Jak to jest z butlą LPG ?

Informacje techniczne innych pojazdów.
ODPOWIEDZ
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Jak to jest z butlą LPG ?

Post autor: Maciekb »

Taki temat mnie zastanwia, butla lpg ma legalizacje na 10 lat którą można na następne 10 przedłużyć ale nie powyżej 20 lat od wyprodukowania butli. Czy to jest nadmiar ostrożności czy faktycznie dwudziestokilku-letnia butla grozi rozszczelnieniem i pożarem ? Znam stację diagnostyczną gdzie przymykają oko na kwit o legalizacji butli, czy to jest ryzyko użytkowanie takiego zbiornika waszym zdaniem ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

ciekawe pytanie, bo mam kilka już zabytkowych butli (24 i 25 lat ), które nigdy nie były używane i zastanawiam się, czy można by homologacje przedłużyć.

[ Dodano: 2016-07-23, 16:41 ]
ryzyka natomiast, jeśli nie ma korozji, nie ma większego niż przy nowe butli. To nie jest butla na acetylen, w której faktycznie jest się co zepsuć.

Instalacja może się rozszczelnić praktycznie wszędzie: przy wielozaworze, przy wlewie, na baryłkach, przy parowniku, przy mikserze, na elektrozaworze- słowem przy każdym łączeniu.. Natomiast butla jest tu najbardziej pewnym elementem i gdybym zastanawiał się nad złożoną naturą świata, zapytałbym czemu nie robi się badań instalacji, tylko butli, która po prawdzie za dużo w kwesti bezpieczeństwa do powiedzenia nie ma, zwłaszcza jak jeździ w bagażniku. Ale jest to po to, żeby UDT miało co jeść, a badanie całej instalacji byłoby cokolwiek kłopotliwe.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Według mnie jest to nadmiar ostrożności, gdyż butle do gzów technicznych są w obiegu do śmierci technicznej (zagięcia, zniszczenia gwintu, ubytku masy większego niż 2%). W przypadku butli do gazów technicznych najstarszą butlę jaką miałem w rękach w przygotowaniu do legalizacji to butla z 1966r. Natomiast butla do acetylenu, która ma masę porowata na porządku dziennym jest z lat 80.

Moim zdaniem butla LPG niczym się nie różni od butli do gazu technicznego więc według mnie jest to dmuchanie na zimne.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

np na ukrainie nie ma w ogole takich przepisow :-) jezdza u mnie busy ktore skupuja stare butle po 20-30 zeta za sztuke, jak zapytalem po co biora butle "przeterminowane" to mi odpowiedzial ze u nich nie ma czegos takiego :D
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Reksio
Posty: 16
Rejestracja: 2016-08-15, 12:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: Reksio »

Według mnie nie połaca się legalizować butli tylko kupiś nową.
Do legalizacji i tak trzeba wymontować butlę z samochodu, więc lepiej od razu zamontować nową.
firstin
Posty: 9
Rejestracja: 2016-09-08, 12:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: firstin »

Ale chyba cena robi różnicę?
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Czasem butla jest montowana na zewnątrz (np we francuzach w miejsce koła zapasowego) i wtedy po 10 latach jest już dość mocno skorodowana. Z resztą koszt nowej butli to ~200 PLN a idzie dostać np 2 letnie używki za połowę tego więc nie ma co kombinować.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
firstin
Posty: 9
Rejestracja: 2016-09-08, 12:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: firstin »

Dokładnie. Najczęściej przedłużanie legalizacji jest mało opłacalne. Lepiej kupić nową.
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

niestety czasem butli danego typu już nie ma na rynku, a innej nie da się założyć do instalacji, tak jest w starszych instalacjach holenderskich firmy Vialle
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
DizzyX
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-17, 16:10
Lokalizacja: Końskie

Post autor: DizzyX »

Maciekb, z tego co się orientuję to i do Vialle są, tylko trzeba trochę poczekać no i koszt butli jest wysoki.
ODPOWIEDZ