Ruski bokser...

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Łoo! A nie lepiej mieć normalną liczbę lat, tak jak wszyscy?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Dzięki. Poczytam w wolnej chwili. A tymczasem przedświąteczne "rejony" czekają. :helm

A "wszyscy" to przepraszam, ile lat mają? :smiech
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

No dwadzieścia parę. :-)
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

24 lata miałem gdy kupowałem SkarpeTTę. No i zobacz, wszystko się zgadza. :faja

BTW są tu starsi ode mnie i to sporo. I co? Jajco. :helm

Wiek to stan umysłu a nie metryka. :ok3
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Oj tak to stan umysłu
Lub nawet mania :smiech
motomania na luzie
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2524
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

No ! :ok3 :majk
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

W ruskich motocyklach najbardziej dziwi mnie to, że każdy wie, bo słyszał, że to kicha. Cinku. Nie rozbieraj w mak, bo wyremontować na zapas się nie da. Uruchom, ogarnij na tyle, żeby świecił, hamował i przeszedł przegląd i po prostu jeździj. Motocykl szybko pokaże co go boli info trzeba w nim zrobić. Naprawiaj na bieżąco przy okazji poznając konstrukcję. Rusek to nie puzzle. Przy jego składaniu trzeba myśleć. W przeciwieństwie do wsk czy jawy, której jakbyś nie poskładał to będzie jeździło. Mój kumpel Dnieprem pojechał na Krym. Ja na dnieprowym silniku zjeździłem Polskę od mazur po Bieszczady. Po wszczepieniu silnika z BMW byłem w Niemczech, Czechach i na Węgrzech.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Kozichwost pisze:W ruskich motocyklach najbardziej dziwi mnie to, że każdy wie, bo słyszał, że to kicha. Cinku. Nie rozbieraj w mak, bo wyremontować na zapas się nie da. Uruchom, ogarnij na tyle, żeby świecił, hamował i przeszedł przegląd i po prostu jeździj. Motocykl szybko pokaże co go boli info trzeba w nim zrobić. Naprawiaj na bieżąco przy okazji poznając konstrukcję. Rusek to nie puzzle. Przy jego składaniu trzeba myśleć. W przeciwieństwie do wsk czy jawy, której jakbyś nie poskładał to będzie jeździło. Mój kumpel Dnieprem pojechał na Krym. Ja na dnieprowym silniku zjeździłem Polskę od mazur po Bieszczady. Po wszczepieniu silnika z BMW byłem w Niemczech, Czechach i na Węgrzech.
Dzięki. Prawdę mówiąc, na taką odpowiedź liczyłem. Zresztą tak mi podpowiada rozsądek.
Koleś - jak pisałem - dał mi radę by na dzień dobry rozłożyć silnik w pył.
A ja myślę że taka rada jest do kitu bo przy sprzęcie samej roboty wizualnej, przy elektryce, przy spawach oryginalnych i uzupełnianiu braków jest tyle, że o rozbiórce silnika zwyczajnie nie chce mi się myśleć.

Dlatego mam taki chytry plan - rozebrać układ paliwowy w pył - to akurat niezbędne, bo podejrzewam że kranik z osprzętem trzeba wyczyścić. Dać nowe węże paliwowe bo jednego brak, drugi sparciały. Gaźnik od którego brak wężyka ma zapchany dolot paliwa CHGW czym, nie wiadomo jaki syf naleciał do środka.
Wymienić olej.
Wymienić świece.
Jeśli konieczne, wymienić przewody WN i fajki - stare są, mogą mieć przebicie - choć nie muszą.
Ustawić zapłon, wyregulować gaźniki.
Podłączyć zapłon na krótko - bezpośrednio z aku, z pominięciem elektryki (ta jest w nieciekawym stanie a boję się zwarcia w dziwnych miejscach).
I wtedy spróbować uruchomić silnik. O ile zakończył eksploatację w normalny sposób czyli został wyłączony i odstawiony w białoruskie chaszcze, musi zapalić. :ok3

Tak nawiasem mówiąc wpienia mnie lekko że dziś Wielki Piątek, cała fabryka ma wolne a ja zamiast spędzać upojny czas w garażu szykuję mieszkanie na Święta - no przecież jak będzie trochę kurzy na meblach to święta też przyjdą. :grinser [moja pani akurat była dziś w pracy]
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Do listy dodałabym ustawienie zaworów. I nie baw się w te 0,07mm o jakich piszą ruskie książki. Do odpalenia luz ma być wyczuwalny. Jak masz czym, sprawdź sprężanie. Jeśli silnik ma to odpali. Warto też razem z zapłonem na krótko spiąć kontrolkę ciśnienia oleju, bo korby masz na panewkach a ruskie dokładności w obróbce powodują, że u mnie magistrala olejowa straciła szczelność przy przebiegu 4700 km OD NOWOŚCI
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Kozichwost pisze: byłem w Niemczech, Czechach i na Węgrzech.
Ruski dobre sprzęty, ja byłem z kolegami z innego forum nawet w Niemczech... na Iżach. :majk

A jakoś się sprawdza szczelność i cośnienie magistrali poza czujnikiem w Dnieprze? W Junaku, na zimno z góry magistrali olej powinien lecieć strużką, a nie kroplami to jest dobrze, w dole może ciśnienie jest wyższe. Na gorącym dla własnego spokoju lepiej nie badać. :majk
Ostatnio zmieniony 2017-04-14, 19:25 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

Kozichwost pisze:Do listy dodałabym ustawienie zaworów. I nie baw się w te 0,07mm o jakich piszą ruskie książki. Do odpalenia luz ma być wyczuwalny. Jak masz czym, sprawdź sprężanie. Jeśli silnik ma to odpali. Warto też razem z zapłonem na krótko spiąć kontrolkę ciśnienia oleju, bo korby masz na panewkach a ruskie dokładności w obróbce powodują, że u mnie magistrala olejowa straciła szczelność przy przebiegu 4700 km OD NOWOŚCI
Dzięki za cenne wskazówki, nie omieszkam skorzystać. :ok3

Przy okazji....Ta czerwona zaraza się rozwija....Już chodzi mi po łbie kolejny rusek do kolekcji. :smiech

Nie mam pojęcia kiedy ogarnę to wszystko, po prostu będę musiał sukcesywnie - zrobię Mińska, wezmę się za Dniepra. Ogarnę Dniepra, wezmę się za kolejnego, bo inaczej się nie da...
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Jak się weźmiesz za ruska napisz dam ci nr telefonu. Pomogę ile wlezie
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

No Panowie, pokręciccie jeszcze tą ruską zabawę a mnie też wkręcicie :D boję się oc, bo trzeba by płacić za sporo sprzętów ;/
a w zasłabym stanie są aby wpisać do konserwy :D
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1585
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

W sumie racja, takie OC na tyle sprzętów Cię wykończy, sprzedaj wszytko bo nie wyrobisz finansowo. :majk
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

na 125, na cz, na rometa :F syrena odeszła bo ma lata :F 500zł poszło w p**du :F zobaczymy na jesień, bo wtedy po żniwach lubię coś kupić :D
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
ODPOWIEDZ