Ludu pracujacy stolicy
Ja nizej podpisany obywatel rangi zabytkowej poszukuje:
1. Pompy chamulcowej jedno stopniowej NOWEJ
2,Zestawu naprawczego do takiej pompy...
. Motonita
jednostopniowa pompa
Moderator: adameo2
jednostopniowa pompa
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Rozumiem,że posiadasz jakąś starą i brzydką i cieknącą taką pompę.
One są wieczne !!
Jeden z gumowych uszczelniaczy to ten sam co w przednich cylinderkach (tzw. 32) czyli zawsze jest od żuka. Od niego zależy kapanie na zewnątrz.
Ten drugi jest faktycznie niepowtarzalny, ale się nie zużywa. Warto go wyjąc umyć, lekko nasmarować smarem do tłoczków lub wazelina techniczną żeby trochę zmiękł i lekko spuchnął. Będzie dalej chodził 100 lat.
Należy uważać aby nie zmieniać długości cięgna pompy (od pedału). Tłok aluminiowy ma wżery,ale to wcale nie wpływa na działanie pompy.......Jego dziurki należy odczyścić i jechać dalej na nim.
Nie wyobrażaj se ,że jak wymienisz pompę na nową to będzie lepiej hamowało !!!!
Jest jeszcze kilka spraw---ale te info powinny ci wystarczyć i cię ochłodzić !!!
One są wieczne !!
Jeden z gumowych uszczelniaczy to ten sam co w przednich cylinderkach (tzw. 32) czyli zawsze jest od żuka. Od niego zależy kapanie na zewnątrz.
Ten drugi jest faktycznie niepowtarzalny, ale się nie zużywa. Warto go wyjąc umyć, lekko nasmarować smarem do tłoczków lub wazelina techniczną żeby trochę zmiękł i lekko spuchnął. Będzie dalej chodził 100 lat.
Należy uważać aby nie zmieniać długości cięgna pompy (od pedału). Tłok aluminiowy ma wżery,ale to wcale nie wpływa na działanie pompy.......Jego dziurki należy odczyścić i jechać dalej na nim.
Nie wyobrażaj se ,że jak wymienisz pompę na nową to będzie lepiej hamowało !!!!
Jest jeszcze kilka spraw---ale te info powinny ci wystarczyć i cię ochłodzić !!!
- Paderewsku
- młody syreniarz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
- Lokalizacja: Łosice/Głowno
W lublinie na ul. Kowalskiej są dostępne zestawy naprawcze "duże" i "małe". W skład "małego" wchodzą: uszczelniacz na tłok, zaworek zwrotny, podkładka, seger. W "dużym" jest dodatkowo sprężyna oraz aluminiowy tłok. Cena "dużego" wynosi ok.32 Pln. Przerobiłem montaż tych elementów i pompa sprawuje się znakomicie. Zaworek zwrotny odpowiedzialny jest między innymi. za to aby podczas nacisku na pedał nie opadał powoli ku podłodze. Próba jego uzdrowienia może przenieśc efekty, jednak przy tak niskich kosztach polecam jego wymianę. Powodzenia
Zaworek zwrotny jest po to aby w układzie pozostawało zawsze nadciśnienie, oraz, aby szczęki nie wycisnęły zbyt dużo płynu z powrotem do pompy gdy sie cofają.
Dzięki temu hamulce łapią dosć szybko po wciśnięciu pedału. Gdy jest uszkodzony---hamulce łapią nieraz dopiero po 2-gim wdepnięciu (pierwsze to uzupełnienie płynu w cylinderkach).
Oczywiscie przy zapowietrzeniu układu te objawy też są ale to inna broszka.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Dodam--skoro mówimy o jednostopniowej pompie --- że ważne jest,żeby tłok pompy cofał się po odpuszczeniu pedału tak daleko, aż odsłoni się otworek w dnie pompy i przez ten otworek wypsiknie pewna ilość płynu (mówimy o puszczeniu pedału swobodnie).
Czy tak jest ----sprawdzamy drucikiem po wykręceniu korka pompy==długi drucik wpuszczamy w otworek i ma on wejść swobodnie w niego. Jeśli nie wchodzi to trzeba SKRÓCIĆ popychacz pompy idący od pedału.
Gdy się tego nie zrobi, to szczęki nie mogą oddać nadmiaru płynu pochodzącego z etapu hamowania --- i stale są lekko zahamowane co powoduje zdarcie szczęk po 2---3 tygodniach. Cała sprawa jest aktualna gdy robimy remont pompy w czasie którego zmienialiśmy długosć tego popychacza---jest to dość trudne bo jego gwint bywa zardzewiały ale---Polak potrafi, kurde mol, ))))
Dzięki temu hamulce łapią dosć szybko po wciśnięciu pedału. Gdy jest uszkodzony---hamulce łapią nieraz dopiero po 2-gim wdepnięciu (pierwsze to uzupełnienie płynu w cylinderkach).
Oczywiscie przy zapowietrzeniu układu te objawy też są ale to inna broszka.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Dodam--skoro mówimy o jednostopniowej pompie --- że ważne jest,żeby tłok pompy cofał się po odpuszczeniu pedału tak daleko, aż odsłoni się otworek w dnie pompy i przez ten otworek wypsiknie pewna ilość płynu (mówimy o puszczeniu pedału swobodnie).
Czy tak jest ----sprawdzamy drucikiem po wykręceniu korka pompy==długi drucik wpuszczamy w otworek i ma on wejść swobodnie w niego. Jeśli nie wchodzi to trzeba SKRÓCIĆ popychacz pompy idący od pedału.
Gdy się tego nie zrobi, to szczęki nie mogą oddać nadmiaru płynu pochodzącego z etapu hamowania --- i stale są lekko zahamowane co powoduje zdarcie szczęk po 2---3 tygodniach. Cała sprawa jest aktualna gdy robimy remont pompy w czasie którego zmienialiśmy długosć tego popychacza---jest to dość trudne bo jego gwint bywa zardzewiały ale---Polak potrafi, kurde mol, ))))