Zmiana silnika i układu kierowniczego
Zmiana silnika i układu kierowniczego
Witajcie!
Mam pytanie czy wiecie może do jakiego samochodu pasowałby układ kierowniczy do syreny, by nie trzeba było dużo przerabiać? To samo dotyczy się silnika i skrzyni biegów czy istnieje jakiś pojazd dający te dwa podzespoły, które by pasowały? Z góry dzięki za odpowiedź.
Mam pytanie czy wiecie może do jakiego samochodu pasowałby układ kierowniczy do syreny, by nie trzeba było dużo przerabiać? To samo dotyczy się silnika i skrzyni biegów czy istnieje jakiś pojazd dający te dwa podzespoły, które by pasowały? Z góry dzięki za odpowiedź.
Chłopie - to już wszyscy wiedzą że ten motorek pasuje jak ulał
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... c&start=45
Wchodzą jeszcze inne ale ten najlepiej.
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... c&start=45
Wchodzą jeszcze inne ale ten najlepiej.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Już miałem coś napisać, ale patrze a to mój "krajan" więc cóż powiem tylko tak:
Jak masz albo będziesz już miał swoją Syrenę to zapuść motor, usiądź na stołeczku przed nią i... słuchaj. Siedź tak długo aż przejdą Ci pomysły cytowane wyżej.
PS:
Jak przyjdzie nocka i ciągle nic to daj spać sąsiadom, zgaś motor i czynność powtórz nazajutrz, i tak aż do skutku.
Syrena "przemówi" do Ciebie obiecuję, inaczej nie byłoby tego zakręconego forum.
Pozdrawiam.
Jak masz albo będziesz już miał swoją Syrenę to zapuść motor, usiądź na stołeczku przed nią i... słuchaj. Siedź tak długo aż przejdą Ci pomysły cytowane wyżej.
PS:
Jak przyjdzie nocka i ciągle nic to daj spać sąsiadom, zgaś motor i czynność powtórz nazajutrz, i tak aż do skutku.
Syrena "przemówi" do Ciebie obiecuję, inaczej nie byłoby tego zakręconego forum.
Pozdrawiam.
eeee nie czytaj ich złośliwości, najlepiej pasuje układ napędowy od wartburga, poczytaj o syrenie 102s lub 103s, i działaj...
[ Dodano: 2008-04-18, 16:25 ]
aaaa niedoczytałem że to chodzi do jakiego a nie od jakiego, tzn kolega ma układ kierowniczy silnik i skrzynie i na siłę chce włożyć do jakiegoś innego autka? hmmm... no nie podpowiem bo się nie znam, ale z ciekawości zapytam; po kiego grzyba?
[ Dodano: 2008-04-18, 16:25 ]
aaaa niedoczytałem że to chodzi do jakiego a nie od jakiego, tzn kolega ma układ kierowniczy silnik i skrzynie i na siłę chce włożyć do jakiegoś innego autka? hmmm... no nie podpowiem bo się nie znam, ale z ciekawości zapytam; po kiego grzyba?
Moje pytanie wynika z tego że od zawsze chciałem mieć syrenę, lecz słyszałem od wielu ludzi że w syrenach najgorzej jest z układem kierowniczym, że często się psuje itp. Nie wiem czy to jest prawda więc chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat. Obecnie jeżdżę zupełnie innym autem inna technologia a syrena to miała by służyć jako autko do sobotnich przejażdżek. Tak więc jeśli można to prosiłbym o opinie na temat silnika i układu kierowniczego.
- Garbusiarz
- -#Youngtimer
- Posty: 806
- Rejestracja: 2005-12-08, 19:07
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jeśli do sobotnich przejażdżek to nie widzę problemu w zostawieniu oryginalnego silnika i układu kierowniczegoFacetOtek pisze:syrena to miała by służyć jako autko do sobotnich przejażdżek
Jak będziesz dbał o Syrenkę to napewno odwdzięczy się Tobie za to
Pozdrawiam
VW 1302 "Garbik" - 1970 r.
ŻUK A-072 - 1991 r.
ŻUK A-072 - 1991 r.
- Marcin Hojan
- -#Youngtimer
- Posty: 724
- Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
- Lokalizacja: Szamocin
- Jarek104
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 63
- Rejestracja: 2005-08-15, 09:38
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ja jestem kolejną osobą, która nie będzie tego przestrzegała.. Jak można zabrać Syrenie jej serduszko i wstawiać cos innego...
Zrób tak, jak napisał arturromarr, oby to poskutkowało.. Układ kierowniczy tez spokojnie wytrzymuje spokojną, delikatna jazdę.. A te wszystkie luzy to cału urok Syrenki..
Zrób tak, jak napisał arturromarr, oby to poskutkowało.. Układ kierowniczy tez spokojnie wytrzymuje spokojną, delikatna jazdę.. A te wszystkie luzy to cału urok Syrenki..
W poszukiwaniu Syreny...
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
nie bardzo kojarze takich opinii na wiele rzeczy sie narzeka ale na to... slabym punktem moze byc przekladnia slimakowa ale zey az tak... mozna by sprobowac z zamianą maglownicy tylko trzebaby pokombinowac z dlugoscią drązków plus kolumna kierownicza lamana bo zebnik przekladni moze nie wypasc dokladie tam gdzie w syrenie jest dziura w grodzi na kolumne. to juz lepiej do ladu serie doprowadzic.FacetOtek pisze:w syrenach najgorzej jest z układem kierowniczym
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
- deutschmeister
- Posty: 12
- Rejestracja: 2008-04-20, 13:40
- Lokalizacja: Festung Krakau
Dla mnie jest tylko jeden dopuszczalny silnik, który możnado Syreny wsadzić... Powiem szczerze, że miałem takie "swapa". Myślę mianowicie o motorku z wartbiego 353
Miałem kiedyś 105-tkę z podłubanym przez dziadka-mechanika motorem z 353. Silniczek miał około 65 koni (okna, wyważany wał, posadzony na syrenowskiej głowicy, więc wyższy stopień sprężania, zmieniony gaźnik na dwugardzielowego Weber z pompką). Syrena z tym motorem miała niezły wypierd i, co najważniejsze< gadała jak trza
Motork dziś stoi w garażu, bo postawnowiłem go kiedyś przerobić na 3 gaźniki, rozgrzebałem i... zabrakło mi czasu i weny twórczej
Miałem kiedyś 105-tkę z podłubanym przez dziadka-mechanika motorem z 353. Silniczek miał około 65 koni (okna, wyważany wał, posadzony na syrenowskiej głowicy, więc wyższy stopień sprężania, zmieniony gaźnik na dwugardzielowego Weber z pompką). Syrena z tym motorem miała niezły wypierd i, co najważniejsze< gadała jak trza
Motork dziś stoi w garażu, bo postawnowiłem go kiedyś przerobić na 3 gaźniki, rozgrzebałem i... zabrakło mi czasu i weny twórczej
A to seryjne nie miały wyważanego wału?deutschmeister pisze:wyważany wał,
Jak możesz napisz, jaki to Weber. Ja mam dwa różne ale nadal nie jestem przekonany czy to jest to...deutschmeister pisze:zmieniony gaźnik na dwugardzielowego Weber z pompką
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef