dziwny problem z silnikiem

(silnik, skrzynia)
Awatar użytkownika
Jack
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 871
Rejestracja: 2005-07-02, 21:03
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jack »

jezeli masz założony alternator i - na masie to musisz odwrotnie podłączyć cewki, tzn to co było oryginalnie od aparatu to podajesz zasilanie, część osób tego nie robi, a różnica w iskrze i pracy silnika jest duża

kable zapłonowe tylko stare takie z drutem w środku, żadne silikony - one mają inny opór!!!
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Prądnica, kable miedziane....
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

wielkość przerwy na przerywaczach--daj dużą==około 1 mm.
A może coś jest z rodzajem paliwa ? Cukier ????? Ropa ??? zassało nagle przy poziomie od jakiego było rozwarstwienie.........
Jeżeli masz kondensator zapobiegający iskrzeniu prądnicy (tzw. radiowy)--to go wywal na próbę.
Cholera , ciekawy przypadek.......
PS.----przebicie uszczelki i podaje trochę boryga do paliwa.....popatrz na kolor świec==będą baaardzo brązowe.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Co ma dać zwiększenie przerwy na przerywaczy do 1mm? Wnioskuję, że tylko na próbę.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Jack pisze:jezeli masz założony alternator i - na masie to musisz odwrotnie podłączyć cewki, tzn to co było oryginalnie od aparatu to podajesz zasilanie, część osób tego nie robi, a różnica w iskrze i pracy silnika jest duża
:zdziwko

"Jack" Wprowadzasz użytkowników w błąd.

Zawsze na cewce do styku 15 podłączamy zasilanie z stacyjki, a do 1 z przerywacza!

Uzasadnienie

dlaczego tak ma być, jak napisałem

Cewka składa się

z trzech połączeń
- do świecy (kabel wysokiego napięcia)
- do zasilania (15) bez względu czy jest plus czy minus na masie
- do przerywacza (1)

CEWKA ZAPŁONOWA NIE POSIADA POŁĄCZENIA Z MASĄ (jej obudowa nie jest połączona z cewkami wewnętrznymi)

Cewka zapłonowa składa się z dwóch nawiniętych cewek w środku, które się różnią zarówno grubością jak i długością drutu z którego są wykonane.

Cewka nawinięta grubym drutem i jej jeden koniec jest połączony z cewką nawiniętą cienkim drutem i jej jednym końcem i ten właśnie punkt to (15) i tam ma być zawsze podłączone zasilanie.

Drugi koniec grubej cewki to (1) i zawsze ma być połączony z przerywaczem (tam się łączy z masą)

Natomiast drugi koniec ceki z cienkiego drutu też się łączy z masą za pomocą świecy tj przeskoku iskry

Takie połączenie daje gwarancję największej siły elektromotorycznej

Każde inne połączenie tylko ją osłabia


Kozichwost, zadzwoń na numer który Ci podałem na pw
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Problem usunięty. Dokładne piłowanie styków w przerywaczach, ustawienie zapłonu, wywalenie kostki na kablach zaplonowych, bo mogła nie łączyć, wymiana jednej cewki, przegląd kabli niskiego napięcia, sprawdzenie połączenia cewek i wymiana jednej przyniosły efekt. Jeszcze wymiana świec, bo sprawnych już nie mam w zapasie.....
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

@superdawid---------im większa przerwa tym mocniejsza iskra==oczywiście do pewnych granic. W starych sprzętach są tak nierówne styki, że dopiero 1 mm daje pewność dobrego rozłączenia styków.

@kozichwost--Takie zabawy miałem kilka razy, są bardzo upierdliwe. Z doświadczenia i z wymiany części wynikało, że to jednak przerywacze są winne a pozostałe tylko się dodają.
citoz
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 53
Rejestracja: 2006-02-17, 16:39
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: citoz »

PYJTERSON pisze:
Zawsze na cewce do styku 15 podłączamy zasilanie z stacyjki, a do 1 z przerywacza!
czesc, pisales, ze cewki maja styki 15 do stacyjki a 1 do masy. Skad masz taka wiedze? Z tego co sie orientuje, 15 to plus, a 1 to minus. Masz jakies zrodlo swojej teorii? Mozliwe, ze masz racje. Pozdro
Citoz
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

citoz pisze:
PYJTERSON pisze:
Zawsze na cewce do styku 15 podłączamy zasilanie z stacyjki, a do 1 z przerywacza!
czesc, pisales, ze cewki maja styki 15 do stacyjki a 1 do masy. Skad masz taka wiedze? Z tego co sie orientuje, 15 to plus, a 1 to minus. Masz jakies zrodlo swojej teorii? Mozliwe, ze masz racje. Pozdro

Nr 15 w instalacji elek. sam. to zasilanie z stacyjki, nie koniecznie zawsze jest to (+), czasami tak jak w syrenie jest to (-). Co nie zmienia faktu że 15 to zasilanie.

link do lektury cewki.

http://warsztaty.samochodowka.internetd ... /cewka.htm

Ps. przeczytać dokładnie Biblię Syreny Glinki i znajdź fragment z doświadczeniem z grafitem.(jak sprawdzić czy mam dobrze podłączoną cewkę). Podpowiem że to w dziale o zapłonie.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
ODPOWIEDZ