Alternator

patenty, przeróbki, ulepszenia
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Alternator

Post autor: Cinek »

montował ktoś? Były jakies większe trudności?
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

Za nowy alternator wraz z zamontowaniem u elektromechanika zapłaciłem coś ok. 200 zł, gościu dał mi też gwarancje na rok. Alternator mam już 3 lata i sprawuje się dobrze. Co do mocowania to trzeba pobawić się ze spawarką i uchwytami do alternatora, ale montuje się go łatwo.
Awatar użytkownika
arturo
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 291
Rejestracja: 2005-01-21, 08:37
Lokalizacja: Nekla
Kontakt:

alternator

Post autor: arturo »

Poniżej umieszczam zdjęcie alternatora marki BOSCH w Syrenie Tygryska. Nie wiem czy montaż wymagał spawania dodatkowych mocowań, raczej nie było takiej potrzeby.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Re: alternator

Post autor: Kapitan Zbik »

arturo pisze:Poniżej umieszczam zdjęcie alternatora marki BOSCH w Syrenie Tygryska. Nie wiem czy montaż wymagał spawania dodatkowych mocowań, raczej nie było takiej potrzeby.
Brawo!!! Przydałoby się więcej takich właśnie zdjęć + krótkie opisy jak takie coś zrobić. Ja osobiście nie planuję wstawiać alternatora ale często takie pytania padają na różnych forach o starych samochodach.
Pozdrawiam!
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Karol

Post autor: Karol »

Hm, ja mam oryginalnąprądnicę, ale dostałem ostatnio alternator od poloneza i zastanawiam się czy by go nie założyć... ale co tak w ogole on daje??? Pewność nierozładowanego akumulatora i jaśniejsze światła????
Gość

Post autor: Gość »

Karol pisze:Hm, ja mam oryginalnąprądnicę, ale dostałem ostatnio alternator od poloneza i zastanawiam się czy by go nie założyć... ale co tak w ogole on daje??? Pewność nierozładowanego akumulatora i jaśniejsze światła????

Alternator ma wyższą sprawność, dając tyle samo prądu pobiera mniej energii. Tak jak napisałeś, w założeniu daje nierozładowany akumulator i mocniejsze światła, więc aż prosi się o montaż wkładów na żarówki H4. :D



Co to daje....jesli miał kolega malucha z prądnicą to wie czym grozi zbyt długa jazda na światłach drogowych. :lol:
krzysiep

alternator w Syrenie

Post autor: krzysiep »

Jakieś schematy połączeń? Regulator napięcia itp:.
Co w takim razie z resztą użądzeń jak wycieraczki, dmuchawa- wiem żę rozrusznikowi nie przeszkadza zamiana biegunów.
Gość

Post autor: Gość »

Wycieraczkom nie robi różnicy w którą stronę kręci się silnik, i tak napęd przenosi mechanizm korbowy. :)
Dulek

Post autor: Dulek »

Problem bedzie z nawiewem. Trzeba odkrecic silniczek bez wydzierania nagrzewnicy (kluczyk 7) chyba ze ma sie ja wyciagnieta, i nalezy obrocic komutator o 180 stopni tylko uwaga zeby go nie sciagac bo pozniej ciezko trafic w szczotki. Czyli po wykreceniu nalezy wykrecic szpilki silnika (sa 2) smiesznie sie je odkreca bo maja nakretki z zewnatrz pod wirnikiem nawiewu. Po wyjeciu ich przekrecamy komutator i wkladamy szpilki. Skrecamy wszystko i cieszymy sie nawiewem na szybe.
krzysiep

Post autor: krzysiep »

W takim razie co z cewkami zapłonowymi bo ze zdjęc zamieszczonych widać że cewki zapłonowe to chyba raczej nie są zmienione!???
Dulek

Post autor: Dulek »

Kable na cewkach tez pasuje pozamieniac bedzie mniej palic. (bedzie miala lepsza iskre) ale czy tak czy siak to chodzi.
KRZYSIEP

Post autor: KRZYSIEP »

Kable to chyba nie tyle , ale cewki by sie przydało zmienić na jakieś inne??
Może ktos to robił i schemat?/
msws

Post autor: msws »

Anonymous pisze:Wycieraczkom nie robi różnicy w którą stronę kręci się silnik, i tak napęd przenosi mechanizm korbowy. :)
tak tylko wczesniej jest przekładnia slimakowa z łożyskiem slizgowym, oporowym o działaniu jednostronnym na wałku wirnika silnika elektrycznego. Praca w drugą stronę spowoduje szybkie zurzycie się silnika wycieraczek. Proponuje zamienić biegunowośc na szczotkach silnika.
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

KRZYSIEP pisze:Kable to chyba nie tyle , ale cewki by sie przydało zmienić na jakieś inne??
Może ktos to robił i schemat?/
Nie rozumiem po co zmieniać cewki - a co oryginalnym brakuje ?? Możesz oczywiście zmienić na takie o oporności poniżej 2 Ohmów ale moim zdaniem nie odczujeszz żadnej różnicy. Już lepiej zostawić te co są a zaoszczędzoną kasę wydać na moduł zapłonowy, wtedy bedzie różnica.
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Hugo

A co z rozrusznikiem??

Post autor: Hugo »

A co z rozrusznikiem?? przeciez zmieniajac masowy plus na minus nie bedzie konfliktu z rozrusznikiem.Czyli czy nie zachce mu sie krecic w druga strone itp...???a tak wogole to przydal by sie naprawde schemat podlaczen alternatora.pozdrawiam....
ODPOWIEDZ