POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Reanimacja 105L '83- czyli krok po kroku do "celu"
Autor Wiadomość
dan_gerous 



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 86
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-01-09, 22:56   Reanimacja 105L '83- czyli krok po kroku do "celu"

Witam.
Jako że nastała nasza baaaardzo sroga zima :lol: nareszcie znalazł się czas na reanimacje syrenki:



Niby wydawało się że wystarczy usunąć zardzewiała podłoge po bokach i kawałki grodzi przy słupkach, ale jak naszła mnie chęć na wymiane całego tego kontownika wzmacniającego i przy jego usuwaniu zaczeło się toto sypać to trza było ciąć: :devil3







Progi są narazie przyłapane do wyznaczenia poziomu po bokach jak i szerokości podłogi, przed zespawaniem będą zdjęte i zabezpieczone na ile się da przed rdzą od środka.



Poza tym jeszcze będzie sporo zabawy z odbudową słupków...
Tak czy inaczej jak juz podłoga będzie trzymać sie budy zdejmę ją bez obawy że mi się to wszystko rozjedzie i będe mógł spokojnie zacząć łatać bagażnik jak i wstawiać wzmocnienia pod podłogą.



A tu pełen bagażnik "zdrowych" elementów: :grinser



Wykorzystywana jest blacha 1mm ocynk, może dłużej wytrzyma...
Ostatnio zmieniony przez dan_gerous 2012-04-01, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
nitro 
Syreniarz Motórzysta



Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 136
Skąd: Ożegów/ Bełchatów
Wysłany: 2012-01-09, 23:31   

Taka robota to mi się podoba... :piwo: wyeliminować rdzę by nie dawać jej się rozchodzić .. :ok3 pełen szacunek :piwo: w swojej drugiej Syrenie będe właśnie wymieniał te same elementy także , fotki jak najbardziej potrzebne. :devil3
_________________
Syrena 105L '77r & Syrena 105 '76r , Syrena 104 '72r , Syrena R20 '76r , Syrena Bosto '83r / WSK 125x2, WSK 175x2, Ogar 200x2,Komar 2351,PF 126p'85r. PF 126p '88r. PF 126p '90r. PF 126p '97r. PF 126p '99r. Niewiadów N126e. Zetor 3011 [BMW E46]
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7108
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-01-09, 23:39   

toc to nowe podwozie:)

szykuj szykuj w maju mamy zabytki w miescie
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Kozichwost 
Kozichwost



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 1442
Skąd: okolice Tarnobrzega
Wysłany: 2012-01-10, 12:31   

Więcej fotek!!!! Co ja poradzę, ze uwielbiam takie roznegliżowane zdjęcia?
Robota bardzo mi się podoba - czysto i składnie. Gdzie doginałeś to wzmocnienie połączenia podłogi z grodzią?
_________________
105L '81, 104' 66 - w planach jeszcze coś......
 
 
OLO 
FIATING+Syrening


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 145
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-01-10, 12:55   

Cyknij mi proszę fotke jak wygląda gniazdo w którym siedzi nagrzewnica - czyli widok spod deski bez nagrzewnicy.
_________________
Moja żółta: http://syrena.gminanekla....pic.php?t=14794
 
adam104 


Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 105
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-01-10, 17:10   

Super sprawa, tez lubie dlubac w dlugie zimowe wieczory, ja moja bude sciaglem nawet bez uszczerpku na jej zdrowiu ale troche sie napocilem przy tym, jak zrobisz bude to za rame tez sie bierzesz?
_________________

 
SZTYC 



Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 330
Skąd: Ruda Śl.
Wysłany: 2012-01-10, 21:59   

Ooooo .... widzę że kolega też w ocynk poszedł.
http://syrena.gminanekla....ighlight=#98515
Podłoga w podobnym stanie jak w mojej ale do zrobienia 8) choć technika wymiany trochę inna. Gdyby nie dłubanina ze słupkami i nadkolami od strony kabiny to byla by już całkiem bułka z masłem nie ??
Powodzenia w odbudowie i uważaj podczas montażu szyn pod fotele bo nie są symetrycznie rozmieszczone , ja o tym zapomniałem :lol:
_________________
Syrena 105L /83 poszła do Wheler dealer
Moskwicz 403/64 zarejestrowany na zabytek
Syrena Bosto/82 już dotarta
Moskwicz 408/68 jest w proszku
 
dan_gerous 



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 86
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-01-11, 20:43   

Fotek ile jest tyle jest narazie, syrena stoi "pare" kilometrów od miejsca mojego zamieszkania wiec jak juz tam jestem i coś się uda zrobic to pstrykne fotki moze jakies jeszcze, :P no i miejsca mocowania nagrzewnicy też.
Co do gięcia tego wzmocnienia to zamówiłem w Zarzeczu koło Niska zwykłe miejsce jakieś gdzie robią okucia, kupować cały arkusz blachy 3mm nie ma sensu jak i pewnie giętarka tego by nie wytrzymała. Kątownik jest dłuższy o 10cm od oryginalnego i mam zamiar zawinąc go na koncach po te 5cm na słupki, a przynajmniej w miejsce gdzie powinny być. :helm
Co do nitowania to hmm nie pomyślał bym o tym nawet chodz ów remont prześledziłem grzecznie. 8) U mnie w sumie będzie to wyglądać bardzo podobnie bo we wzmocnieniach etc odwiercę otworki i szczepie do podłogi, tyle że może jeszcze dam pomiędzy elementy masę uszczelniającą.
No i rama bezapelacyjnie napewno będzie odnowiona...

