POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Sposób na końcówki drążków?
Autor Wiadomość
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4495
Skąd: PRL
Wysłany: 2019-05-28, 15:58   Sposób na końcówki drążków?

Witam!
:::Jak powszechnie wiadomo, jednymi z najszybciej zużywających się i podlegających wymianie elementów każdego pojazdu są końcówki drążków kierowniczych ze sworzniami kulowymi.
W starszych wozach jak Warszawa/Żuk/Nyska występowały one w wersji z kalamitkami, były rozbieralne, można było uzupełniać w nich smar i wymieniać miseczki.
Mnie zastanawia natomiast czy można w pewien sposób wydłużyć trwałość tych nowych "Delphi"? Ja np. przednią prawą wymieniałem ostatnio w listopadzie 2017, dzisiaj znowu mam umówiony kanał, zaraz wyjeżdżam. Wytrzymała ok. 7.000 km. :fire
Mototechnika z zasłyszanych przeze mnie opinii to jeszcze gorsze łajno od Delphi, są na internecie komentarze userów, którym wytrzymywały 3.000 km.

===Stąd też pytanie na zasadzie luźnych rozważań - czy istnieje możliwość przerobienia tych końcówek nowego typu pod kalamitki po uprzednim wyciśnięciu sworzni [w celu usunięcia wiórów powstałych w procesie wiercenia i gwintowania] lub też czy zalecany jest co jakiś czas zastrzyk w kondona z półpłynnego smaru z Mixolem?
Ktoś próbował? Macie jakieś sprawdzone metody?

P.S. No i wymieniona ===zdążyłem przed deszczem :) Wkręcanie na suwmiarkę ale oczywiście nie na podstawie samego wystającego gwintu - bo te mogą być nacięte na różnej długości w różnych końcówkach tylko od środka części okrągłej.

Pozdrawiam
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7042
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2019-06-02, 00:11   

tu raczej nie chodzi o smarowanie, bo smarowanie chroni przed wycieraniem sie materiału,
te końcowki maja poprostu plasteline która sie odkształca powodując luzy, smarowanie tego nie zmieni, zachartowac bys musiał :D
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4495
Skąd: PRL
Wysłany: 2019-06-06, 22:30   

A więc jest tak - zdecydowałem się pociąć nierozbieralną końcówkę ===to co zastałem, no cóż, jest gorzej niż źle, to skandal jak w ogóle można produkować takie łajno. :fire
Na fotce końcówka od "Mototechniki" założona w 2017 roku po niecałych dwóch latach eksploatacji a prezentuje się co najmniej jak jakiś wykop III Rzeszy.
Nazwa - nie powiem brzmi na jakąś spółdzielnię wytwórczą- w rzeczywistości to prywaciarski szmelc ulepiony z g*wnolitu.

Wygląda jakby jakiś inżynier usiadł i specjalnie się nad tym głowił jak by to zrobić, żeby tylko nic nie dłubali, nie kombinowali tylko aby szybko padało i zmuszeni byli kupować nowe...
Zapas materiału praktycznie zerowy.
Wszystkie wnętrzności wyglądają na zapakowane od dołu - pod gumą jest metalowy kołnierz, który nie pozwala na wyciśnięcie sworznia.
Denko na stałe osadzone w jednym rowku już nie z miseczką a z plastikową "bieżnią", ściankami po których porusza się sworzeń kulisty.
Bezinwazyjnie nie można więc usunąć ani sworznia, ani denka ani plastiku ze środka. Przeróbka na jakąś dużą nakrętkę z dorabianymi miseczkami od dołu też raczej odpada.

