POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Światła dzienne Polonez -pomoc w instalacji
Autor Wiadomość
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4538
Skąd: PRL
Wysłany: 2018-07-25, 14:05   Światła dzienne Polonez -pomoc w instalacji

Witam!
Panowie czy mógłby mi ktoś w miarę łopatologicznie opisać montaż świateł do jazdy dziennej w samochodzie Polonez MR96 Abimex?
W załączniku schemat, który absolutnie nic mi nie mówi.
Pozdrawiam
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Ostatnio zmieniony przez KIEROWCA 2018-08-11, 15:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1227
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-07-25, 16:59   

Hmm co Ci tu doradzić skoro w schemacie masz wszystko pokazane.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4538
Skąd: PRL
Wysłany: 2018-07-25, 17:41   

Elektrykiem nie jestem ====konkrety ===gdzie dokładnie się podpiąć w instalacji samochodu, w którym miejscu założyć przekaźnik itd.
Pamiętam, że w Cieniasie facet mi podłączał do kabla dyszy wolnych obrotów.
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
Arturek 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 185
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-07-31, 09:56   

Witam

1) Powiem tak - jeśli nie ogarniasz podłączenia 4 kabli, to jedź do elektryka, bo tylko szkód narobisz

Czego nie rozumiesz???
Przekaźnik ma 4 złącza, oznaczone numerami
a) od złącza 86 podpinasz kabel pod stacyjkę
(plus pojawia się po przekręceniu kluczyka)
I tu jest błąd ideowy => dzienne powinny zapalić się automatycznie, po przekręceniu kluczyka
czyli nie może być dodatkowego wyłącznika który jest na schemacie

Światła dzienne powinny automatycznie gasnąć po włączeniu pozycyjnych
b) do złącza 87 podpinasz kabel który idzie do dziennych
(tych nowych)
c) do złącza 85 podpinasz kabel do fabrycznych pozycyjnych
(choćby przy samej lampie)
d) do złącza 30 / 51 podpinasz się do skrzynki bezpieczników,
do plusa na stałe



2) Zapytam jeszcze - po co Ci dzienne w starym samochodzie,
co zyskujesz poza modą?

Ja rozumiem gdy ktoś ma reflektory ksenonowe, z drogimi żarówkami - to wtedy dzienne mają sens ekonomiczny

Dodam, że jeśli nie chcesz pamiętać o włączaniu świateł, to są specjalne moduły, dzięki którym po przekręceniu kluczyka zapalają się pozycyjne + mijania
(i nie trzeba dokładać dodatkowych reflektorów)

pozdrawiam
Arturek
_________________
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 37 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4538
Skąd: PRL
Wysłany: 2018-08-11, 15:36   

Arturek napisał/a:
Witam

1) Powiem tak - jeśli nie ogarniasz podłączenia 4 kabli, to jedź do elektryka, bo tylko szkód narobisz

Dodam, że jeśli nie chcesz pamiętać o włączaniu świateł, to są specjalne moduły, dzięki którym po przekręceniu kluczyka zapalają się pozycyjne + mijania
(i nie trzeba dokładać dodatkowych reflektorów)

pozdrawiam
Arturek

===Arturek - dzięki za wyczerpującą odpowiedź, światła już zamontowane. Zdecydowałem się jednak na model z wbudowanym przekaźnikiem i trzecim kablem sterującym.
Szkód nie narobiłem, wszystko świeci jak należy a połączenia w miarę możliwości zaizolowane rurkami termokurczliwymi.

P.S. Nie chodziło mi o to, że jak to napisałeś NIE OGARNIAM podłączenia czterech kabli tylko, żeby nie wyważać raz otwartych drzwi.
Myślałem, że ktoś już robił konkretnie w Polonezie to się wypowie chociażby skąd dokładnie najlepiej brać tego plusa na masę - oszczędziłoby mi to biegania z miernikiem czy w przypadku zastosowania przekaźnika w którym miejscu najlepiej byłoby go umieścić, np. gdzieś pod maską czy w okolicy skrzynki bezpieczników i ciągnąć dodatkowe przewody.
::::O włączaniu świateł jak dotąd pamiętałem [o wyłączaniu nie zawsze ale i tak mam krótkie po zapłonie]. Po prostu nie widzi mi się palenie całego oświetlenia samochodu łącznie z podświetleniem rejestracji w biały dzień. W moim mieście bardzo dużo takich starszych wozów śmiga na ledach, nawet Golfy II w których ledy "leżą" na zderzaku przed głównymi reflektorami.

