Zmiana silnika i układu kierowniczego

patenty, przeróbki, ulepszenia
FacetOtek
Posty: 2
Rejestracja: 2008-04-17, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Zmiana silnika i układu kierowniczego

Post autor: FacetOtek »

Witajcie!
Mam pytanie czy wiecie może do jakiego samochodu pasowałby układ kierowniczy do syreny, by nie trzeba było dużo przerabiać? To samo dotyczy się silnika i skrzyni biegów czy istnieje jakiś pojazd dający te dwa podzespoły, które by pasowały? Z góry dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Chłopie - to już wszyscy wiedzą że ten motorek pasuje jak ulał
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... c&start=45
Wchodzą jeszcze inne ale ten najlepiej.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Już miałem coś napisać, ale patrze a to mój "krajan" więc cóż powiem tylko tak:

Jak masz albo będziesz już miał swoją Syrenę to zapuść motor, usiądź na stołeczku przed nią i... słuchaj. Siedź tak długo aż przejdą Ci pomysły cytowane wyżej.
PS:
Jak przyjdzie nocka i ciągle nic to daj spać sąsiadom, zgaś motor i czynność powtórz nazajutrz, i tak aż do skutku.

Syrena "przemówi" do Ciebie obiecuję, inaczej nie byłoby tego zakręconego forum.

Pozdrawiam.
macio
-#Junior
-#Junior
Posty: 192
Rejestracja: 2006-12-18, 00:27
Lokalizacja: poznań

Post autor: macio »

eeee nie czytaj ich złośliwości, najlepiej pasuje układ napędowy od wartburga, poczytaj o syrenie 102s lub 103s, i działaj...

[ Dodano: 2008-04-18, 16:25 ]
aaaa niedoczytałem że to chodzi do jakiego a nie od jakiego, tzn kolega ma układ kierowniczy silnik i skrzynie i na siłę chce włożyć do jakiegoś innego autka? hmmm... no nie podpowiem bo się nie znam, ale z ciekawości zapytam; po kiego grzyba?
FacetOtek
Posty: 2
Rejestracja: 2008-04-17, 23:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: FacetOtek »

Moje pytanie wynika z tego że od zawsze chciałem mieć syrenę, lecz słyszałem od wielu ludzi że w syrenach najgorzej jest z układem kierowniczym, że często się psuje itp. Nie wiem czy to jest prawda więc chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat. Obecnie jeżdżę zupełnie innym autem inna technologia a syrena to miała by służyć jako autko do sobotnich przejażdżek. Tak więc jeśli można to prosiłbym o opinie na temat silnika i układu kierowniczego.
Awatar użytkownika
KAZIO_
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 201
Rejestracja: 2007-10-18, 18:39
Lokalizacja: marymont

Post autor: KAZIO_ »

Kup i przekonaj się sam.
Awatar użytkownika
Garbusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 806
Rejestracja: 2005-12-08, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Garbusiarz »

FacetOtek pisze:syrena to miała by służyć jako autko do sobotnich przejażdżek
Jeśli do sobotnich przejażdżek to nie widzę problemu w zostawieniu oryginalnego silnika i układu kierowniczego :ok3
Jak będziesz dbał o Syrenkę to napewno odwdzięczy się Tobie za to 8)

Pozdrawiam
VW 1302 "Garbik" - 1970 r.
ŻUK A-072 - 1991 r.
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

Chciałbym nieśmiało zauważyć, że ten dział został stworzony po to aby pisać o przeróbkach i NIE ZOSTAĆ SKRYTYKOWANYM, czego kilka osób łącznie z moderatorem nie przestrzega...
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
Jarek104
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 63
Rejestracja: 2005-08-15, 09:38
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jarek104 »

ja jestem kolejną osobą, która nie będzie tego przestrzegała.. Jak można zabrać Syrenie jej serduszko i wstawiać cos innego...
Zrób tak, jak napisał arturromarr, oby to poskutkowało.. Układ kierowniczy tez spokojnie wytrzymuje spokojną, delikatna jazdę.. A te wszystkie luzy to cału urok Syrenki..
W poszukiwaniu Syreny...
macio
-#Junior
-#Junior
Posty: 192
Rejestracja: 2006-12-18, 00:27
Lokalizacja: poznań

Post autor: macio »

kup alfę 145 z silnikiem boxer, jako dawcę za 2000 i działaj. jak oddasz do warsztatu pyknie drugie 2000, jak sam chcesz zrobić to jesteś mocarz.
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

jak na sobotnie przejazdki to wogole nie ma sensu ja moja syrena w poznaniu robie okool 200-300km miesiecznie i wszystkie układy mam oryginalne
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

no przecież ja żartowałem, przecież to mój krajan jak pisałem :)

Ja też swoje dumanie nad Syrenką zacząłem od planów przeróbek silnika w w końcu został, tak jest w wielu przypadkach i pewnie będzie i w tym.

PS:
Twardziel z tego silnika syreny nie :)
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

FacetOtek pisze:w syrenach najgorzej jest z układem kierowniczym
nie bardzo kojarze takich opinii na wiele rzeczy sie narzeka ale na to... slabym punktem moze byc przekladnia slimakowa ale zey az tak... mozna by sprobowac z zamianą maglownicy tylko trzebaby pokombinowac z dlugoscią drązków plus kolumna kierownicza lamana bo zebnik przekladni moze nie wypasc dokladie tam gdzie w syrenie jest dziura w grodzi na kolumne. to juz lepiej do ladu serie doprowadzic.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
deutschmeister
Posty: 12
Rejestracja: 2008-04-20, 13:40
Lokalizacja: Festung Krakau

Post autor: deutschmeister »

Dla mnie jest tylko jeden dopuszczalny silnik, który możnado Syreny wsadzić... Powiem szczerze, że miałem takie "swapa". Myślę mianowicie o motorku z wartbiego 353 :)
Miałem kiedyś 105-tkę z podłubanym przez dziadka-mechanika motorem z 353. Silniczek miał około 65 koni (okna, wyważany wał, posadzony na syrenowskiej głowicy, więc wyższy stopień sprężania, zmieniony gaźnik na dwugardzielowego Weber z pompką). Syrena z tym motorem miała niezły wypierd i, co najważniejsze< gadała jak trza :)
Motork dziś stoi w garażu, bo postawnowiłem go kiedyś przerobić na 3 gaźniki, rozgrzebałem i... zabrakło mi czasu i weny twórczej :)
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

deutschmeister pisze:wyważany wał,
A to seryjne nie miały wyważanego wału? :P
deutschmeister pisze:zmieniony gaźnik na dwugardzielowego Weber z pompką
Jak możesz napisz, jaki to Weber. Ja mam dwa różne ale nadal nie jestem przekonany czy to jest to...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
ODPOWIEDZ