Poszukuję informacji na temat Syreny bosto 104
Stożek nie maaaa
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
W częściach rolniczych kupowałem.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Dzień dobry!
Świetny wątek i bardzo ciekawa odbudowa. Gratuluję!
Przy okazji nasuwa mi się kilka pytań:
Czy udało się zidentyfikować tę Bostonkę z krzaków z posta sprzed roku Młodego94? Tylne drzwi i przetłoczenia na dachu wyglądają jak w aucie z serii prototypowej (te 30 szt.) - może to być ciekawe znalezisko.
Czy udało się nawiązać kontakt z którymś z inżynierów zaangażowanych w budowę prototypu w 1971 r. (Andrzej Dietrych, Stefan Pasoń)?
Czy ma ktoś wiedzę do którego roku stosowano stary typ przetłoczeń (podwójne przetłoczenie pod oknami bocznymi oraz wzdłużne przetłoczenia dachu zamiast poprzecznych)? Spotkałem się kiedyś z ogłoszeniem nt. Bostonki z 1977 r. z jeszcze ze starymi przetłoczeniami.
I ostatnie pytanie: czy ktoś wie ile w końcu wyprodukowano Bostonek? W Automobiliście nr 222 (10.2018) podają, że w FSO powstało 177 235 egz., w FSM 344 096 wszystkich odmian (w tym 35 766 modelu R20 i 18 802 Bosto). Łącznie 521 311 samochodów. Żródła tych informacji nie podają.
Pozdrawiam
Świetny wątek i bardzo ciekawa odbudowa. Gratuluję!
Przy okazji nasuwa mi się kilka pytań:
Czy udało się zidentyfikować tę Bostonkę z krzaków z posta sprzed roku Młodego94? Tylne drzwi i przetłoczenia na dachu wyglądają jak w aucie z serii prototypowej (te 30 szt.) - może to być ciekawe znalezisko.
Czy udało się nawiązać kontakt z którymś z inżynierów zaangażowanych w budowę prototypu w 1971 r. (Andrzej Dietrych, Stefan Pasoń)?
Czy ma ktoś wiedzę do którego roku stosowano stary typ przetłoczeń (podwójne przetłoczenie pod oknami bocznymi oraz wzdłużne przetłoczenia dachu zamiast poprzecznych)? Spotkałem się kiedyś z ogłoszeniem nt. Bostonki z 1977 r. z jeszcze ze starymi przetłoczeniami.
I ostatnie pytanie: czy ktoś wie ile w końcu wyprodukowano Bostonek? W Automobiliście nr 222 (10.2018) podają, że w FSO powstało 177 235 egz., w FSM 344 096 wszystkich odmian (w tym 35 766 modelu R20 i 18 802 Bosto). Łącznie 521 311 samochodów. Żródła tych informacji nie podają.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2019-11-26, 18:35 ]
Odpowiadając na pytania Kolegi
Co do 30 sztuk.
1 szt przed prototyp 3 grudnia 1971 prezentacja
6 szt początek 1972 seria prototypowa
30szt seria informacyjna
1 szt powstała w wersji pickup - propozycja z Bielska.
Nie przeszła.....
Wszystkie wykonano na 104 WSM!
Dostarczono ze szkolnego montażu w Bielskiej WSM i ze znaczkami WSM.
Wszystkie (Bosto) były wyposażone w jednoobwodowy układ hamulcowy i 2 pakiety skrętne.
Druga połowa roku 72 to już prototypy na 105 bez pakietu skrętnego. Prawdopodobnie tez 30sztuk.
Wtedy też pojawia się sławny mechanizm do regulacji reflektorów. I inne....
Nigdy nie sprawdzałem ile Bosto powstało. Mam na tą chwilę dość myślenia o swojej
Ale nie mówię że nie sprawdzę.
Pan Andrzej i Stefan, (Pan Pasoń tylko telefonicznie bo mieszka w ho ho ho daleko.....) na bieżąco monitorują postępy w pracach. I to dzięki nim zaczynam 3 album ze zdjęciami.
Ale to nie tylko oni. Są jeszcze Panowie Wiesław, Władysław, Jerzy...
Wszyscy byli, oglądali....dumali... Łapali się za głowy...
Co do zdjęć Bosto w krzakach. Faktycznie Młody ma coś takowego ale po propozycji sprzedam Ci - ja że nie mam możliwości zakupu ale pozwól pooglądać i pomierzyć - Młody się przestał odzywać...
Może to być seria prototypowa ale druga. Na 105.
Mam kilka zdjęć w różnych konfiguracjach 105 z częściowo przetłoczonymi drzwiami. Tylnym pasem a już np lampą do tablicy rej na drzwiach....
Starano się uprościć proces produkcji.
Co do kiedy robiono cholernie ciężko ustalić.....
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Super!
Cieszę się, że remont idzie do przodu.
Co do liczby wyprodukowanych syren bosto, to wartości podane w Automobiliście nr 222 pochodzą - według informacji uzyskanych od Redakcji - z oficjalnego wyliczenia biura prasowego FSO (nie FSM). Z kolei według wyliczeń Motonity (który kolekcjonuje numerki) Bosto powstało ok. 19 000 - miały one odrębną numerację, numerowano je od zera, więc łatwiej jest mu to oszacować. Choć z tymi numerami ram też mam zagwozdkę, bo - na przykład - moja bostonka (według dowodu z 1974 r.) posiada numer ramy 200100 (co pasuje bardziej do wczesnych 105), zaś numer budy / nadwozia 020678. Na pewno jest składakiem i wygląda na to, że to nadwozie mogło być jednym z ostatnich wyprodukowanych jako część zamienna. Z kolei znam bostonkę wyprodukowana w 1975 r. która ma numer wybity na ramie 114260, a na tabliczce znam. numer 00934 (nadwozie 000947). Skąd taki numer na ramie - nie mam pojęcia - pasuje do 104 z 1970 r. No i kolejna dziwna rzecz - ostatnia wyprodukowana syrena to bostonka o numerze 344089, która zjechała z taśmy 30.06.1983 (w Motorze nr 30/1983 jest krótka wzmianka i zdjęcie tej syreny). I to również „zaburza” naszą wiedzę o numeracji syren bosto. Pozdrawiam
Cieszę się, że remont idzie do przodu.
Co do liczby wyprodukowanych syren bosto, to wartości podane w Automobiliście nr 222 pochodzą - według informacji uzyskanych od Redakcji - z oficjalnego wyliczenia biura prasowego FSO (nie FSM). Z kolei według wyliczeń Motonity (który kolekcjonuje numerki) Bosto powstało ok. 19 000 - miały one odrębną numerację, numerowano je od zera, więc łatwiej jest mu to oszacować. Choć z tymi numerami ram też mam zagwozdkę, bo - na przykład - moja bostonka (według dowodu z 1974 r.) posiada numer ramy 200100 (co pasuje bardziej do wczesnych 105), zaś numer budy / nadwozia 020678. Na pewno jest składakiem i wygląda na to, że to nadwozie mogło być jednym z ostatnich wyprodukowanych jako część zamienna. Z kolei znam bostonkę wyprodukowana w 1975 r. która ma numer wybity na ramie 114260, a na tabliczce znam. numer 00934 (nadwozie 000947). Skąd taki numer na ramie - nie mam pojęcia - pasuje do 104 z 1970 r. No i kolejna dziwna rzecz - ostatnia wyprodukowana syrena to bostonka o numerze 344089, która zjechała z taśmy 30.06.1983 (w Motorze nr 30/1983 jest krótka wzmianka i zdjęcie tej syreny). I to również „zaburza” naszą wiedzę o numeracji syren bosto. Pozdrawiam
Z numeracją jest loteria.
Cytuję Pana Andrzeja Zielińskiego:
"Panie a kto wie co ten gość który nabijał numery miał na myśli...."
Dlaczego mój ma numer P062 skoro na pakiecie było 37sztuk?
Dlaczego mój Perkoz ma numer 283 skoro wg źródeł fabrycznych powstało 190 sztuk?
Po numerach daleko mie zajdziemy.
Prawdą jest że Fso i Fsm sprzedawały nadwozia jako części zamienne.
Prawdą jest że Fso i Fsm to jedyne fabryki na świecie które nie wiedzą ile czego i kiedy wyprodukowały.....
Cytuję Pana Andrzeja Zielińskiego:
"Panie a kto wie co ten gość który nabijał numery miał na myśli...."
Dlaczego mój ma numer P062 skoro na pakiecie było 37sztuk?
Dlaczego mój Perkoz ma numer 283 skoro wg źródeł fabrycznych powstało 190 sztuk?
Po numerach daleko mie zajdziemy.
Prawdą jest że Fso i Fsm sprzedawały nadwozia jako części zamienne.
Prawdą jest że Fso i Fsm to jedyne fabryki na świecie które nie wiedzą ile czego i kiedy wyprodukowały.....
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Mariusz,
Dokładnie !!! - za dużo nie można rozgryżć - a kolorów tym bardziej !Mariusz pisze:Prawdą jest że Fso i Fsm to jedyne fabryki na świecie które nie wiedzą ile czego i kiedy wyprodukowały.....
_______________
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Bardzo baaaaaaardzo bym chciał wiedzieć który z prototypów to mój.
Lux - wersja turystyczna docelowo 7 osobowa.
Bosto - znana nam produkowana wersja osobowo towarowa.
Towos - wersja 2 osobowa towarowa bez szyb na pace.
Czy pickup....
Lux - wersja turystyczna docelowo 7 osobowa.
Bosto - znana nam produkowana wersja osobowo towarowa.
Towos - wersja 2 osobowa towarowa bez szyb na pace.
Czy pickup....
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
A nie ma jakiś wyjątkowych szczegułów wskazujących definitywnie na określoną wersję !?
W polskim porsze też doszli do sedna !
W polskim porsze też doszli do sedna !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Nie ma.
Porsz to nie Fsm.....
Znajdziesz kawałek blachy z niemiec z numerkiem to wszystko ustalisz...
W nas...
Porsz to nie Fsm.....
Znajdziesz kawałek blachy z niemiec z numerkiem to wszystko ustalisz...
W nas...
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
No tak szkoda ! Tyz prowda !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Ale jaja... Tak się dopatrzyłem... Sądząc po ramie ona chyba musiała już mieć ręczny w podłodze ! Świadczą o tym mocowania na środkowej belce ramy od mechanizmu tj w 105L .. A przecież do "normalnych" Bosto i 105L (1975r) jeszcze pare lat brakowało zanim wyszły... W 1971r wychodziły jeszcze 104, które jak wiadomo nie miały ręcznego w podłodze ani mocowania pod ten mechanizm...
Prawdopodobnie przyspawał uchwyty ten co bude zmieniał na nowszą, jak to wspomina Mariusz.Tomasz pisze:Ale jaja... Tak się dopatrzyłem... Sądząc po ramie ona chyba musiała już mieć ręczny w podłodze ! Świadczą o tym mocowania na środkowej belce ramy od mechanizmu tj w 105L .. A przecież do "normalnych" Bosto i 105L (1975r) jeszcze pare lat brakowało zanim wyszły... W 1971r wychodziły jeszcze 104, które jak wiadomo nie miały ręcznego w podłodze ani mocowania pod ten mechanizm...
Ot cała historyja.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg