Rajdowy S31 grupy B :)

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Rajdowy S31 grupy B :)

Post autor: Gieroy »

Przygotowuję wyczynową jednostkę napędową na wzór XX wiecznych bolidów z NRD i PRL. Liczę na potężny wzrost pałeru :grinser Chętnie wysłucham Waszych fachowych rad i zaleceń.
Wstępnie pytanie - jak zapewnić żeby każdy gaźnik dostawał tyle paliwa ile potrzebuje? Nie chcę aby np. jeden cyl. dostawał za mało a ja nie będę o tym wiedział. Czy to wogóle może być problemem? Może po prostu połączyć wszystkie 3 równolegle do pompy i już.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

moim skromnym zdaniem, każdy gaznik ma pływak czyli kazdy wie co mu potrzeba, a zasilić to mozna pompoą elektryczna niskociśnieniową o odpowiedniej wydajności :)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Czy ja tam widzę K&N RC-5134? Same filtry ponad 1000pln -- zaszalał ;)

Coś mi się zdaje, żę szybciej zaczniesz jeździć na tym zestawie niż ja na wtrysku :) Kibicuję!
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

sir pisze:Czy ja tam widzę K&N RC-5134? Same filtry ponad 1000pln -- zaszalał
Koszta nie grają roli w takim przypadku :faja – tuning na najwyższym poziomie zawsze był drogi ale jest konieczny żeby utrzymywać się w światowej czołówce.
A na poważnie - to nie są filtry K&N. To jest jakaś tajwańska produkcja, za parę $, jakiej mnóstwo na rynku (chociaż K&N też pewnie są robione w tamtej okolicy). Testowałem je organoleptycznie: pod światło dziur nie widać i da się przez nie swobodnie oddychać więc chyba dla S31 będą dobre. Pewnie i tak same zamienią się w filtry mokre od mgły olejowej pod maską.
motonita pisze:moim skromnym zdaniem, każdy gaznik ma pływak czyli kazdy wie co mu potrzeba, a zasilić to mozna pompoą elektryczna niskociśnieniową o odpowiedniej wydajności
Też tak uważam ale zauważyłem na jednym zdjęciu sprzętu z Torunia, że pompa podaje do małego zbiorniczka i z niego benzyna spływa opadowo do gaźników jak w motocyklu. Pomyślałem, że może jest w tym jakaś ukryta mądrość ludowa.
Pompy elektrycznej nie chcę – zbyt nowoczesna. Fabryczna, pneumatyczna pasuje doskonale (widać ją na foto) po przekręceniu głowicy o dwie śrubki. Normalnie ona pompuje więcej niż trzeba i nadmiar wraca wewnętrznym przelewem na stronę ssącą.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Gieroy pisze:pompa podaje do małego zbiorniczka i z niego benzyna spływa opadowo do gaźników jak w motocyklu
Właśnie to rozwiązanie miałem zasugerować.. :ok3 :piwo:
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Tomasz pisze:Właśnie to rozwiązanie miałem zasugerować
To rozwiązanie z dodatkowym zbiorniczkiem jest na jednym zdjęciu maszyny z rallycrosu ale ono jest jakieś podejrzane. Fabryczna pompa wg. Glinki jak nie jest obciążona to daje 30 l benzyny / godz. Czyli taki zbiorniczek powinien się szybko napełnić i zacząć przelewać. I co z tym robić? Jak odprowadzić przelew rurką na ssanie to trzeba by włożyć w nią zawór zwrotny żeby paliwo z głównego zbiornika nie szło do tego małego. Czyli robi się taki układ zbyt skomplikowany. Może zrobil to ktoś tak żeby działało tylko na parę okrążeń wyścigu i nie przejmował się resztą.
Wszystko wskazuje ze trzeba będzie po prostu połączyć pompę prosto z gaźnikami i zaworki iglicowe będą musiały przyduszać pompę chociaż one są zaprojektowane na zasilanie opadowe a nie z pompy.

Tu na rozweselenie video:
https://www.youtube.com/watch?v=jCnHe1yGbWA

Inną sprawą jest synchronizacja gaźników – robił ktoś coś takiego w motocyklach?
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Moim zdaniem z oryginalnej pompy zasilić wszystkie 3 gaźniki. A jeśli boisz się, że zaworki iglicowe były by bardzo obciążone (choć nie sądzę) to zawsze można dorobić przelew i poprowadzić go do baku.
Osobiście wydaje mi się, że dokładanie dodatkowego zbiornika pod maską nie będzie wpływało korzystnie a na pewno nie będzie bezpieczne. Przynajmniej ja bym się bał być może trochę na wyrost.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Gieroy pisze: I co z tym robić?
Przed zbiorniczkiem pod maską zasilającym te 3 gaźniki dać trójnik z węższą średnicą powrotu i zastosować powrót do zbiornika...
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2039
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ale tu chodzi o to, aby paliwo w zbiorniku było pod ciśnieniem atmosferycznym.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Ja również przychylam się do opcji z dodatkowym zbiorniczkiem nad gaźnikami. Niech ma 2 L pojemności z czego przelew działa przy osiągnięciu np 1 L.
W tej opcji niezbędna będzie zmiana położenia głównego zbiornika. Trzeba będzie go położyć na podłodze bagażnika aby zbiorniczek dodatkowy był wyżej. Tylko w takiej opcji możemy w zbiorniczku uzyskać ciśnienie atmosferyczne, a o to przecież chodzi.
W opcji pozostawienia baku na oryginalnym miejscu zbiorniczek dodatkowy musi być szczelny (układ zamknięty) aby pompa popchnęła nadmiar paliwa do baku. Niestety tu dostają po dupie zaworki w gaźnikach - a jak już słusznie zostało nadmienione - są one przystosowane do zasilania grawitacyjnego.