Tak na marginesie to głupota i przejaw czystej złośliwości jak na przeglądach czepiają się do tych końcówek skoro ich konstrukcja praktycznie uniemożliwia wypadnięcie sworznia w czasie normalnej eksploatacji - można nawet wkręcić w imadło i naparzać dziesięciokilowym młotem ===sworzeń nie wyskoczy, nawet nie deformuje się jego kołnierz!
Co innego sworznie - na nich siedzi zwrotnica, mają wpływ na bezpieczeństwo - ale i tak stosowanie delikatnych elementów z gumowymi kondonikami to czysty idiotyzm.
Zwrotnica powinna chodzić na czymś o konstrukcji zbliżonej do syrenowej - na masywnej tulei z możliwością smarowania i kasowania luzów.

Pozdro
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7042
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2019-06-10, 03:52   

nie raz wodziałem wypadnięte końcówki.... dobrze ze na przeglądach ise tego czepiaja, po za tym prowadzenie samochodu z taką koncówką to walka o utrzymanie się na pasie.....
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Yanosik 
ZasmarkanySzcurekBuc



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 1641
Skąd: Piła
Wysłany: 2019-06-14, 23:15   

Mototechnika - to brzmi jak nazwa firmy z Białorusi, Rosji czy Ukrainy. Albo tania chińszczyzna sprzedawana w PL. Pewnie do Łady są takie same. Pamiętam jak kiedyś miałem Ładę, to wszelkie przeguby, końcówki itd trzeba było kupować produkowane na zachód od Buga. Krosno/Delphi lub niemieckie. I tak samo ci radzę. I trzeba uważać, bo na allegro zdarzają się podróbki. Ja obecnie do lanosa kupuję najtańszą chińszczyznę na allegro i wytrzymuje wiele lat i 10-tki tys km. No ale lanos jest dopracowaną, sprawdzoną, niemiecką konstrukcją a polonez to tylko zlepek gówna.
_________________
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
 
syreniarz1992 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Sty 2005
Posty: 2565
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-06-16, 19:11   

http://www.mototechnika.pl/
 
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4495
Skąd: PRL
Wysłany: 2019-06-25, 23:33   

Yanosik napisał/a:
polonez to tylko zlepek gówna.

Dzięki za słowa uznania :devil3

Mototechnika to przynajmniej kiedyś była normalna spółdzielnia produkcyjna - mam w chacie termometr pokojowy jeszcze z domu rodzinnego [lata 80] wyprodukowany przez Mototechnikę Katowice. Obecnie to już niestety prywaciarskie łajno. :fire
Zrobić po taniości, z najgorszych materiałów, sprzedać z możliwie jak największą przebitką - motto polskiego Janusza biznesu. :klnie

Teraz założyłem Delphi - zobaczym ile wytrzyma.

====Czy Polonez to oby na pewno taki zlepek gówna? Można się czepiać do gnijących blach czy silników mielących panewki ale akurat konstrukcja i jakość końcówek i sworzni wraz z ich kondonikami powinna być [przynajmniej teoretycznie] porównywalna z innymi wyrobami firmy produkującej części.

::::Niestety obecnie obserwujemy trend: wszystko ma być nierozbieralne, wymieniać tylko w całości. Jednorazówki.
Dla mnie idealny jest podzespół, który można regenerować, kasować luzy przed wyjazdem na przegląd itp.
Nie w dzisiejszych czasach kierowców, którzy NIGDY nie widzieli swojego wozu od spodu, z byle pierdołą goniących do mechanika i mechaników wymieniaczy - nie naprawiaczy...

P.S. Końcówek Delphi nie brałem na Allegro, zamówili mi w motoryzacyjnym. Jest jeszcze [przynajmniej w Kętrzynie] sklep, który właścicieli Polonezów nie traktuje jak trędowatych. :P

Pozdro
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 1860
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2019-06-26, 11:18   

KIEROWCA ja też należę do ludzi co wolą naprawiać niż wymieniać. Jednak jest w samochodzie kilka elementów które akurat wolę wymienić w całość. Tak jak w/W gałki czy w nowszych autach łączniki stabilizatorów. Czy choć by amortyzatory. Oczywiście nie mówię tu o wymianie elementu co pół roku czy co rok. Bo to jest już wnerwjajace.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY