Widziane przejazdem-przypadkowe spotkania z ciekawymi wozami
Zaniedbane Polonezy za 400-500 zł wyrdzewiały i się skończyły.
Przetrwały te bardziej udane o które przez około 20 lat jednak ktoś dbał i na bieżąco naprawiał.
Wchodziłem na OLX: https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/q-Polonez/
Obok Mirków: https://www.olx.pl/oferta/polonez-1-5-8 ... f7e8424530 ==== Tak by dzisiaj wyglądał Polonez mojego ojca jakby jeszcze jeździł
Nie brakuje też normalnych jeżdżących egzemplarzy z lat 90 w cenie ok. 1500-3000.
https://www.olx.pl/oferta/fso-polonez-1 ... f7e8424530
I jest to normalna uczciwa cena za kompletny, sprawny samochód z papierami.
Ja wychodzę z założenia, że jeśli ktoś kupi przynajmniej za te 2-3000 to przynajmniej będzie szanował. Spadek wartości dobrych samochodów na chodzie do poziomu ceny złomu tylko dlatego, że są niemodne jest zjawiskiem wysoce niekorzystnym.
Właśnie przez to tworzy się tego rodzaju patologia, że kupić na dobicie, nic nie naprawiać, nie inwestować i następny.
Jakby ktoś oferował za mojego powiedzmy 700 zł tylko dlatego, że to Polonez najzwyczajniej w świecie bym go wyśmiał. Co z tego, że doły drzwi pognite i pomalowane wałkiem? Ale to jest mój samochód w którym na bieżąco wszystko doglądam, służy mi do wyjazdów do pracy i nie tylko. Sprzedam za tyle, dołożę tysiąc a nawet dwa i znowu będę musiał kupić jakiegoś używanego grata. To już lepiej klepać to co jest.
Pozdrawiam
Przetrwały te bardziej udane o które przez około 20 lat jednak ktoś dbał i na bieżąco naprawiał.
Wchodziłem na OLX: https://www.olx.pl/motoryzacja/samochody/q-Polonez/
Obok Mirków: https://www.olx.pl/oferta/polonez-1-5-8 ... f7e8424530 ==== Tak by dzisiaj wyglądał Polonez mojego ojca jakby jeszcze jeździł
Nie brakuje też normalnych jeżdżących egzemplarzy z lat 90 w cenie ok. 1500-3000.
https://www.olx.pl/oferta/fso-polonez-1 ... f7e8424530
I jest to normalna uczciwa cena za kompletny, sprawny samochód z papierami.
Ja wychodzę z założenia, że jeśli ktoś kupi przynajmniej za te 2-3000 to przynajmniej będzie szanował. Spadek wartości dobrych samochodów na chodzie do poziomu ceny złomu tylko dlatego, że są niemodne jest zjawiskiem wysoce niekorzystnym.
Właśnie przez to tworzy się tego rodzaju patologia, że kupić na dobicie, nic nie naprawiać, nie inwestować i następny.
Jakby ktoś oferował za mojego powiedzmy 700 zł tylko dlatego, że to Polonez najzwyczajniej w świecie bym go wyśmiał. Co z tego, że doły drzwi pognite i pomalowane wałkiem? Ale to jest mój samochód w którym na bieżąco wszystko doglądam, służy mi do wyjazdów do pracy i nie tylko. Sprzedam za tyle, dołożę tysiąc a nawet dwa i znowu będę musiał kupić jakiegoś używanego grata. To już lepiej klepać to co jest.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
i takie samochody już są zabytkami... eh...
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
No gdyby ta Nexia miała przebieg rzedu 10.000km, nigdy nie jeżdzona zimą, bez śladu rdzy to może warto byłoby ją trzymać i płacić OC. W przeciwnym razie nie warto, nie jest to polska konstrukcja, u nas była tylko montowana, już bym wolał ocalić Poldka Plusa albo Seicento jeśli w ogole cokolwiek z drugiej połowy lat 90-tych.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Kurde ===albo to ja się starzeję albo ten świat stanął na głowie...
Doskonale pamiętam czasy, kiedy przez pojęcie "zabytkowy samochód" rozumiało się coś z wąską maską i traktorowymi błotnikami ====Tudorka, Czapajew, Ford T, Ford A itd.
Nawet Garbus nie był traktowany jak pełnoprawny klasyk ze względu na długi okres produkcji.
A teraz kanciasty plastikowy Poldek jest już ZABYTKIEM? Co następne? Matiz?
Nie rozumiem całej tej polskiej obłudy. Z jednej strony stękanie precz z komuną ale z drugiej dziesięciokrotne przepłacanie za wszystko co jest z PRL-u.
Czyli wbrew pozorom ludziom żyło się wtedy dobrze i za tym tęsknią.