Pozdrawiam
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
Yanosik 
ZasmarkanySzcurekBuc



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 1701
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-08-12, 23:04   

Arturek napisał/a:
I tu jest błąd ideowy => dzienne powinny zapalić się automatycznie, po przekręceniu kluczyka
czyli nie może być dodatkowego wyłącznika który jest na schemacie

Włącznik dodatkowy umożliwia wyłączenie wszystkich świateł. Czasami się przydaje, jak np uciekasz przed milicją czy strażnikami leśnymi ;)

[ Dodano: 2018-08-13, 00:05 ]
Arturek napisał/a:
2) Zapytam jeszcze - po co Ci dzienne w starym samochodzie,
co zyskujesz poza modą?

Mi w maluchu z prądnicą pozwalało normalnie jeździć.
_________________
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
 
DizzyX 
młody syreniarz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 284
Skąd: Końskie
Wysłany: 2018-08-13, 06:17   

Yanosik napisał/a:
Mi w maluchu z prądnicą pozwalało normalnie jeździć.


Nie wiem co ludzie mają z tymi maluchami na prądnicy. Ja jeździłem maluchem na prądnicy przez niemal rok, normalnie na światłach mijania, i nigdy nie miałem problemów z brakiem prądu.
 
sereniarz(atom1) 
blue & white top



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 2463
Skąd: z Podlasia
Wysłany: 2018-08-13, 23:04   

no no, jezdziles 2 godizny na tydzien, na wolnych na pradnicy ladowania nima wcale
_________________
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.u...ratorzy1jb5.jpg
 
DizzyX 
młody syreniarz


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 284
Skąd: Końskie
Wysłany: 2018-08-14, 23:07   

sereniarz(atom1), akurat jeździłem normalnie, na co dzień, do pracy :)
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1650
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2018-08-17, 21:07   

Arturek napisał/a:
dzienne powinny zapalić się automatycznie, po przekręceniu kluczyka
czyli nie może być dodatkowego wyłącznika który jest na schemacie


Ja mam na przełączniku od Wołgi te ledy zrobione, bo ten moduł, który powinien wyłączać światła po zapapleniu świateł mijania się spalił. Czy na przeglądzie będą robili z tego powodu wielki problem?
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
sereniarz(atom1) 
blue & white top



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 2463
Skąd: z Podlasia
Wysłany: 2018-08-17, 22:12   

wszystko zalezy od diagnosty jak zawsze, moze nie widziec ... a ty powiesz ze zalozyles 2 godziny po badaniu :-) )
_________________
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.u...ratorzy1jb5.jpg
 
SUPER.DAWID 
SYRENA 104 z 1966r



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 2020
Skąd: Trzebinia-Małopolska
Wysłany: 2018-08-18, 14:25   

Też nie wiem co macie z tymi prądnicami. Jakieś 10 lat temu z kolega jeździliśmy syrena na co dzień. Normalnie do sklepu, na zloty, wycieczki. Syrena była jedyną w rodzinie i nigdy nie było problemu z ładowaniem ani z rozładowanym akumulatorem.
_________________
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla....p=189048#189048
Syrena 104 AD 1966r
 
 
czeresss 
Grzesiek


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 1227
Skąd: Wiśniowa
Wysłany: 2018-08-18, 20:47   

Ja to widzę tak - z pradnicami nie ma problemu (jeśli odbiorników prądu nie mamy zbyt wiele włączonych).
Problem jest z regulatorem mechanicznym, który działa jak mu się chce.
_________________
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla....der=asc&start=0
 
SyrHarMer 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 1836
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 2018-08-18, 21:27   

Przecież kiedyś (dawno temu) jezdzili tylko na prądnicach i wszystko było OK !
_________________
Roman

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL

Info mail: roman.bloszyk@gmail.com
 
Wojt 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 02 Maj 2005
Posty: 1998
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-19, 19:34   

Ale dawno temu nie jeździło się non stop na światłach...
A w maluchu, jak się robiło dużo po mieście, krótkich tras, to prądnica nie nadążała doładować i była kupa.
_________________
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY