Wawka nierowno pracuje poz zmianie gaznika...

Zapytania i porady techniczne
kubazjan
-#Junior
-#Junior
Posty: 103
Rejestracja: 2010-02-27, 15:37
Lokalizacja: Choszczno

Wawka nierowno pracuje poz zmianie gaznika...

Post autor: kubazjan »

Witam.Postanowilem zamienic gaznik Ikova na Webera.Zamienilem ale cos mi nieregularnie pracuje...Nie wiem jakie tam powinny byc dysze ale po wykreceniu sprawdzilem i na pierwszej gardzieli jest 117 a na drugiej 150...
Dodatkowo nie odbija mi do konca pedal gazu i czasami Wawa wchodzi na wyzsze obroty.
Faktycznie zbiera sie dobrze..lepiej niz na starym ale bywa ze podczas dojazdu i redukcji biegow potrafi zgasnac.
Moze jest to spowodowane regulacja gaznika lub dopasowania ciegien tak aby wszystko chodzilo jak nalezy.
Jednak chcialbym sie dowiedziec jakie powinny byc dysze w owym gazniku bo moze cos trzeba by pozmieniac. :)
pozdrawiam.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Pierwsza sprawa , wymieniłeś kolektor czy zastosowałeś podstawkę z przejściem ?
Czy tak czy tak sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.
motomania na luzie
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Pozostaje kwestia w jakim stanie technicznym jest gaźnik. Jeśli gaśnie po zdjęciu nogi z gazu to poziom paliwa w komorze pływakowej może być nieprawidłowy.
kubazjan
-#Junior
-#Junior
Posty: 103
Rejestracja: 2010-02-27, 15:37
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: kubazjan »

Kolektor wymienilem.Mialem caly zestaw łacznie z filtrem powietrza ktory to latał w Nysie.Gaznik byl czyszczony bo okazalo sie ze druga dysza byla zapchana i nie dawała gruga gardziel paliwa.
Ogolnie gaznik pracuje ładnie...
Jest tez tam taki krociec na kolektorze ktory to zaslepilem znajdujacy sie za gaznikiem.Do drugiego podlaczylem wezyk czyli tzw przyspieszacz :)
Czyscilem tez swiece bo wszystkie byly strasznie okopcone...byc moze trzeba wyregulowac dawke powietrza.
Awatar użytkownika
hrumek
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2012-11-02, 19:31
Lokalizacja: Wołów

Post autor: hrumek »

piszesz że wymieniłeś kolektor.
mozliwa przyczyna- lewe powietrze przez nieszczelności w kolektorze spowodowane pękniętym kolektorem ulub słabysz uszczelnieniem
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Przecie napisałem co by sprawdził lewy luft :devil3
motomania na luzie
kubazjan
-#Junior
-#Junior
Posty: 103
Rejestracja: 2010-02-27, 15:37
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: kubazjan »

hmmmm...sprawdzalem...nic tam takowego nie widac ani nie slychac...
dalem nowa uszczelka pod kolektor...wiec mysle ze to nie to...
ale sprawdze jeszcze wszystko dokladnie...byc moze cos przeoczyłem...
:)
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Pryśnij zmywaczem albo plakiem na połączenie kolektora z blokiem i połączenie gaźnika z kolektorem. Jak obroty wzrosną to jest nieszczelność, jak nie to szukaj innej przyczyny.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

a jakiego masz webera-nysa miała 3 typy, róznia się dyszami i gardzielami. typ wybity jest na dole korpusu. moze być 34s2a1-2x 25mm, druga gardziel otwierana pneumatycznie, 34 s2b1 2x25mm druga gardziel otwierana mechanicznie, 28/35 S2B1 gardziele 21 i 26mm, druga mechaniczna oraz elektrozawór dyszy biegu jałowego.
Gdzie wpiąłes podcisnienie? powinno być w pierwszą gardziel na wysokosci przepustnicy króciec fi4, regulator na aparacie powinien działać dopiero po dodaniu gazu, na wolnych nie powinien zasysac powietrza.
a generalnie po rozmiarach dysz i zachowaniu masz prawdopodobnie gaznik 34 s2c z poloneza o gardzielach 24 i 26mm elektrozaworem, oraz zaworem hamowania silnikiem-on uszkodzony lub rozregulowany odpowiada za przygasanie przy redukcjach i falowanie obr. na wolnych.
Mon coeur- deux temp moteur!
kubazjan
-#Junior
-#Junior
Posty: 103
Rejestracja: 2010-02-27, 15:37
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: kubazjan »

oooooo.... :ok3
dzieki za podpowiedzi...Zerkne i napisze jaki to gaznik...albo lepiej zrobie zdjecia i wrzuce to moze cos doradzisz wzgledem tego gaznika...
:grinser
Awatar użytkownika
hrumek
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2012-11-02, 19:31
Lokalizacja: Wołów

Post autor: hrumek »

Podpowiem jeszcze, że kombinacja kolektora ssącego od Ikowa z wydechowym z kompletu do webera może skutkować nieszczelnościami w ssącym. Znam to z autopsji.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Jędrulo pisze:34 s2c z poloneza o gardzielach 24 i 26mm elektrozaworem, oraz zaworem hamowania silnikiem-on uszkodzony lub rozregulowany odpowiada za przygasanie przy redukcjach i falowanie obr. na wolnych.
u mnie poldek nie miał albo wolnych i gasł albo falowały, po poządnym przedmuchaniu go na żużlu odetkał się i zaczął chopdzić poprawnie kolejne 7,7 tys aż sprzedałem ;)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Jędrulo
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 200
Rejestracja: 2006-04-21, 19:42
Lokalizacja: Strucelserwis Reguły

Post autor: Jędrulo »

bywa. ja pogoniłem fiata z tym gaznikiem 250km autostradą i tez przeszło, z tym że wcześniej przez rok robiłem trasy 2x5km dziennie po miescie. Ale tu jest inna sprawa, gażnik dopiero zamontowany na aucie, trzeba go najpierw zgrać z silnikiem
Mon coeur- deux temp moteur!
mario d
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 82
Rejestracja: 2006-10-15, 20:44
Lokalizacja: Wojkowice

Post autor: mario d »

piszesz ze masz kolektor z nysy.a masz dobrze zaslepiony otwor w kolektorze ssącym pod przewód serwa?
warszawa 1970r.2.9 V6
Warszawa M20 1957r.
Ford scorpio 2.3 16V 1996r.
Komar 1962r.
Awatar użytkownika
RadoWR
Posty: 22
Rejestracja: 2017-12-13, 20:45
Lokalizacja: Radom

Post autor: RadoWR »

Panowie odgrzeję kotleta by nie tworzyć nowego tematu, jaki model gaźnika webera z jakimi dyszami wychodził oryginalnie przy silnikach górnozaworowych w warszawkach? jakie macie zamontowane w swoich autkach?
Jeżdżę KLASYKIEM a gardzę plastikiem ...
ODPOWIEDZ