Elektroniczny zapłon - jazdy próbne
Zamówione płytki dzisiaj dotarły (póki co tylko 2 sztuki do dalszych testów)
master załatwił mi pierścienie do pierwszych testów (fotki master'a):
Zabieram się za składanie
master załatwił mi pierścienie do pierwszych testów (fotki master'a):
Zabieram się za składanie
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Odbiegając delikatnie od tematu elektronicznego zapłonu Artura pochwalę się, że założyłem 3 "dupne" cewki od Wawy/Żuka/Nysy Zelmot BE200B, bo orginalne zaczęły szwankować i przez nie gubiła iskrę na którychś z garów.
Zmierzyłem ich rezystancję, która wynosi niecałe 4 ohm'y, więc wcześniej zamontowane już moduły GL-100 pozostały. Na przerywaczach nie iskrzy, przerwy na świecach 1mm, iskra jeb...ie aż miło po gałach a z Syreny zrobił się diabeł !
Ewidentnie czuć poprawę pracy i elastyczności silnika. Dynamikę nieco też.
Każdemu polecam taki zestaw !
Zmierzyłem ich rezystancję, która wynosi niecałe 4 ohm'y, więc wcześniej zamontowane już moduły GL-100 pozostały. Na przerywaczach nie iskrzy, przerwy na świecach 1mm, iskra jeb...ie aż miło po gałach a z Syreny zrobił się diabeł !
Ewidentnie czuć poprawę pracy i elastyczności silnika. Dynamikę nieco też.
Każdemu polecam taki zestaw !
OK, nowa wersja zapłonu zmontowana i uruchomiona.
Oczywiście nie obyło się bez drobnego błędu w projekcie, jedna dioda LED ma niepodłączony do masy pad... w zasadzie, to miała -- bo już nareperowane odrobiną przewodu
góra płytki:
dół płytki:
zapłon podczas wstępnego 'wygrzewania' na stanowisku testowym:
pierścień założony na krzywkę:
Przypominam pierścień załatwił master -- jeszcze raz wielkie dzięki! W następnej wersji wskazana jest próba zmniejszenia jego wielkości.
Ogólnie jestem zadowolony. Jeden z elementów został jeszcze trochę 'chałpniczy' -- otwory na śruby mocujące -- nadal sam je wiercę i dopasowuję do danej obudowy aparatu. W następnej wersji dorzucę do projektu frezowane otwory groszkowe -- wtedy będzie PRO
W przyszłym tygodniu zapłon trafia na testy do auta!
Oczywiście nie obyło się bez drobnego błędu w projekcie, jedna dioda LED ma niepodłączony do masy pad... w zasadzie, to miała -- bo już nareperowane odrobiną przewodu
góra płytki:
dół płytki:
zapłon podczas wstępnego 'wygrzewania' na stanowisku testowym:
pierścień założony na krzywkę:
Przypominam pierścień załatwił master -- jeszcze raz wielkie dzięki! W następnej wersji wskazana jest próba zmniejszenia jego wielkości.
Ogólnie jestem zadowolony. Jeden z elementów został jeszcze trochę 'chałpniczy' -- otwory na śruby mocujące -- nadal sam je wiercę i dopasowuję do danej obudowy aparatu. W następnej wersji dorzucę do projektu frezowane otwory groszkowe -- wtedy będzie PRO
W przyszłym tygodniu zapłon trafia na testy do auta!
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
no profi panie zaplon ze takie uskuteczniasz mody ale ty to choc jezdzisz, tak patrzac to wiekszosc nakmini jakichs modulow i cewek dalej niz z miasta to sie nie wypuszcza zaplon syreny jest znakomity i jak trzeba to dojedzie tak gdzie sie wymarzy
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- Kozichwost
- -#Youngtimer
- Posty: 1477
- Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
- Lokalizacja: Polska
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
nie no ja jak kupilem woz w 2008, to powiedzmy od 10 zaczalem jedzic i nigdy doi zaplonu nie zagladalem jeszcze
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
znalezione w sieci: https://www.youtube.com/watch?v=kUUf_hwVJ-E
Trzeba będzie się pospieszyć bo mnie jeszcze ktoś z mikroprocesorowym ubiegnie
PS. zwróćcie uwagę na gaźnik, przypomina coś?
