Sprawy międzynarodowe niewielkiej pojemności

Porady prawne. Rejestracja, żółte blachy, przeglądy.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dawdzio
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2017-08-19, 22:21
Lokalizacja: Chojnów

Sprawy międzynarodowe niewielkiej pojemności

Post autor: Dawdzio »

Kij z Zastavą, nie wyszło. Ale wpadło mi w oko pewne ustrojstwo. Mikrosamochód, rocznik 1990, silnik dwusuw 50cm³. Bez tylnej szyby i, co gorsze, bez papierów. Na zabytek nie chcę, bo zabytkiem to nie będzie. Na klapie nalepka "D". Idę więc w tym kierunku...

Szukałem i z tego co wynalazłem w niemczech motorowery do września 2004 rejestrowane nie były. Zresztą cały system fajnie opisano w komentarzu pod tym linkiem:
https://www.jednoslad.pl/jak-zarejestro ... jestracja/
Teoretycznie, z moich poszukiwań wynika, że mając kartę dopuszczenia do ruchu i umowę - da się to zarejestrować. Pomyślałem więc, a co jak karta zginie?
Dzwonię więc do urzędu z pytaniem o to czego potrzebuję do rejestracji motoroweru zza granicy:
-Dowód własności (umowę), dowód rejestracyjny...
-Ale w niemczech nie wymagano rejestracji.
-Czyli jest to pojazd nowy. A więc dokumenty od producenta...
-Nie. Jest to pojazd używany, ale w niemczech do pewnego momentu nie wymagano rejestracji motorowerów [tu tłumaczę na ile wiem jak ten system działał].
Nie pomogła ani konsultacja z koleżankami, ani szklane kule. Dowód niemiecki albo papiery producenta.

Załóżmy, że istnieje umowa między Niemcem a sprzedającym, ale nic więcej nie ma. Da się to jakoś wyprostować?
ODPOWIEDZ