Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Wielu z forumowiczów wrzuca zdjęcia gdzieś do jakichś pokazywarek i potem tylko wklejają na forum. Ja nigdy nie byłem entuziastą technologii komputerowych, dlatego nie znam się na tego typu zabiegach.
Z perspektywy tych 20 miesięcy prowadzenia relacji widzę, że czasem wrzucałem zdjęcia jakichś pierduł i takie kasuje.

[ Dodano: 2017-12-07, 10:30 ]
Koledzy - jak wygląda sprawa wycieraczek przedniej szyby?
Jak powinny mieć długość? Szukam już od dłuższe czasu i lipa.
Czy przypadkiem nie podchodzą od Garbusa?

[ Dodano: 2017-12-09, 17:06 ]
Co to nikt nie ma wycieraczek w swojej Syrenie?
Mam kolejną prośbę. Mógłby ktoś (z posiadaczy kurołapek) zrobić coś na kształt rysunku technicznego pedału gazu?
Będę chciał wyprodukować nowy (nowe) na wzór oryginału.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Mam fabryczne wycieraczki (na 99%) i całkowita długość piór jest 273 mm. Jak miałem kiedyś trochę dłuższe, ok 300-320 mm, to już prawie zaczepiały o uszczelkę szyby na górze.
Zakładam że ramiona masz fabryczne i szukasz tylko piór.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Gieroy pisze:Mam fabryczne wycieraczki (na 99%) i całkowita długość piór jest 273 mm. Jak miałem kiedyś trochę dłuższe, ok 300-320 mm, to już prawie zaczepiały o uszczelkę szyby na górze.
Zakładam że ramiona masz fabryczne i szukasz tylko piór.
I to by się zgadzało, bo mam takie same wymiary. Problem polega na tym, że mój komplet jest już bardzo nadgryziony przez ząb czasu i niebardzo nadają się do dalszej eksploatacji (nawet po wymianie elementów gumowych).
Ramiona już mam. Pozostała kwestia piór.
Zapytałem o wycieraczki z Garbusa, bo mają takie same wymiary. Mocowanie do mechanizmu też wygląda podobnie. Natomiast trzebaby pokombinować przy ożenił piór Garbusa z ramionami Syreny. Ewentualnie cały komplet od Garbiego.
Dobrze byłoby jednak, gdyby odezwał się ktoś, kto posiada garbusa lub może porownać.

http://allegro.pl/piora-wycieraczek-chr ... ml#thumb/4

http://allegro.pl/ramiona-wycieraczek-p ... 30461.html
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

czeresss, Wszystko fajnie, ale te ramiona są prawoskrętne z ułożeniem w stanie spoczynku po stronie kierowcy ! Wydaje mi się, że powinno być odwrotnie ! Tak mają nowsze modele, a więc 104 też !
Ten sposób ułożenia po stronie kierowcy typowy jest dla 101 ! :faja
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Arek Elblag
-#Junior
-#Junior
Posty: 122
Rejestracja: 2005-08-26, 14:40

Post autor: Arek Elblag »

Te pióra wycieraczek nie będą pasować do oryginalnych ramion. Tu łączenie jest jak w współczesnym aucie czyli na plastikowy klips. Oryginalnie Syrena miała wciskany mechanizm tzn ramię wsuwales między dwie blaszki..
Odezwij się na priv od 15 grudnia będę w Polsce to pomogę Ci w tym temacie. Może nowych idealnych chromowany pior nie mam ale małe cały karton ok 50 szt więc coś powinno się znaleźć
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

SyrHarMer pisze:czeresss, Wszystko fajnie, ale te ramiona są prawoskrętne z ułożeniem w stanie spoczynku po stronie kierowcy ! Wydaje mi się, że powinno być odwrotnie ! Tak mają nowsze modele, a więc 104 też !
Ten sposób ułożenia po stronie kierowcy typowy jest dla 101 ! :faja
No tak - o tym nie pomyślałem.

Arek jeśli nic nie znajdę, to na pewno się odezwę.

[ Dodano: 2017-12-14, 09:16 ]
Posiadacze 104 i starszych.
Czy dobrze kojarzę, że padał gazu nie jest skierowany prostopadle względem podłogi, ale jest lekko wyprofilowany w prawą stronę?
Pytam, bo kupiłem używany i widzę, że jest lekko skierowany w prawo. Będą go chciał na nowo gumą oblać i chcę to zrobić od razu dobrze.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

czeresss, Tak - faktycznie są wyprofilowane w prawą stronę, a guma jest gotowa do nałożenia tak jak nakładki na sprzęgło i hamulec ! :faja
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Tak to wygląda w moim wykonaniu. Teraz czas na gumę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Skarpeciarz
Posty: 23
Rejestracja: 2017-09-16, 18:31
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Skarpeciarz »

Swietny pomysl. Musisz wrzucic wymiary
Arek Elblag
-#Junior
-#Junior
Posty: 122
Rejestracja: 2005-08-26, 14:40

Post autor: Arek Elblag »

W mojej 105 mam oryginalny pedal gazu.taki jak w 104. Jest tylko zgnite połączenie między pionem a poziomem konstrukcji. Poza tym wymiary guma itc wszystko oryginales

[ Dodano: 2017-12-15, 22:59 ]
Ale jak sobie przypominam dolna część pedału która przykrecana jest jest do podłogi jest trochę inna niż u Ciebie
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Ten odtworzyłem z oryginału. Był w całości tzn. trzymał się na gumie, ale dolna część była totalnie przegnita.
Arek Elbląg wrzuć zdjęcia Twojego.

[ Dodano: 2017-12-16, 16:13 ]
Kolejne małe sukcesy.
Ładowanie jest. Dokładnie przyjrzałem się regulatorowi , skorygowałem i wyczyściłem szczeliny na stykach i gotowe. Pozostało jeszcze zmierzyć prąd.
Dorobił też brakujący element przedostatniego wieszaka tłumika.
Ps. W których miejscach przykręcone są wsporniki do fartucha chłodnicy?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Arek Elblag
-#Junior
-#Junior
Posty: 122
Rejestracja: 2005-08-26, 14:40

Post autor: Arek Elblag »

dorzucam zdjecia o ktorych rozmawialismy
zdjecia pedalu gazu z mojej syreny 105 rocznik 1972
oraz zdjecia wycieraczek. zwroc uwage ze sa 2 dlugosci jak i 2 rodzaje mocowania ramion...

[ Dodano: 2017-12-17, 20:35 ]
jesczcze jedno

[ Dodano: 2017-12-17, 20:37 ]
podejrzewam ze dolna czesc pedalu mocowana do podlogi jest troszke inna niz u ciebie ale jak widzisz i w moim przypadku byla na tyle zgnita ze gdzies odpadla w trakcie rozbiorki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Jeśli chodzi o wycieraczki to u mnie oryginalne były takie same (około 28cm).
Mój podał miał jeszcze metalowe resztki podstawy - stąd wiedziałem jak go odtworzyć. Nie wiem tylko, czy uda się odlać gumę w całości. Jeśli nie, to podstawa i podał będą odlane osobno.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Tak jak pisze Arek, są dwa rodzaje piór i wycieraczek. 104 i wcześniejsze 105 miały te krótsze i delikatniejsze. Sam mechanizm też jest inny, bo jest inny stożek do mocowania ramiona.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

czeresss pisze:Jeśli chodzi o wycieraczki to u mnie oryginalne były takie same (około 28cm).
Mój podał miał jeszcze metalowe resztki podstawy - stąd wiedziałem jak go odtworzyć. Nie wiem tylko, czy uda się odlać gumę w całości. Jeśli nie, to podstawa i podał będą odlane osobno.

jeśli będziesz to odlewał to z tych elastomerów poliuretanowych, co to są utwardzane w 80 stopniach, to pomyśl o jakimś zbrojeniu do środka - firanka, cokolwiek. Oryginalnie tego nie było, dlatego teraz ciężko dostać.
ODPOWIEDZ