Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Arturek jesteś blisko, lecz nie do końca.
Szybki są oryginalne z tego licznika (liczne z tej Syreny).
Po prostu farba tych cyfr imitujących "3D" rozpadła się i wolałem wszystko usunąć niż zostawić cześć cyfr "3D" a cześć nie.

[ Dodano: 2018-08-15, 12:02 ]
Wracam do tematu haka, bo już najwyższą pora go zrobić.
Jakiej tabliczki znamionowej użyć? Chodzi mi o tabliczkę retro anie coś współczesnego.
Jakie dane na nią nanieść?

[ Dodano: 2018-08-20, 09:33 ]
Jest problem. Blokują się hamulce.
Wygląda to tak - koła kręcą się luźno, a po przejechaniu kilku km zaczynają się blokować i po chwili felgi są gorące. Podnoszę auto a koła stoją - trzeba dużej siły w rękach żeby obrócić koło. Ciśnienie w układzie jest, bo nawet światła stopu świecą się mimo nie wciśniętego pedału.
Zostawiam wszystko do wystygnięcia. Dotykam felgi - jest zimna- koła znów kręcą się luźno.
Obstawiam pompę - wydaje mi się, że płyn nie cofa się po puszczeniu pedału.
Zrobiłem mały test który zdaje się to potwierdzać.
Gdy auto jest zimne podnoszę przód (koła kręcą się luźno) po czym kilkukrotnie wciskamy i puszczam pedały hamulca i sprawdzam jak kręcą się koła. Koła kręcą się, ale nie luźno - w niewielkim stopniu, ale szczęki już ocierają czyli płyn nie powraca w całości do pompy.

Ktoś coś doradzi?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Gdy masz zablokowane koła to odkręć przewód hamulcowy z pompy. Powinno zejść ciśnienie z układu i odblokować hamulce. Jeżeli tak się stanie to winny temu bedzue zaworek, który jest przy pompce hamulcowej.

Pamiętaj, że bd trzeba odpowietrzyć układ potem.
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Na 99% będzie winny zaworek w pompie hamulcowej utrzymujący niewielkie nadciśnienie. Zapewne zestarzała się guma i zrobiła się klejąca.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

A ja proponuje na początek zwiększyć jałowy skok pedału hamulca. Jest szansa, że jest zbyt mały i płyn nie może się cofnąć, bo cały czas jest nacisk na tłoczek pompy.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

warszawa_24 pisze:Gdy masz zablokowane koła to odkręć przewód hamulcowy z pompy. Powinno zejść ciśnienie z układu i odblokować hamulce. Jeżeli tak się stanie to winny temu bedzue zaworek, który jest przy pompce hamulcowej.

Pamiętaj, że bd trzeba odpowietrzyć układ potem.
Dokładnie tak zrobiłem i owszem ciśnienie zeszło - szczęki puściły. Wyciągnąłem pompę, rozebrałem i w niej wszystko wygląda ok (z resztą przy robieniu układu ham. honowałem ją i dałem duży zestaw naprawczy). Który to jest ten zaworek? Ten na gumie mocowanej na końcu sprężyny?

Ps. Zauważyłem, że tylne szczęki ocierają. Okładziny sam dorabiałem i nitowałem, ale już nie mogę ich przytrzeć żeby były cieńsze, bo nity już są na wierzchu. Musze to zrobić jeszcze raz lub oddać do naklejania okładzin.
Jaka powinna być grubość okładzin na tył? Gdzieś w okolicy Krakowa robią takie rzeczy?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Zanim rozbierzesz cały układ hamulcowy na atomy zrób dokładnie tak jak napisal Wojt. Tu już były takie przypadki jak masz i wystarczyło wyregulowac tak żeby tłoczek pompy miał zawsze minimalny luz.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Widelec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 591
Rejestracja: 2015-10-16, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Widelec »

Ja w SHLce miałem taki przypadek, że wyregulowałem hamulce ze zbyt małym luzem. Jak rozpoczynałem jazdę było OK, ale po paru km okładziny i szczęki dostawały trochę temperatury, rozszerzały się i efekt był taki jak u Ciebie. Jak popuścilem trochę na lince to problem zniknął.
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Gieroy pisze:Zanim rozbierzesz cały układ hamulcowy na atomy zrób dokładnie tak jak napisal Wojt. Tu już były takie przypadki jak masz i wystarczyło wyregulowac tak żeby tłoczek pompy miał zawsze minimalny luz.
Luz mam około 3-5 mm także tu jest ok. Wydaje mi się, że tu problemy nałożyła się dwa: pompa i zbyt ciasne ustawienie szczęk.

Powtórzę pytanie o grubość okładzin na tył?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Taka sama jak na przód 😎
Tylko węższe.
Ok 5.mm
motomania na luzie
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Jakieś uwagi (oprócz brakującego emblematu, który już mam)?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Powiem Ci, że jak najpierw dwubarwne malowanie mi się nie podobało, o tyle teraz jak nadwozie jest uzbrojone to wygląda to ładnie i przyznam się, że mi się to podoba. Może nie na tyle żebym u siebie się zdecydował na takie malowanie, ale jest ładnie.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

czeresss, No - ładnie ! Na pewno nie jeden Ci zazdrości ! Dużo chromów robi swoje ! :ok3

[ Dodano: 2018-08-21, 22:02 ]
A jeszcze ! - jedziesz na to wesele ? W ramach pomocy ???
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
warszawa_24
-#Junior
-#Junior
Posty: 147
Rejestracja: 2016-08-18, 23:47
Lokalizacja: Słubice FSL

Post autor: warszawa_24 »

Zaworek jest w tym miejscu, co się przyjręca przewód hamulcowy wyjściowy. (W pompie 1 stopniowej)
FSC Żuk 1994r
FSO Warszawa 203 1968r
Renault 11 TSE 1983r
MZ ES125/1 1973r
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

czeresss - piękna sztuka :ok3 Dwukolorowe malowanie to jest to co każda Syrena powinna mieć ustawowo nakazane. Daj więcej większych fotek.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

warszawa_24 pisze:Zaworek jest w tym miejscu, co się przyjręca przewód hamulcowy wyjściowy. (W pompie 1 stopniowej)
Mówimy o tym elemencie?
W jaki sposób może się przyciąć?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
ODPOWIEDZ