SYRENA 101-61 dł.kl. - remont kapitalny - SYRHARMER

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 680
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Widzę że prace idą ostro, przybywa gotowych elementów a koniec coraz bliżej...To kiedy planujesz mnie odwiedzić Syreną ?
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Babcia, Prace za ostro nie idą, - powiedział bym umiarkowanie, ale idą stabilnie do przodu !
Niektórych uwarunkowań nie da się przeskoczyć ! Mój remont porównuję zawsze do remontu Macieja Hysy - czasowo, kosztowo itd, itp !!!, oraz to, że Maciej swoją 101-61 miał w jednym kawałku oraz w super stanie wyjściowym! Miał po prostu "FARTA" Ale niestety jest tak jak jest i tego nie mogę zmienić ! Jeszcze będzie taki dzień Babcia, że odwiedzę Ciebie ! :majk

[ Dodano: 2022-01-23, 11:06 ]
https://drive.google.com/drive/folders/ ... bDrW_FgOUw

[ Dodano: 2022-01-23, 11:25 ]
Przy silniku chwilowo zrobione jest wszystko, co na ten moment można było zrobić !
W poszukiwaniu nowego obiektu zainteresowań, - padło na mocowania zawiasów długiej klapy tylnej.
Ponieważ Syrena 101-61 (seledynowa) była póżniejszym modelem, - za tym jest wersją z krótką klapą tylną
W związku z czym zawiasy są nowszego typu i trzeba zrobić takie jakie były w przypadku długiej klapy.
Szukałem te elementy jakiś czas temu - bez skutecznie - jest to zgrzane razem z kastą !

53. Mocowania zawiasów tylnej dł.kl. - fotki od 624 do 633 = 10 szt

624-628 fotki mocowań przy Syrenie 100
629-633 rysunek na podstawie fotek, - do dalszych poprawek na żywo przy przymiarkach
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

SyrHarMer pisze:Przy silniku chwilowo zrobione jest wszystko
Masz może foty cylindrów od środka?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Gieroy, Po szlifie nie, - nie pomyślałem o tym ! Są fotki cylindrów w środku po rozbiórce silnika do remontu.
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Chodzi mi o foty po szlifie. Ciekaw jestem czy były honowane, ładnie, w kratkę, zgodnie ze sztuką szlifierską. To zagadnienie mnie ostatnio interesuje bo chcę to zrobić u siebie na używanym silniku.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Gieroy, J.W.
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Rozumiem, że nie masz fotek ale były honowane czy nie?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 680
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Gieroy a jak długo używany był silnik bo z tego co wiem to honowanie jest ostatnim etapem naprawy silnika i nie za bardzo widzę honowanie w nierównomiernie zużytym cylindrze. Chyba że dopiero co był silnik złożony.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Tak, - były honowane i robił to ten sam fachowiec co robił szlif ! Dopiero po tym był składany i z tego są fotki :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Babcia pisze:nie za bardzo widzę honowanie w nierównomiernie zużytym cylindrze
Tak jak mówisz, normalnie honuje się po szlifie. Mój silnik raczej nie ma wielkiego przebiegu ale widać w cylindrach pionowe linie. Po honowaniu one znikną i będzie taki wzorek w kratkę jak trzeba. Tak niektórzy robią + dają nowe pierścienie (ale niekoniecznie) i poprawia to sporo kompresję. Ja nie chcę tego motoru dawać do szlifu.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Gieroy, No - ma to sens !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 680
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Jeśli cylindry nie są zużyte to OK ale jeśli są choć trochę zużyte to honowanie nie pomoże a zakładanie nowych pierścieni w takiej sytuacji tylko pogorszy sprężanie.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Babcia - twierdzisz tak na podstawie doświadczenia czy teoretycznych rozważań?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2528
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Gieroy, Babcia, Sumasumarum - trzeba podjąć trafną, wyważoną decyzję, czy tylko honować, - czy lepiej zrobić szlif i honować !!! Najlepiej to wie właściciel pojazdu ! :devil3 (i fachowcy od szlifu)
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 680
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Gieroy bardziej z doświadczenia. Szlifowałem i honowałem bloki silników jeszcze w szkole na warsztatach . Honowanie to nic innego tylko szlifowanie końcowe tak jak piszesz w kratkę. Ma za zadanie uzyskać jak najlepszą gładź i stworzyć płaszcz olejowy. Resztę napisze później bo wychodzę...
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
ODPOWIEDZ