spalanie paliwa

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

arti 08
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 64
Rejestracja: 2006-11-12, 19:42
Lokalizacja: Halinów

spalanie paliwa

Post autor: arti 08 »

jaka jest norma spalania paliwa , teraz eksplatowanych syrenach.moja spala ok. 20l na 100km. czy jest to normalne , jaka jest tego przyczyna. :fire
Awatar użytkownika
weteran
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 211
Rejestracja: 2005-08-28, 22:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: weteran »

zła regulacja gaźnika ,źle ustawiony zapłon ,nieszczelny układ paliwowy, zapchany filtr powietrza a tak według mnie syrena powinna spalać około 10 litrów paliwa (mieszanki) :ok3 pozdrawiam
Samochody dzielą się na dwie grupy , na syreny i na reszte świata!!!
WSK 125 M06B3 1985
Fiat Cinquecento 1995
sprawny silnik S-31
Syrena 105 z 1973
Awatar użytkownika
dzido111
-#Junior
-#Junior
Posty: 131
Rejestracja: 2006-12-11, 09:40
Lokalizacja: Wa-wa / Piastów

Post autor: dzido111 »

to chyba dużo, zużycie uzależnione jest od wielu czynników

np.
Styl jazdy
Wyłączone wolne koło
opory toczenia
stan układu hamulcowego (czy coś nie blokuje)
stan silnika i jego regulacja
i wiele wiele innych
Syrenka 104 '69
VW Polo '78
BMW Rekin E21 323i Baur '81
BMW E30 325iX 4x4 '87
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

1. Pchnij Syrenę na luzie (opory toczenia).
2. Popatrz czy gdzieś nie kapie mocno (nie wiem za jaki okres to spalanie bo jakby był wyciek to im dłużej stoi tym powinna więcej palić).
3. Zatkany filtr powietrza lub nie przymknięte ssanie powoduje większe spalanie.
4. Sprawdź czy pali na wszystkie cylindry.
5. Regulacja silnika.
Styl jazdy i wolne koło nie powinny 2-krotnie zwiększyć spalania.
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
szczurpreriowy
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1294
Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczurpreriowy »

To Syrena i swoje musi zużyć,
nawet jak wszystko jest cacy.
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
Awatar użytkownika
la2women
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 320
Rejestracja: 2005-08-14, 01:48
Lokalizacja: poland

Post autor: la2women »

norma to około 10 litrów .........nie ma czarów i nie będzie paliła jak maluch ,natomiast to faktycznie za dużo
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Myślę,że kol. "arti" źle policzył---bo wogóle nie policzył ile ona spala. Po prostu dużo i tyle.
Najprawdopodobniejsze jest wykapywanie z rurki paliwowej pod samochodem, ale nawet nie musi być widać wielkiej plamy na ziemi. Spód ramy może być mokry i odparowywać.
Filtr powietrza--owszem, trzeba popatrzyć. Sprawdzić czy nie wyleciała śrubka z gaźnika trzymająca główny rozpylacz::To jest pod filtrem już ZA kolankiem--ale z tyłu gaźnika (łeb wsadzamy z tyłu za filtr==to jest śrubka bez łba - tylko na srubokręt.....taki kawałek gwintu z nacięciem na śrubokręt,).
Gdy samochód się rozgrzeje trochę i idzie bez ssania, należy zatkać palcem dyszę ssania(powietrza) -tę z boku po prawej, taka duża ze 4 milimetry średnicy dziurka.
Jeśli zmienią się obroty to znaczy że zawór ssania słabo trzyma (nie da to spalania 20/100 ale o 1 litr dowala niestety).
Reszta--jak koledzy mówią.......Ogromne zużycie paliwa pochodzić może też od pęknięcia pierścienia w jednym z cylindrów, ale wtedy samochód dymi nawet na gorąco.No i kto wie--może pękła membrana pompy i wkapuje do karteru a samochód jakoś to przepala==zużycie paliwa zależy wtedy nie od gaźnika ale od wielkości dziury w membranie.Gdy dziura niewielka to innych objawów alarmowych może nie być.......
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

zmienic filtr-całe 8.5 zł plus membrana w pompie paliwa - jesli nowy typ to jakies 5zł
moze zalewa zawor iglicowy przy plywaku?
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Lajkonik
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 499
Rejestracja: 2005-07-05, 17:42
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Post autor: Lajkonik »

