Elektroniczny zapłon - jazdy próbne

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Zamówione płytki dzisiaj dotarły (póki co tylko 2 sztuki do dalszych testów)

Obrazek

master załatwił mi pierścienie do pierwszych testów (fotki master'a):

Obrazek

Obrazek

Zabieram się za składanie ;)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

:ok3 wygląda to bardzo profesjonalnie
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Odbiegając delikatnie od tematu elektronicznego zapłonu Artura pochwalę się, że założyłem 3 "dupne" cewki od Wawy/Żuka/Nysy Zelmot BE200B, bo orginalne zaczęły szwankować i przez nie gubiła iskrę na którychś z garów.
Zmierzyłem ich rezystancję, która wynosi niecałe 4 ohm'y, więc wcześniej zamontowane już moduły GL-100 pozostały. Na przerywaczach nie iskrzy, przerwy na świecach 1mm, iskra jeb...ie aż miło po gałach a z Syreny zrobił się diabeł ! :devil3
Ewidentnie czuć poprawę pracy i elastyczności silnika. Dynamikę nieco też.
Każdemu polecam taki zestaw ! :) :piwo: :piwo: :piwo:
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

OK, nowa wersja zapłonu zmontowana i uruchomiona.

Oczywiście nie obyło się bez drobnego błędu w projekcie, jedna dioda LED ma niepodłączony do masy pad... w zasadzie, to miała -- bo już nareperowane odrobiną przewodu :)

góra płytki:

Obrazek

dół płytki:

Obrazek

zapłon podczas wstępnego 'wygrzewania' na stanowisku testowym:

Obrazek

pierścień założony na krzywkę:

Obrazek

Przypominam pierścień załatwił master -- jeszcze raz wielkie dzięki! W następnej wersji wskazana jest próba zmniejszenia jego wielkości.

Ogólnie jestem zadowolony. Jeden z elementów został jeszcze trochę 'chałpniczy' -- otwory na śruby mocujące -- nadal sam je wiercę i dopasowuję do danej obudowy aparatu. W następnej wersji dorzucę do projektu frezowane otwory groszkowe -- wtedy będzie PRO :)

W przyszłym tygodniu zapłon trafia na testy do auta!
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

no profi panie zaplon ze takie uskuteczniasz mody :D ale ty to choc jezdzisz, tak patrzac to wiekszosc nakmini jakichs modulow i cewek dalej niz z miasta to sie nie wypuszcza :-) zaplon syreny jest znakomity i jak trzeba to dojedzie tak gdzie sie wymarzy ;)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Zgadza się. Syreny śmigały lata na platynach i nic się nie działo. Moja po remoncie a przed poobijaniem na parkingu w miesiąc zrobiłem 2 tyś km. Bez dotykania zapłonu. W sumie Bez dotykania niczego
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

nie no ja jak kupilem woz w 2008, to powiedzmy od 10 zaczalem jedzic i nigdy doi zaplonu nie zagladalem jeszcze :-)
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

znalezione w sieci: https://www.youtube.com/watch?v=kUUf_hwVJ-E

Trzeba będzie się pospieszyć bo mnie jeszcze ktoś z mikroprocesorowym ubiegnie :)

PS. zwróćcie uwagę na gaźnik, przypomina coś? ;)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Podoba mi się rozwiązanie w junaku całkowicie bezdotykowy zapłon jaki stworzyła firma cyklo. Sir wiadomo coś z twoim zapłonem. Osobiście chętny był bym na taką zmiane. Mam dość platynek, natomiast z elektryka w junaku jestem bardzo zadowolony, pali od "strzała" wkręca się na obroty jak współczesny motocykl.

[ Dodano: 2016-09-18, 11:51 ]
http://www.cyklo-motorelektryk.pl/Akces ... soria.html
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Mój zapłon udało się zamontować w aucie kilka dni temu. Właśnie wróciłem ze zlotu w Czechach. Przez weekend udało się na nim zrobić 330km. Na razie działa i jest to rekordowy przebieg na prototypie :) Mowa oczywiście o zapłonie sterowanym mikrokontrolerem i posiadającym zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Póki co jest taka mapa jak kiedyś zaproponował w tym temacie jacekg6.

Jest fajnie. Z obserwacji to tak jak do tej pory: szybciej wkręca się na obroty, spokojnie przekracza 5000 (na autostradzie skarpeta poszła 134km/h mierzone GPSem, ok.. było trochę z górki :) ). Niestety dół jest coś słaby, ale to prawdopodobnie wina gaźnika.

Póki co wygląda na to, że mam w końcu porządny prototyp. Trzeba z tym pojeździć i potestować dalej. Myślę też nad jakąś hamownią, żeby zobaczyć jak wyprzedzenie wpływa na przebieg mocy i momentu. Niestety sezon się powoli kończy i nie wiem co jeszcze uda się zrobić w tym roku.

Zrobię jakiś filmik i fotki to wrzucę :)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

To super. Jest szansa ze będziesz robił taki iskorwnik na sprzedanie?
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

sir pisze:spokojnie przekracza 5000
A przedtem nie przekraczała? Myślisz że to zapłon pomógł? Jak zrobiłeś mapę wyprzedzenia tak jak piszesz to w sumie na wysokich obrotach nie ma specjalnej różnicy między nowym kątem a tym fabrycznym sprzed zmiany. Fabryczny był 24° a zmienny wg. mapy 26°. To zbyt mała różnica żeby coś zasadniczo poprawić.
Niezależnie od zapłonu to przy takich obr Syrenka już właściwie rozlatuje sie od drgań.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Wiadomo kiedy będzie można zamówić taki zapłon? :helm
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Gieroy: maksymalne wyprzedzenie to 28 stopni w chwili obecnej, czyli 4 stopnie więcej niż fabryczne.

anabol: może w przyszłym roku, jak sam porządnie przetestuje. To przeciez nadal prototyp :)

Film z dzisiaj:

https://www.youtube.com/watch?v=cnBHZwnYsmU

Wybaczcie brak białego znacznika ułatwiającego śledzenie wyprzedzenia. Następnym razem postaram się dodać :)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

mam nadzieje ze na przyszły sezon będę go miał juz w syrenie :ok3
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
ODPOWIEDZ