Trzeba będzie się pospieszyć bo mnie jeszcze ktoś z mikroprocesorowym ubiegnie
PS. zwróćcie uwagę na gaźnik, przypomina coś?
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
- anabol
- -#Administrator
- Posty: 3145
- Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
- Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
- Kontakt:
Podoba mi się rozwiązanie w junaku całkowicie bezdotykowy zapłon jaki stworzyła firma cyklo. Sir wiadomo coś z twoim zapłonem. Osobiście chętny był bym na taką zmiane. Mam dość platynek, natomiast z elektryka w junaku jestem bardzo zadowolony, pali od "strzała" wkręca się na obroty jak współczesny motocykl.
[ Dodano: 2016-09-18, 11:51 ]
http://www.cyklo-motorelektryk.pl/Akces ... soria.html
[ Dodano: 2016-09-18, 11:51 ]
http://www.cyklo-motorelektryk.pl/Akces ... soria.html
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.
>wujek Sławek<
>wujek Sławek<
Mój zapłon udało się zamontować w aucie kilka dni temu. Właśnie wróciłem ze zlotu w Czechach. Przez weekend udało się na nim zrobić 330km. Na razie działa i jest to rekordowy przebieg na prototypie Mowa oczywiście o zapłonie sterowanym mikrokontrolerem i posiadającym zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Póki co jest taka mapa jak kiedyś zaproponował w tym temacie jacekg6.
Jest fajnie. Z obserwacji to tak jak do tej pory: szybciej wkręca się na obroty, spokojnie przekracza 5000 (na autostradzie skarpeta poszła 134km/h mierzone GPSem, ok.. było trochę z górki ). Niestety dół jest coś słaby, ale to prawdopodobnie wina gaźnika.
Póki co wygląda na to, że mam w końcu porządny prototyp. Trzeba z tym pojeździć i potestować dalej. Myślę też nad jakąś hamownią, żeby zobaczyć jak wyprzedzenie wpływa na przebieg mocy i momentu. Niestety sezon się powoli kończy i nie wiem co jeszcze uda się zrobić w tym roku.
Zrobię jakiś filmik i fotki to wrzucę
Jest fajnie. Z obserwacji to tak jak do tej pory: szybciej wkręca się na obroty, spokojnie przekracza 5000 (na autostradzie skarpeta poszła 134km/h mierzone GPSem, ok.. było trochę z górki ). Niestety dół jest coś słaby, ale to prawdopodobnie wina gaźnika.
Póki co wygląda na to, że mam w końcu porządny prototyp. Trzeba z tym pojeździć i potestować dalej. Myślę też nad jakąś hamownią, żeby zobaczyć jak wyprzedzenie wpływa na przebieg mocy i momentu. Niestety sezon się powoli kończy i nie wiem co jeszcze uda się zrobić w tym roku.
Zrobię jakiś filmik i fotki to wrzucę
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
A przedtem nie przekraczała? Myślisz że to zapłon pomógł? Jak zrobiłeś mapę wyprzedzenia tak jak piszesz to w sumie na wysokich obrotach nie ma specjalnej różnicy między nowym kątem a tym fabrycznym sprzed zmiany. Fabryczny był 24° a zmienny wg. mapy 26°. To zbyt mała różnica żeby coś zasadniczo poprawić.sir pisze:spokojnie przekracza 5000
Niezależnie od zapłonu to przy takich obr Syrenka już właściwie rozlatuje sie od drgań.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Gieroy: maksymalne wyprzedzenie to 28 stopni w chwili obecnej, czyli 4 stopnie więcej niż fabryczne.
anabol: może w przyszłym roku, jak sam porządnie przetestuje. To przeciez nadal prototyp
Film z dzisiaj:
https://www.youtube.com/watch?v=cnBHZwnYsmU
Wybaczcie brak białego znacznika ułatwiającego śledzenie wyprzedzenia. Następnym razem postaram się dodać
anabol: może w przyszłym roku, jak sam porządnie przetestuje. To przeciez nadal prototyp
Film z dzisiaj:
https://www.youtube.com/watch?v=cnBHZwnYsmU
Wybaczcie brak białego znacznika ułatwiającego śledzenie wyprzedzenia. Następnym razem postaram się dodać
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'