Bardzo podoba mi się rozwiązanie (na filmie) kwestii gazu.
3 linki są lipne, a gość bardzo fajnie to wymyślił.

[ Dodano: 2019-06-03, 16:08 ]
Aaa
W kwestii synchronizacji gaźnikow...
Jakie gaźniki założyłeś?
Wyglądają na MZtowskie.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

:npowiem Żadne tam dodatkowe zbiorniczki z łatwopalną substancją w komorze silnika... :fire

Może pomyśl o regulatorze ciśnienia paliwa (taki z ręczną regulacją, dokładnym manometrem i z powrotem nadmiarowym do baku) i daj między pompą paliwa a wspólną listwą do gaźników (ta mogłaby być trochę grubsza żeby rekompensowała wahania ciśnienia, np taka miedziana rurka średnicy 10mm z odczepami fi 6mm ) -- wtedy zapewnisz m/w stałe ciśnienie na zaworkach... Do tego można (jednak) rozważyć elektryczną, niskociśnieniową pompę paliwa.

[ Dodano: 2019-06-03, 16:18 ]
Tu nawet takie rozwiązanie:

https://cdn.classicdigest.com/live/cari ... 6edb6b.jpg
https://cdn.classicdigest.com/live/cari ... c44be9.jpg

źródło: https://www.classicdigest.com/cars/wartburg/353/114422

widać na fotce elektryczną, membranową pompę na fartuchu (regulatora nie dostrzegam, być może śmiga to nawet bez niego -- albo pompa ma regulację ciśnienia zadziałania 'przelewu wewnętrznego')

[ Dodano: 2019-06-03, 16:34 ]
Co do synchronizacji to wakuometry jak do synchronizacji gaźników motocyklowych albo wykonane domowym sposobem połączone rurki z płynem -- poszukaj na youtube :) Trzeba zrobić dodatkowe króćce między gaźnikami a cylindrami (żeby było gdzie wpiąć wakuometry) chyba, ze gaźniki mają takie króćce za przepustnicą. Niestety nie jestem pewien, jak to sprawdzi się w w dwusuwie ze względu na podciśnienia w kolektorach -- może pomogłyby dławiki przepływu... w każdy razie ja miałem niezłe jaja przy MAP sensorze w moim wtrysku :) Mowa oczywiście o synchronizacji samych przepustnic... a co z mieszanką? analizator spalin za każdym cylindrem? :)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

sir pisze: :npowiem Żadne tam dodatkowe zbiorniczki z łatwopalną substancją w komorze silnika... :fire
Chopy... Moment.
A w 100, 101, 102, 103, Trabancie gdzie jest umieszczony zbiornik paliwa??
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

czeresss pisze:
sir pisze: :npowiem Żadne tam dodatkowe zbiorniczki z łatwopalną substancją w komorze silnika... :fire
Chopy... Moment.
A w 100, 101, 102, 103, Trabancie gdzie jest umieszczony zbiornik paliwa??
Co to zmienia w dyskusji? Chcesz tym powiedzieć, że dodatkowy zbiornik/rezerwuar paliwa pod maską będzie bezpieczny i żeby się nim nie przejmować?
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Chcę tym powiedzieć, że zbiornik pod maską to nie jest wymysł kilku z nas. Nie mówi też, że jest to ekstremalnie bezpieczne rozwiązanie. Podobnie jak nie mowie, że jest to ekstremalnie niebezpieczne.

Po prostu uważam, że gaźniki zgodnie z ich przeznaczeniem powinny być zasilane grawitacyjnie bez niewiadomo ilu zaworów, redaktorów ciśnienia paliwa etc.

Wydaje mi się, że Gieroy'owi zależy na prostocie konstrukcji.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

No więc będzie tak jak na foto. To jest z jakiegoś wyścigowego Melkusa.
Tylko w nim zbiornik paliwa jest blisko i nisko więc przelew może iść prosto do zbiornika. U mnie przelew pójdzie prosto do rurki ssącej do pompy ale potrzebny będzie dodatkowy zaworek zwrotny który niedopuści cofanie się paliwa ze zbiornika do gaźników. Takie zaworki zwykle otwierają się przy bardzo niskim ciśnieniu wiąc gaźniki będą widziały ciśnienie niewiele większe niż grawitacyjne.
Zacznę od synchronizacji przepustnic na wyczucie. Nie będzie analizatorów spalin, dopalaczy, EGR, katalizatorów :lol: tylko prostota i niezawodność.
To jest tuning w stylu PRL.

czeresss pisze:W tej opcji niezbędna będzie zmiana położenia głównego zbiornika. Trzeba będzie go położyć na podłodze bagażnika
:npowiem No tu czeress pojechałeś po bandzie :grinser
Gaźniki są MZ.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
ODPOWIEDZ