'96 Polonez Caro Minus GLI

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Ja Ci powiem o plusowej desce, polatałem trochę akwarem, trochę ambulansem, i caro plusem klepnąłem już naprawdę sporo km (jakieś 40tys w niecały rok) i najprzyjemniejsza deska do obserwacji prędkości, i obrotka to deska plusowska, kierownica nie zasłania p[rzynajmniej kontrolek :D
w caro miałem własnie ten ból, że zasłaniało mi kontrolki ;/
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
DizzyX
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-17, 16:10
Lokalizacja: Końskie

Post autor: DizzyX »

suchy pisze:Coś jest w tej Faworytce, bo u mnie w domu była od nowości w latach 92-97 i pół awarii nie pamiętam.
U mnie w najbliższej rodzinie były w sumie CZTERY. Tata miał taką na wypasie Favoritkę, 136LX bodajże, miała takie bajery jak np. wycieraczka tylnej szyby czy obrotomierz. Mieliśmy ją w latach 1993 - 1998, zjeździliśmy naprawdę dużo km - rodzinne wycieczki itp.
Wujas miał taką zwykłą 135tkę, z zegarkiem zamiast obrotomierza. Jeden dziadek miał też chyba takiego standarda, ale rozbił jakoś w 1994/1995 (miał wypadek nie ze swojej winy). Wszyscy z powyższej listy wspominają Favoritę bardzo dobrze :)
Drugi dziadek ma Favoritę do dzisiaj, kupił fabrycznie nową w salonie w 1994 roku. To jeszcze auto z takich czasów, gdzie auta się w salonie KUPOWAŁO, a nie konfigurowało i czekało na odbiór :grinser Ma ją do dzisiaj, ale te auta z końcówki produkcji już takie idealnie bezawaryjne nie były, ale też nie są to usterki wykluczające auto z jazdy ;)
KIEROWCA pisze:Deska rozdzielcza? Rzecz gustu ale dla mnie osobiście nigdy się nie podobała. Czy tylko ze względu na szary plastik użyty do jej produkcji? No nie. Po prostu ograniczono przy okazji jej funkcjonalność. Podwieszany schowek na klapce, brak półeczki przy drążku zmiany biegów, popielniczka pomiędzy fotelami. Nowe przełączniki na konsoli ale przy drzwiach stare fiatowe klawisze ==trochę to burzy ogólną spójność stylistyczną.
Nie mogę się nie zgodzić. Tzn. ja może nie mam uprzedzeń do plusowej deski rozdzielczej, bo ona ma sprawiać teoretycznie wrażenie nowoczesnej, ale to jest tak jak by ktoś w połowie jej projektowania stracił wenę i dokleił np. te przyciski starego typu po lewej stronie.
KIEROWCA pisze::::Czy Poldkiem da się śmigać na codzień? Skoro nadal są w sklepach części eksploatacyjne to jak najbardziej tak.
Tak, da się, czego ja jestem przykładem. Niecałe dwa lata temu przez parę miesięcy dojeżdżałem codziennie do pracy - 50 km w jedną stronę. Czyli 100 km dziennie, dzień w dzień. Dziś jeżdżę też do pracy - bliżej, bo jakieś 15 km w jedną stronę i nie codziennie, ale jednak nadal są to km.
Tak że da się. Ale czy warto? Dziś na pewno nie kupiłbym Caro Plusa do takiej jazdy, prędzej wspomnianą przeze mnie Favoritkę. To mimo wszystko dużo nowocześniejsze auto (choć nadal stare) i duuużo wygodniejsze, przyjemniejsze w jeździe, bardziej komfortowe niż Caro Plus. Dlaczego nie zmienię? Bo ten C+ trafił się w całkiem niezłym stanie. Boję się, że jak zamieniłbym na Skodę to trafiłbym na minę (mam pecha do samochodów) i później żałował. Po prostu wychodzę z założenia że jak ten jest OK i jeździ, to nie będę zmieniał, bo później będę żałował :P
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

Pamiętam ten postęp, Faworytka była pierwszym autem w rodzinie, do którego można było lać bezołowiową. :devil3 Dlatego w tamtym czasie postrzegaliśmy to auto jako bardzo ekologiczne! :majk
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Dizzy ==na pocieszenie warto dodać, że nie tylko nas opuściła wena.
Potężne firmy dysponujące nieporównywalnie większymi środkami finansowymi takie jak Ford czy GM też zaczęły mniej więcej w latach 90 klepać takie bezpłciowe rozdmuchane buły z szarego plastiku.
Wcześniej były czerwone, brązowe, czarne, zielone i niebieskie, z drewnopodobnymi wstawkami. Coś poszło nie tak.
Za przykład niech posłużą m.in. Ford Taurus model 91 i 92 - w tym drugim wszędzie tani szary plastik.
Ford Crown Victoria - deska z lat 90 wzwyż - okropna.
Dodge Caravan/Chrysler Voyager.
Chyba po prostu panował wtedy jakiś głupi trend, że im więcej szarego plastiku tym lepiej.

W tym miejscu muszę za coś pochwalić Volkswagena chociaż nie odpowiada mi ta pozycja za kierownicą czy włączanie świateł pokrętłem na pająku. Tam jednak zawsze dominowała czerń a deski miały kształt powiedzmy, że stonowany. Bez głupawych eksperymentów stylistycznych jak w Twingo, Ka czy Focusie.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Skoro mowa o polonezie to polecam lekturę:
https://spidersweb.pl/autoblog/40-lat-p ... na-prawda/
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

zaden wieśwagen nie mial nigdy włancznika swiatel w pająku bo to oznaka biedy ze jeden element musi robic 2 roboty
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Kolego a w A4 to niby jak jest?
Obrotowa manetka w lewej dźwigni.
VAG
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

w jakiej a4 :D? w starych jest odzielna wajha jak w 80 a w nowych pokretlo jak w kazdym wagu
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Mam VW Fabia i jest pokrętło do świateł :) (w dźwigni mam w ostatnim polskim samochodzie - FSO-Daewoo Lanosie). A dodatkowo stwierdzam, że VW Fabia to bardzo przemyślane auto - po zdjeciu zderzaka, który stanowi pół przodu jest dobry dostęp do intercoolera i chłodnicy klimy. I nie trzeba wyszukanych narzędzi a tylko torx w 2 rozmiarach, 1 spline i zwykła 10-tka. I ta pozycja za kierownicą, regulacja fotela w każdym położeniu, włącznie z wysokością. Nie to co Polonez :helm
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Widocznie o innych modelach piszemy.
Kolega ma A4 '97, 1.6 benzyna, którym czasami zdarza mi się jeździć w charakterze szofera i tam jest w pająku jak na googlach.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

no dobra jest w pajaku ale jest oddzielna dzwignia tylko do swiatel,a nie jak w japonczykach czy zabojadach ze masz kierunki swiatla pipczak i jeszcze komputer pokladowy na jednej manetce
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
suchy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2009-01-06, 15:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: suchy »

I to prawda? A chwaliłem sie, że w 1997 roku w podstawówce wpadłęm pod Carówkę, z tego co pamiętam to ma twardy ten plastikowy zderzak. :devil3 :devil3
Syrena 105L 1980
1938 NSU 251 OSL
1956 Iż 49
1962 Junak M10
1979 2x Jawa Mustang
197... Komar
ODPOWIEDZ