[ Dodano: 2012-01-17, 21:11 ]
No to wrzucam pare aktualniejszych fotek...



[ Dodano: 2012-01-25, 22:10 ]
Prace powoli ale do przodu posuwają się dalej...

Zlokalizowane i zaatakowane 2 miejsca gdzie siedzi ruda



Jak widac słupki powoli "odrastają"



Nowa blacha pod kanape



Dalsze prace przy grodzi silnika





---->Zdjęcia w wyższej rozdzielczości<----
 
cyprys78 


Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 62
Skąd: Górnica
Wysłany: 2012-02-26, 12:56   

Na prawdę super robota, żadnej tandety, fajna relacja z remontu, oby tak dalej !!!!! Kiedy moja druga Sarenka tak będzie wyglądała?? Moja podobnie wygniła albo jeszcze bardziej - szkoda że mam brak czasu bo już bym siedział i ją reanimował.
_________________
Syrenka R20 i Syrenka 105
 
Mariusz 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 2194
Skąd: Bielsko - Biała
Wysłany: 2012-02-26, 13:38   

brak czasu jest jakiś zaraźliwy.... :F

piękna robota nie ma co :ok3
_________________
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
 
dan_gerous 



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 86
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-03-06, 22:36   

Jako że stan budy pozwala na jej zdjęcie z ramy a i wygodniej będzie to i owo w niej powymieniać jeszcze to myk myk i rama na wierzchu. :helm



Coś z tym tylnym resorem nie tak...? :>



tak tak jedno pióro popękane ale czy tylko to? :>




Policzyć pióra w jednym i drugim... :>



Ale to nie koniec... :grinser



A na koniec jeszcze to. Już się pogubiłem, a może nie mam na zapas tylnego resora od syreny? Czyżby ten zamontowany to taki szczep z przednim? :shock:

 
maciejowski 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 301
Skąd: krk
Wysłany: 2012-03-07, 00:05   

to lubię! porządny remont bez drutowania i dziadowania, oby tak do końca.
 
CZESIO1958 
motomaniak



Pomógł: 30 razy
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 4154
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2012-03-07, 08:52   

Tyz prowda :devil3
Cieszy mnie konkretne podejście do tematu Remontu :ok3
_________________
motomania na luzie
 
 
ToMuŚ 
z Syreną od 22 lat:)



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 475
Skąd: Zamość/Rzeszów
Wysłany: 2012-03-07, 10:10   

ładnie :D dopisuje Cię do "planu zwiedzania", jak się mi znowu uda zawitać u motonity w stalowej :)
_________________
...coś trzeba w życiu robić...
 
 
dan_gerous 



Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 86
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-04-01, 17:32   

Ostatnio prace nad Zochą trochę ruszyły a więc:

Prace nad przednią grodzią oraz nad słupkami zostały zakończone, a front robót przesunoł się w tylne peryferie karoserii.





Walka z nadkolami:



Prace przy bagażniku:



Jako że trwa akcja "Zero Tolerancji Dla Rdzy" ;) Najprawdopodobniej zostanie wymieniony kontownik i nie tylko pod tylną kanapą:



"Kraterowy" widok w bagażniku szczególnie wzdłuż wzmocnienia pod spodem, ale niema co panikować detektor młotkowy ukazuje wszelkie ubytki. :grinser


Widok na wypiaskowaną i zapodkładowaną ramę, 2x warstwa Cekor R- wcierana (pędzel) co zagwarantuje lepsze przyleganie farby do powierzchni jak i wymaganą dla trwałości grubość:



Wycięte i zastąpione na nowe solidne uchwyty podnośnika, przynajmniej nie będe miał obaw że stare podkorodowane się oberwą i zniszczą progi. Pospawana tam i ówdzie rama tak dla solidności (np. mocowanie maglownicy...):



A i jako że potrzeba matką wynalazków skonstruowana na szybko nazwijmy umownie piaskarka. :grinser



Na wypiaskowanie ramy poszlo jakieś 4-6 wiader piasku + 4 bezpieczniki, przykład mocowania bezpiecznika:


Kupa złomu ze zdemontowanego zawieszenia, po selekcji i przejrzeniu zapasów nastąpi selekcja do wypiaskowania. Puki co jako największy hardcore prac mogę nazwać odkręcanie, nie wycinanie! śrub mocujących tylne tarcze kotwiczne. :devil3
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY