Zakup syreny 101

(karoseria, blachy, lakierowanie)
ODPOWIEDZ
JARQ
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 63
Rejestracja: 2010-10-29, 20:29
Lokalizacja: Piastów Courbevoie

Post autor: JARQ »

Romek
To jest strona 6 na tamtym forum :ok2
JARQ
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

JARQ, Czytaj uważnie :
Kozak90 pisze, że : od nr ramy 7430 wprowadzono krótkie drzwi, z aluminiową listwą ozdobną, pod nimi !
to znaczy, ze w Syrenie 100 były dłuższe drzwi wywinięte pod spodem bez progu i listwy ozdobnej ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
JARQ
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 63
Rejestracja: 2010-10-29, 20:29
Lokalizacja: Piastów Courbevoie

Post autor: JARQ »

Wiem:)
O przejściach ze 100 na 101 czytałem już kilka różnych źródeł
mam ramę 7290 a podobno w 7430 zmienili drzwi to jest podczas marszu taśmy 101 skrócono drzwi ale trochę się zeszło z tym i zrobili jeszcze serie na długich
Tak na 90% mogło tak byc

[ Dodano: 2017-12-09, 01:57 ][/sice
Znalazlem zdjecie z lat 60 tych w artykule : jak budowal sie garaz dla syreny 101 1960
Akurat 101 rama 6595 miała długie drzwi :)


Chciałem się zapytać was o kwestie dachu 101
Czy to prawda ze 101 i 104 maja inne dachy? I czym się mogą różnic?
Czy to prawda tez ze z dwóch klap 105 zmajstrować można jedna długa? Czy to mit albo tez będzie inny efekt niż gdybym odtwarzał te pordzewiałą długa, oryginalna
JARQ
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Odnośnie dachów - nie słyszałem, żeby różniły się !
Klapa tylna - (z dwóch krótkich jedną długą), - teoretycznie tak, ale jak to wyjdzie w praktyce tego nie wiem ! Ale jeżeli jest iskierka nadziei, że odtworzysz długą to zrób to !
TO JEST ORYGINAŁ I BEZ WZGLĘDU NA NAKŁADY - RATUJ JĄ !!!
A ratować należy wszystkie możliwe do uratowania elementy, żeby nie przyszła pokusa, że w zasadzie przecież ze 105 można zrobić 101 !!!
Przeszczepy to zło konieczne w przypadku, gdy nic innego nie można już zrobić !
Fakt też jest niezaprzeczalny, że dokumentacja zdjęciowa przy odbudowie starszych modeli daje dowody zdjęciowe co podnosi wiarygodność w odbudowie i realnie podnosi wartość pojazdu ! :majk
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

JARQ pisze:Chciałem się zapytać was o kwestie dachu 101
Czy to prawda ze 101 i 104 maja inne dachy? I czym się mogą różnic?

precyzując

samo poszycie w geometrii jest w zasadzie takie same, choć pierwsze 101 były chyba jeszcze klepane ręcznie ( widać delikatne nierówności od młotka )

co do konstrukcji dachu widoczne od środka , to:
są różnice przy tapicerce i inne.
Tapicerka aż do syreny 103, tzn. podsufitka nie dochodzi do uszczelek szyb tylnej i przedniej .
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

wg mnie to jest kwestia tego, czy dach był szpachlowany czy nie.

[ Dodano: 2017-12-09, 11:35 ]
precyzując: według mnie dach jest taki sam od środka i od zewnątrz, tylko do 103 włącznie łączenia w środku były szpachlowane w fabryce i była mała podsufitka.
JARQ
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 63
Rejestracja: 2010-10-29, 20:29
Lokalizacja: Piastów Courbevoie

Post autor: JARQ »

Tak przypuszczałem ze to może być tylko od wewnątrz ta różnica
Mogę od razu wytłumaczyć w czym widZialem problem:
Na tym wybrzuszu bocznym co idzie od rynienki do 20 cm wgłąb dachu (krótko mówiąc na bocznych okraglosciach) są takie zmarszczki jakie ma np balon który prawie nie ma powietrza po 20 dniach leżenia
Już się zastanawiam skoro tak dużo mówicie o szpachlowaniu
To nawet może to być fabryczne
Albo jeśli nie to bym wziął palniki acetylenowe i na ciepło metoda koleczkowa doklepal jak rzeźbiarz po czym zasZpachlowal :ok3

Najlepiej zrobię w styczniu zdjecia

[ Dodano: 2017-12-10, 03:42 ]
SyrHarMer pisze:Odnośnie dachów - nie słyszałem, żeby różniły się !
Klapa tylna - (z dwóch krótkich jedną długą), - teoretycznie tak, ale jak to wyjdzie w praktyce tego nie wiem ! Ale jeżeli jest iskierka nadziei, że odtworzysz długą to zrób to !
TO JEST ORYGINAŁ I BEZ WZGLĘDU NA NAKŁADY - RATUJ JĄ !!!
A ratować należy wszystkie możliwe do uratowania elementy, żeby nie przyszła pokusa, że w zasadzie przecież ze 105 można zrobić 101 !!!
Przeszczepy to zło konieczne w przypadku, gdy nic innego nie można już zrobić !
Fakt też jest niezaprzeczalny, że dokumentacja zdjęciowa przy odbudowie starszych modeli daje dowody zdjęciowe co podnosi wiarygodność w odbudowie i realnie podnosi wartość pojazdu ! :majk
Dzięki
JesZcze dodam ze już druga osoba radzi odbudować te klapę

Teraz tak:)
Jak będę w Polsce to zrobię zdjęcia dokładne i z bliska
No ale oczywiście bez zdjęć nawet większość już wie ile kilo drutu spawalniczego trzeba w tej sytuacji puścić

Koncepcja pierwsza moja od samego początku zakłada ze auto się załata dokupujac lub dosztukowujac elementy zgodne ze 101 trochę jak rzeźbiarz artysta lub kupując od artysty co dziś takie elementy produkuje

No ale skoro chcecie
Wyobrażam sobie
Ze budzę się w szpitalu(niech będzie po wypadku)
A tu chirurg mi mówi:
Założono panu tylko 5735 małych szwów :smiech

Wziąłem jeszcze po uwagę :
Koncepcja 2
znalazłbym budę zdrowa 105 i wycinal z niej większe kawałki tam gdzie potrzeba
przykład :jest rant bagażnika do zrobienia i podszybie tylne
Do tego kupić podłogę 101 czego buda 105 nie da
JARQ
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

NIE RADZĘ do dachu podchodzić z palnikiem ZAPOMNIJ TĄ OPCJĘ jeżeli nie chcesz mieć kłopotów ! :fire

[ Dodano: 2017-12-10, 09:16 ]
JARQ, Odnośnie koncepcji pierwszej lub drugiej to raczej trzeba widzieć problem na bieżąco, a potem adekwatna decyzja ! Podłogę do 101 nie kupisz - jedynie dorabianą. Ale ja skłaniałbym się w stronę sztukowania oryginalnej - tam gdzie idzie uratować to bezwzględnie to uszanować ! :majk
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
JARQ
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 63
Rejestracja: 2010-10-29, 20:29
Lokalizacja: Piastów Courbevoie

Post autor: JARQ »

Już niedługo będę mieć zdjecia
:faja
Może to nawet fabryczne te zmarszczki od młotka, odsłonięte są bo już szpachli nie ma
No i przecież zamalowane wałkiem przez tego wieśniaka na biało :smiech
JARQ
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Broń Boże z palnikiem podchodzić do budu (pomijajać kwestię klepania).
Co do robienia przeszczepów - zerknij do mojego tematu. Tam zobaczysz dość spory przeszczep :grinser
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
bonzi205
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 94
Rejestracja: 2011-02-03, 02:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bonzi205 »

Po palniku blacha daje się formować , sam spaw jest miękki. Z migomatu już gożej. Tak mi tłumaczył znajomy blacharz.
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

bonzi205, Blacha - tak jak każdy metal pod wpływem temperatury rozciąga się, a schłodzona kurczy się ! Dach na swoich obrzeżach usztywniony jest rynienkami (z boków) i krawędziami do wstawienia uszczelek szyby przedniej i tylnej (przód i tył). Można powiedzieć - że dach jest w ramie ! Co więc będzie się działo gdy na środku dachu zaczniemy go traktować palnikiem ? --- Materiał nie będzie miał się gdzie podziać i po prostu zwyczajne pofaluje się ! I PO PTOKACH ! - PROBLEM NIE DO OGARNIĘCIA ! :fire
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Opalałem kiedyś palnikiem farbę z dachu. Fakt, że nie grzałem mocno, tylko, żeby farba się "zbąblowała" i dała się zeskrobać szpachelką. I nic się nie stało (nie zaszkodziło nawet podkładowi "od środka", bo już było pomalowane :-))
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
JARQ
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 63
Rejestracja: 2010-10-29, 20:29
Lokalizacja: Piastów Courbevoie

Post autor: JARQ »

To ja zostawię sobie ten palnik tylko do opalania rdzy
JARQ
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

JARQ, Rdzę się nie opala, tylko piaskuje lub szlifuje papierem ściernym - w zależności na jakich płaszczyznach ! Co się nie piaskuje lub nie powinno się piaskować pisałem już w tym wątku !Wtedy jako zamiennik najlepszy jest papier ścierny ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
ODPOWIEDZ