Syrena IE

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Syrena IE

Post autor: italianboy »

Witam wszystkich jestem nowym uzytkownikiem forum zaciekawił mnie temat Gieroy'a elektryczny zaplon , od razu mowie ze nie znam sie na tym dlatego fantazja moze mnie poniesc jednak prosze mimo wszystko o wyrozumialosc. Zaczolem sie zastanawiac ze skoro zaplon z modulami sie dało zamontowac w syrenie to czemu i nie isc dalej, mianowicie daewoo matiz ma podobna pojemnosc co syrena, mozna by zadoptowac caly uklad zaplonowy wraz z wtryskami (wtryski-komputer-cewki 3 szt matiz aparat zaplonowy moduł zaplonowy....nie wiem czy cos jeszcze) moja prozba jest nastepujaca co myslicie, czy to mozliwe i czy bylo by to alternatywa dla ludzi chcacych montowac 4T w syrenie....osobiscie uwazam ze taki"nowoczesny" 2T nie musialby byc zastapiony przez 4t...spalanie maleje kultura jazdy i pracy silnika na zupelnie innym poziomie...no i odpalanie zima przy ujemnych temperaturach :) Mam nadzieje ze temat bedzie sie rozwijał ...choć jeszcze raz podkreslam nie znam sie na tym wiec moja fantazja na ten temat jest spora....nie znam sie moge fantazjowac...dlatego....moze ktos mnie naprowadzi i mysle ze wiele osob ceniacych sobie dwa takty bylo by za tym zeby syrenka miala wtrysk skoro juz elektroniczny zaplon jest to czemu nie isc dalej...serce i klimat syreny zostanie ale chociaz ciut w nowoczesnosc sie ja pchnie ;) mam nadzieje ze nie zostanie zlinczowany za taki temat..na swoja obrone mam (jestem nowy, nie znam sie na tym -fantazje i zbieranie info)
Pozdrawiam serdecznie Marco Amati
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Awatar użytkownika
retrocar
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 233
Rejestracja: 2007-02-10, 11:24
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: retrocar »

Masz rację, Twoja fantazja nie zna granic. :piwo:
retrocar -S-Y-R-E-N-A- 105L

Sesja zdjęciowa mojej Syrenki
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=7160
wkliw
Posty: 19
Rejestracja: 2007-03-30, 12:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

a dlaczego fantazja ?? wszystko da się zrobić i wtrysk to syreny równierz. Ale nie przy użyciu układu z silnika 4T ( choćby dlatego że dla dażdego podejścia tłoka potrzebujemy iskre/dawke paliwa a w 4T raz mamy prace raz wydech) myśle że dało bys się jednak opracować komputer i program do jego sterowania ( tak jak zrobił to kolega Święty z Forum PTK, opracował kompletny wtrysk EFI do poloneza) a z seryjnych elemetnów można by było wykozystac przepustnice listwe wtryskową czujnik halla pompe paliwa itp... oczywiście pociąga to za sobą montarz alternatora i - na masie... Można też zamiast budować komputer od podstaw posłużyć się jakimś gotowcem np. megasquirt (www.megasquirt.info) lub układem z jakiegoś motocykla 2T. Sądze że gdyby wgłębić się w temat to dało by się to zrobić i efekt mógłby być całkiem ciekawy. Celowonie pisze tu o kosztach bo to temat na oddzielną dyskusje.
WARSZAWA 223 '71 (czeka na remont)
MZ ES250/1 '66 ( 2 lata temu odrestaurowana)
MZ ES250/2 '67 (rok temu wróciła do życia)
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Już dawno ktoś przekroczył tę granicę. W Niemczech gościu zamontował wtrysk do 353. Przerobił urządzenie wtryskowe z VW.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Sikor pisze:Przerobił urządzenie wtryskowe z VW.
No właśnie - rzeźba, na którą trzeba mieć czas, forsę i zdolności techniczne - bez tego jeszcze więcej forsy. No i niestety, nigdzie nie opisano, jak z żywotnością tego silnika - czy wacha z olejem nie działa zabójczo na wtryski, czy silnik dostaje tyle ile trzeba - to pozostaje zagadką. Nie wiem, czy gra warta świeczki, jeśli brać pod uwagę że syreną, jak i pomału 353, zwykle jeździ się już okazjonalnie - pomijam w przypadku wartburga wożenie ziemniaków na targ czy cegieł na budowę, ale to nie są pasjonaci i ich takie cuda nie interesują. Do 1.3 założenie wtrysku to trochę roboty i koszty, gdzie silnik się nadaje bo bliźniacze jednostki VW miały takie zasilanie, a co dopiero 2t, gdzie nikt nigdy o tym nie myślał.
italianboy pisze:no i odpalanie zima przy ujemnych temperaturach
Ty ją dobrze wyreguluj, a problemów w zimie nie będzie.
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Jeśli chodzi o wtrysk jednopunktowy to nie powinno być problemów bo on w pewnym sensie symuluje pracę gaźnika (tylko lepiej), Nie sadze, żeby wtryskiwaczowi przeszkadzało trochę oleju w paliwie. Problem stanowi inna charakterystyka silnika więc trzeba by było modyfikować sygnały z czujników albo zmienić nastawy komputera. Druga sprawa to zamontowanie czujników, zwłaszcza położenia wału, ale wszystko jest do zrobienia. Zapłon jednak trzeba było zrobić osobno bo nie porywa się on z silnikiem 4t a zwiększenie liczby impulsów z czujnika położenia całkowicie zamieszałoby komputerowi.

