jednostopniowa pompa

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

jednostopniowa pompa

Post autor: motonita »

Ludu pracujacy stolicy

Ja nizej podpisany obywatel rangi zabytkowej poszukuje:

1. Pompy chamulcowej jedno stopniowej NOWEJ

2,Zestawu naprawczego do takiej pompy...

. Motonita
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Rozumiem,że posiadasz jakąś starą i brzydką i cieknącą taką pompę.
One są wieczne !!
Jeden z gumowych uszczelniaczy to ten sam co w przednich cylinderkach (tzw. 32) czyli zawsze jest od żuka. Od niego zależy kapanie na zewnątrz.
Ten drugi jest faktycznie niepowtarzalny, ale się nie zużywa. Warto go wyjąc umyć, lekko nasmarować smarem do tłoczków lub wazelina techniczną żeby trochę zmiękł i lekko spuchnął. Będzie dalej chodził 100 lat.
Należy uważać aby nie zmieniać długości cięgna pompy (od pedału). Tłok aluminiowy ma wżery,ale to wcale nie wpływa na działanie pompy.......Jego dziurki należy odczyścić i jechać dalej na nim.
Nie wyobrażaj se ,że jak wymienisz pompę na nową to będzie lepiej hamowało !!!!
Jest jeszcze kilka spraw---ale te info powinny ci wystarczyć i cię ochłodzić !!!
Awatar użytkownika
tynium
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 251
Rejestracja: 2006-06-11, 13:14
Lokalizacja: Piła

Post autor: tynium »

Jesli potrzebujesz takiej pompy to na allegro ich nie brakuje ostatnio chodza po 135zł, mozesz tez kupic w sklepie z czesciami do zuka, ok 160zł moze kapke wiecej
Polski Fiat 125p 1500: filtr powietrza 7 zł, komplet klocków hamulcowych 40zł spojrzenia przechodniów na jego widok...bezcenne
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

W lublinie na ul. Kowalskiej są dostępne zestawy naprawcze "duże" i "małe". W skład "małego" wchodzą: uszczelniacz na tłok, zaworek zwrotny, podkładka, seger. W "dużym" jest dodatkowo sprężyna oraz aluminiowy tłok. Cena "dużego" wynosi ok.32 Pln. Przerobiłem montaż tych elementów i pompa sprawuje się znakomicie. Zaworek zwrotny odpowiedzialny jest między innymi. za to aby podczas nacisku na pedał nie opadał powoli ku podłodze. Próba jego uzdrowienia może przenieśc efekty, jednak przy tak niskich kosztach polecam jego wymianę. Powodzenia
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

taeda pisze:One są wieczne !!
i dlatego warto zainwestować.
Po odkręceniu klapki w podłodze i korka pompy od razu widać czy się coś nie dzieje.
Poz.
Ironia użyta w miarę nie szkodzi nawet w największych ilościach.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Zaworek zwrotny jest po to aby w układzie pozostawało zawsze nadciśnienie, oraz, aby szczęki nie wycisnęły zbyt dużo płynu z powrotem do pompy gdy sie cofają.
Dzięki temu hamulce łapią dosć szybko po wciśnięciu pedału. Gdy jest uszkodzony---hamulce łapią nieraz dopiero po 2-gim wdepnięciu (pierwsze to uzupełnienie płynu w cylinderkach).
Oczywiscie przy zapowietrzeniu układu te objawy też są ale to inna broszka.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Dodam--skoro mówimy o jednostopniowej pompie --- że ważne jest,żeby tłok pompy cofał się po odpuszczeniu pedału tak daleko, aż odsłoni się otworek w dnie pompy i przez ten otworek wypsiknie pewna ilość płynu (mówimy o puszczeniu pedału swobodnie).
Czy tak jest ----sprawdzamy drucikiem po wykręceniu korka pompy==długi drucik wpuszczamy w otworek i ma on wejść swobodnie w niego. Jeśli nie wchodzi to trzeba SKRÓCIĆ popychacz pompy idący od pedału.
Gdy się tego nie zrobi, to szczęki nie mogą oddać nadmiaru płynu pochodzącego z etapu hamowania --- i stale są lekko zahamowane co powoduje zdarcie szczęk po 2---3 tygodniach. Cała sprawa jest aktualna gdy robimy remont pompy w czasie którego zmienialiśmy długosć tego popychacza---jest to dość trudne bo jego gwint bywa zardzewiały ale---Polak potrafi, kurde mol, :-)))))
ODPOWIEDZ