sięgnąłem do biblioteki UJ, ale tytułu nie pomne.Sikor pisze:Tak tylko Polacy skonstruowali silnk sami na bazie DKW, a szwedzi normlanie wynajęli konstruktora silników który robił w DKW....CZESIO1958 pisze:zgaqdza sie ze inna liga ale obydw wywodza sie od DKW
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
ja zastanawiam się nad wrzuceniem budy syreny na ramę od wartburga 1,3. Widziałem kiedyś na alledrogo taką konstrukcję pod syrenę bosto. Testował to ktoś? Jaki poziom trudności bo np. wrzucenie bebechów BMW to dla mnie 5 level. Przekręcić budę do innej ramy to podejrzewam 2 lewel;-).
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Tylko trzeba trochę pokombinować, bo w 1.3 silnik/skrzynia są zamontowane poprzecznie... Poza tym te ramy szybko korodowały, więc może być problem ze znalezieniem.Moim zdaniem, jeśli ktoś już chce robić taką rzeźbę to lepiej wyspawać sobie nową ramę, pod kastę syreny z możliwością adpatacji części z innych aut.
syrena to nie samochód.
no tak tylko z samei idei przerzucenia budy z jednej ramy na drugą powstał problem ustawiania poprzecznie silnika. Po co? Z moich pobieżnych wyliczeń syrenka jest węższa w fartuchach i po parę cm na boki - kola. Wystarczy w tym miejscu przespawać fartuchy i tyle.
[ Dodano: 2009-09-24, 20:32 ]
problem powstał z racji konieczności dojazdów codziennych do pracy - szukam jakiejś wygodnej opcji zmiany napędu syreny tak aby można było użytkować jej na co dzień - bardziej ekonomiczny silnik i bardziej niezawodna mechanika.
[ Dodano: 2009-09-24, 20:34 ]
http://moto.allegro.pl/item687487235_sy ... bosto.html to ta syra 1,3
[ Dodano: 2009-09-24, 20:32 ]
problem powstał z racji konieczności dojazdów codziennych do pracy - szukam jakiejś wygodnej opcji zmiany napędu syreny tak aby można było użytkować jej na co dzień - bardziej ekonomiczny silnik i bardziej niezawodna mechanika.
[ Dodano: 2009-09-24, 20:34 ]
http://moto.allegro.pl/item687487235_sy ... bosto.html to ta syra 1,3
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
moja propozycja co do takich przeróbek to naj prosciej bedzie przeszczepic caly przod od innego auta o podobnej szerokosci bo zakladanie jakiegos mocnego silnika na ori zawieszeniu i hamulcach to samobojstwo jako samochody nadajace sie na takie mody proponuje np fiat uno punto vw lupo polo opel corsa praktycznie trzeba tylko przerobic ramę aby zamocowac wahacz dolny i kolumne mcphersonahttp://www.youtube.com/watch?v=Aa86pFBaciI podaje troche przesadny przykladhttp://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=33153
1971 syrena 104