P.S. Nadal utrzymuję, że gdyby nie korozja to Poldek jest lepszy od każdego zachodniego ścierwa. Osiągi? Powiedzmy sobie szczerze ===KIEDY to się wykorzystuje? Przepisowa prędkość jest 90 a na krętych odcinkach 70. Przez wioski 60. Tylko oczywiście tutaj wkracza ułańska fantazja ====będę zapierdzielał BMW 130km/g bo: to po to jest żeby szybko jeździć, głupie przepisy, gliniarze się uwzięli. Wszyscy winni tylko nie ja. Zawieszenie? A co może lepszy gówniany aluminiowy wielowahacz? Dziękuję.
W Polonezie dostęp do wszystkiego znakomity, ilość miejsca pod maską, nie trzeba wymieniać pompy przy każdej wymianie rozrządu. Obie te czynności zresztą można zrobić POD BLOKIEM. W zachodnich wszystko idiotycznie poupychane, pełno plastikowych maskownic, śrub specjalnych, gwiazdek, imbusów. Strzeli pompa wody? Trzeba rozebrać i wymienić rozrząd a w tym celu opuszczaj cały silnik z poduszki.
Taka konstrukcja pojazdów wynika po prostu z ogólnego zidiocenia społeczeństwa przekładającego lans i elektroniczne świecidełka ponad funkcjonalność. Ludzie radzieccy dla odmiany jeszcze grubo w lata 2000 klepali kanciaste Łady, Uazy, Wołgi. Bo tam przeciętny user chce, żeby było mocne i proste jak konstrukcja cepa, możliwie jak najwięcej ogarniać we własnym zakresie. Jak najbardziej prawidłowa postawa.
Doskonale pamiętam czasy, kiedy przez pojęcie "zabytkowy samochód" rozumiało się coś z wąską maską i traktorowymi błotnikami ====Tudorka, Czapajew, Ford T, Ford A itd.
Nawet Garbus nie był traktowany jak pełnoprawny klasyk ze względu na długi okres produkcji.
A teraz kanciasty plastikowy Poldek jest już ZABYTKIEM? Co następne? Matiz?
Nie rozumiem całej tej polskiej obłudy. Z jednej strony stękanie precz z komuną ale z drugiej dziesięciokrotne przepłacanie za wszystko co jest z PRL-u.
Czyli wbrew pozorom ludziom żyło się wtedy dobrze i za tym tęsknią.
P.S. Nadal utrzymuję, że gdyby nie korozja to Poldek jest lepszy od każdego zachodniego ścierwa. Osiągi? Powiedzmy sobie szczerze ===KIEDY to się wykorzystuje? Przepisowa prędkość jest 90 a na krętych odcinkach 70. Przez wioski 60. Tylko oczywiście tutaj wkracza ułańska fantazja ====będę zapierdzielał BMW 130km/g bo: to po to jest żeby szybko jeździć, głupie przepisy, gliniarze się uwzięli. Wszyscy winni tylko nie ja. Zawieszenie? A co może lepszy gówniany aluminiowy wielowahacz? Dziękuję.
W Polonezie dostęp do wszystkiego znakomity, ilość miejsca pod maską, nie trzeba wymieniać pompy przy każdej wymianie rozrządu. Obie te czynności zresztą można zrobić POD BLOKIEM. W zachodnich wszystko idiotycznie poupychane, pełno plastikowych maskownic, śrub specjalnych, gwiazdek, imbusów. Strzeli pompa wody? Trzeba rozebrać i wymienić rozrząd a w tym celu opuszczaj cały silnik z poduszki.
Taka konstrukcja pojazdów wynika po prostu z ogólnego zidiocenia społeczeństwa przekładającego lans i elektroniczne świecidełka ponad funkcjonalność. Ludzie radzieccy dla odmiany jeszcze grubo w lata 2000 klepali kanciaste Łady, Uazy, Wołgi. Bo tam przeciętny user chce, żeby było mocne i proste jak konstrukcja cepa, możliwie jak najwięcej ogarniać we własnym zakresie. Jak najbardziej prawidłowa postawa.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4295
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Kętrzyńskich Poldosławów ciąg dalszy:
Nie wiem czy jeszcze jeździ. Klamkę w drzwiach kierowcy ma poklejoną na brązową taśmę pakową. Blacharka jeszcze w całkiem przyzwoitym stanie. Na pewno miał wymieniany zderzak i plusowe klamki.
Dwa Poldki. Doskonale widoczna lekkość linii Minusa w połączeniu z odpustowością Plusa
Pozdrawiam
Nie wiem czy jeszcze jeździ. Klamkę w drzwiach kierowcy ma poklejoną na brązową taśmę pakową. Blacharka jeszcze w całkiem przyzwoitym stanie. Na pewno miał wymieniany zderzak i plusowe klamki.
Dwa Poldki. Doskonale widoczna lekkość linii Minusa w połączeniu z odpustowością Plusa
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- Garbusiarz
- -#Youngtimer
- Posty: 806
- Rejestracja: 2005-12-08, 19:07
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: