Parowozownia Wolsztyn

Informacje techniczne innych pojazdów.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Parowozownia Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

https://wolsztyn.naszemiasto.pl/parowoz ... c1-8279722

[ Dodano: 2021-05-16, 10:11 ]
Ponieważ o Wolsztyńskiej Parowozowni coraz głośniej - postanowiłem założyć nowy wątek :
Parowozownia Wolsztyn. Wszystkie nowości będziemy wklejać - na pewno znajdą się chętni pasjonaci do oglądania ! Pozdrawiam z Wolsztyna !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Będę zaglądał...
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Wolf
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-14, 10:42
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Wolf »

Parowozownia Wolsztyn mekka parowozów , obecnie czynnych dwie sztuki trochę lepiej Chabówka cztery sztuki. Niestety ludzi znających się na parowozach i ich naprawach jest coraz mniej. Naprawa bądź odbudowa warszawy ,syreny lub jakikolwiek autobusu przy naprawie parowozu to pikuś . Naprawa ok 1 miliona ,odbudowa np. Pt31 ok 7 milionów zł . Także cieszmy się tym co nam zostało.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Wolf, Tak jest ! - Cieszmy się !. A wiesz, że Wolsztyńskie parowozy obsługują linie planowe codziennie ?? Co tydzień wrzucimy jakiś filmik z Wolsztyna ! Pasjonatów kolejnictwa też nie brakuje jak
naszych SYRENEK :devil3 :ok3 :szampan
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Parowozy hmmmm
Para buch
Koła w ruch
Najpierw powoli jak żółw ociężale....


To tak na boczku a na serio to nie ma porównania remont parowozu w remont samochodu
Nie ta skala że o wadze nie wspomnę :helm
motomania na luzie
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Ale kotły chyba też z blachy jedynki jak nasze karoserie ??? :lol: :lol: :lol:
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Jeden ale centymetr :devil3
motomania na luzie
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Albo 1 cali...
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Np : Tender przy OK22 mieści 22m3 wody tj 22 tony !!! (1m3 wody=1t), a gdzie jeszcze węgiel ?
Jakie grube zatem muszą być blachy, żeby to wszystko nie rozleciało się na torach i jeszcze w ruchu !? :klnie
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Wolf
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 88
Rejestracja: 2007-05-14, 10:42
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Wolf »

Tender Pt47 lub Ty51 mają zapas wody 27 m3 a a słynnej pięknej Heleny (Pm36) 32m3 + 9 ton węgla , przy czym Pt47 i Pm-a rozwijają szybkość ponad sto km/h. Kocioł to nie tylko blacha są też płomienice i płomieniówki , walczak, skrzynia ogniowa i wiele innych części.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Wolf, Tak - to wszystko prawda ! Siedzisz mocno w temacie ! Chciałem zobrazować na przykładzie w zasadzie małej lokomotywy jakie to ciężary i jakie blachy muszą być ! Można sobie wyobrazić jaką one muszą mieć moc !!! Jak byłem jeszcze mały - to mój Ojciec jak staliśmy na zamkniętym przejeżdzie kolejowym, to kazał liczyć ile wagonów ona ciągnie ! Moc piekielna - 60 do 90 wagonów, a każdy wagon po x ton >>> Niesamowite ! Na dzień dzisiejszy to ~~ więcej jak 90 TIRÓW
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

- 60 do 90 wagonów, a każdy wagon po x ton
Już nie trochę, ale mocno przesadziłeś. Bo i może lokomotywy (!) taką masę uciągnęłyby, ale taki pociąg nie zmieściłby się na żadnej stacji. Po takie widoki to do Ameryki północnej trzeba się udać.
A masa, grubość i wielkość detali zastosowanych do budowy każdej lokomotywy ma istotne znaczenie nie tylko dla wytrzymałości konstrukcji ale także masy samej lokomotywy, która ma istotne znaczenie dla masy prowadzonego pociągu. Oczywiście jest też granica bo należy pamiętać o naciskach, które znów mają znaczenie dla szlaku i jego podbudowy.
Dość wymądrzania.

Wolsztyn? Fajny, ale to już zupełnie inna bajka niż ta, sprzed lat. Pociągi prowadzone trakcją parową do Nowej Soli czy Sulechowa już pewnie nie wrócą....
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

radekk, Nie, - nie przesadziłem ! 60 wagonów to był z reguły standard ! A pociąg towarowy nie musiał się mieścić na stacji. Na małych miejscowościach z reguły nie zatrzymywał się. Ważne, że lokomotywa stanęła pod semaforem, a ogon mógł stać w polu ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 672
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Weźcie panowie pod uwagę że wagony niegdyś były dużo mniejsze niż te obecne więc ich masa ale i również długość były mniejsze.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Do określenia długości pociągów a tym samym odcinków torów stacyjnych bierze się pod uwagę ilość osi.
Wagony czteroosiowe były już przed wojną światową, tą pierwszą.
ODPOWIEDZ