U mnie pojawia się plama pod silnikiem. Jest tłusta więc najprawdopodobniej jest to mieszanka. Jaki jest najlepszy sposób żeby powstrzymać to kapanie ? Jakiś kranik na rurce czy co ?
1975-FSM Syrena 105
1976-Polski Fiat 126p
1979-Polski Fiat 126p
1983-FSO Polonez 1.5 X Coupe
1984-Predom Prespol N-250c
1990-ZSD Nysa M-522
1993-Polski Fiat 126p FL
1997-Fiat 126 elx Maluch
1997-Fiat 126 elx Maluch
1998-Fiat 126 Town
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

ponoc troche tasmy teflon na ta srube regulacyjna z dolu gaznika.

ja tam lubie jak kapie-lubie ten zapach w garazu :>
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Lajkonik pisze:U mnie pojawia się plama pod silnikiem. Jest tłusta więc najprawdopodobniej jest to mieszanka. Jaki jest najlepszy sposób żeby powstrzymać to kapanie ? Jakiś kranik na rurce czy co ?
Najprościej to wymienić zaworki w pompie. A inne rozwiązanie, to zwykły elektorzawór np taki: http://allegro.pl/item152954834_nowy_el ... _f_ra.html
Można go podłączyć pod zasilanie cewek, albo pod osobny przełacznik, który można ukryć i wykorzystać jako dodatkowe zabezpiecznienie przed kradzieżą.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Zależy skąd Ci cieknie Lajkonik, z samego silnika może? Tam od dołu pod każdym cylindrem jest śrubka, może też cieknąć np. przez przednie uszczelnienie wału, ale to musiałby być silnik zalewany.
--o00o----'(_)'----o00o--
Speedmen
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 321
Rejestracja: 2007-01-03, 12:56
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Speedmen »

taeda pisze:No i kto wie--może pękła membrana pompy i wkapuje do karteru a samochód jakoś to przepala==zużycie paliwa zależy wtedy nie od gaźnika ale od wielkości dziury w membranie.Gdy dziura niewielka to innych objawów alarmowych może nie być.......
Widać,że kol.Taeda naprawdę zna się na Syrenach.
Chcę tylko dodać,że przy pęknięciu membrany regularnie zarzuca świecę na pierwszym cylindrze.
Jeździłem kiedyś na dwugardzielowym gażniku W-b,kolektor prawie pasuje.Po drobnych regulacjach spalanie było rzędu 8 l.Na Jikowie ciężko było zejść poniżej 10.Dobrze spisywał się też gaźnik od F125.
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

Jacek B. pisze: ...3. Zatkany filtr powietrza lub nie przymknięte ssanie powoduje większe spalanie...
Ech, te dziadki.. czego to nie wymyślą.. :roll:
Przyszedł czas na odmalowanie i filtra powietrza, otwieram a tu taki widok :shock:
Głowę daję, że setka paliła jak smok.. no z taką "troskliwością"...

Obrazek


:???:
Ale to chyba zrozumiałe.. w 1978 roku, 39 letni ojciec i głowa rodziny , powiedzmy, taki przysłowiowy "przeciętny zjadacz chleba" wchodzi w posiadanie samochodu!
No rewelacja, co prawda już pełnoletniej Syrenki, ale zawsze to auto :faja
A o auto dbać trzeba.. to w końcu debiut w rodzinie :) a i sąsiedzi nie mają..
:wink:
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

takich samorodków jest sporo... np zmniejszanie dysz w gażnikach w maluchu....
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
ODPOWIEDZ