Tak naprawdę ciekawe efekty dało by założenie bardziej zaawansowanych układów z wielopunktowym wtryskiem pośrednim do kolektora. Są wymierne korzyści zasilania każdego cylindra jednak trzeba by było stworzyć całkowicie nowy układ sterowania.

Jeśli umówimy się, że fantazjujemy do końca to układy wtryskowe umożliwiają zrobienie z 2t całkiem nowoczesnego silnika jeśli zastosujemy wtrysk bezpośredni do komory spalania połączony z niezależnym układem smarowania (takim jak zdaje się w saabach). Wtrysk mógłby następować po zamknięciu okna wlotowego.

Pracy było by dużo ale temat jest do zrealizowania i nie wykluczone że w końcu ktoś się tym pochwali bo różne rzeczy już zwariowani ludzie zrobili.
A poza tym pomarzyć zawsze miło.
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

Wiec tak pofantazjowalismy ;] teraz jednak prosilbym o jakies dokladne w miere sprawdzone opinie, doswiadczenia od czego by przeszczepic tak by bylo dobrze i nie na okretke :) jednopunktowy ...jak najbardziej :) wazne zeby w ogole byl wtrysk...wiec koniec z wydumkami :P zbieram informacje, zapisuje konsultuje w roznych zrodlach no i cennik czesci potrzebnych do tego przedsiewziecia :) z gory dziekuje za opinie i pomoc.
Pozdrawiam Marco Amati
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Chopie, nikt Ci konkretnego przepisu nie da, bo o ile wiem w Polsce nikt tego nie robił. Podałem Ci z czego zrobił przeszczep Niemiec i właściwie z internetu więcej się w tym temacie nie dowiesz.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Szkoda, ze silniki 2T nowej generacji nie weszly masowo do produkcji :F Czytalem o tym kiedys rubryke Sela w AutoSwiecie chyba w 96 roku kiedy byla to swego rodzaju nowinka, jeszcze pisal, ze nie jest to taki silnik jaki wszyscy znamy z Trabantow i Syrenek- tak to byly czasy. Moze ktos pamieta ten art???

PS. Proponuje zrobic Syrene z silnikiem Wankla :grinser
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

a moze ktoś spróbuje załatwić i zamontowac silnik na holzgas JAKA OSZCZEDNOść I PALI DREWNO HEHE :lol: :lol:
kombi
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

Co do komputera z motocykla to nie wiem wydaje mi sie ze trzeba by go przeprogramowac...o ile sie da ...myslalem raczej o komputerze...stacjonarnym tzn nie cała pucha tylko płyta gl dysk i napisany dos-owy program .....ale to musze dogadac z kolega zajmujacy sie zawodowo komputerami i programami...bo taki program bylby napisany specjalnie do silnika 2T...inaczej...specjalnie dla syreny....czytalem za to na jakims forum ze wtryski wytrzymaja ale nie wiadomo co z sądą lambda....niespalony olej i szlag trafia ja :( a bez sady z wtrysku nici ;/ T_T
Pozdrawiam Marco Amati
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
wkliw
Posty: 19
Rejestracja: 2007-03-30, 12:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

właśnie tez nad żywotnością sondy się zastanawiałem. A co do samego komputera to siedząc przy piwku przedyskutowaliśmy to z kolega co zna się na tym troszki mamy nawet pewną koncepcje trzeba by zbudować komputer sterujący np w oparciu o procesor 65sc816 lub jakiś inny ( kolega zasugerował taki bo akurat miał z takim do czynienia) i napisać do tego jakieś mapy. Gdybym miał pomysł uzbrojenia silnika syrenki we wtrysk jesienią to może zabralibyśmy się z kolegą do tego ( w zimie dużo czasu nam sie marnuje :D ) a tak to średnio bedzie u nas z czasem a chętnie zobaczyłbym jak takie coś działa.
WARSZAWA 223 '71 (czeka na remont)
MZ ES250/1 '66 ( 2 lata temu odrestaurowana)
MZ ES250/2 '67 (rok temu wróciła do życia)
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

Temat umarł smiercia naturalna? :( szkoda nawiasem mowiac skutery chyba maja wtrysk i sa 2T ale nie wiem nie moge sie dokopac co do komputera znalazlem komputery do skuterow i do motocykli a czy da sie je ustawic inaczej to juz nie wiem :P sada dowiadywalem sie na 100% padnie od benz+mixol...
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
wkliw
Posty: 19
Rejestracja: 2007-03-30, 12:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

można przeciez zrobic bez sondy wczesne układy wtryskowe działały beza sąd i było dobrze przecież komputer ma też odczyty w innych czujników (przepływomierz powietrza, temperatura powietrza silnika, czujnik prędkości, obrotów.... itp) więc dobranie odpowiedniej mieszanki to kwestja dobrze dobranych map pod nasz silnik
WARSZAWA 223 '71 (czeka na remont)
MZ ES250/1 '66 ( 2 lata temu odrestaurowana)
MZ ES250/2 '67 (rok temu wróciła do życia)
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

Jak tak mowisz :) co do komputera to coraz bardziej zaczynam myslec czy nie podlaczyc go pod PC(laptop-p2) i program pod to zobaczymy :D
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
ODPOWIEDZ