Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Tylne koło wygląda jak od Simona, ramę też bym obstawiał Simson ale ze zmodyfikowanym zawieszeniem tylnym.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

SUPER.DAWID pisze:Tylne koło wygląda jak od Simona, ramę też bym obstawiał Simson ale ze zmodyfikowanym zawieszeniem tylnym.
Zimno. Z Simsona nie ma nic.
Jak widać tylne zawieszenie rzeczywiście jest zmodyfikowane - centralny amortyzator (od Hondy CBR 600).

[ Dodano: 2018-03-28, 18:44 ]
Z tej strony może nieco więcej widać. Dziś w końcu umocowałem tłumik. Pozostało dokończyć kolanko.
Z odgadnięciem pochodzenia tłumika (jak widać też zmodyfikowany) nie powinno być większych kłopotów :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2524
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Tłumik - Panonia ?
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Ceśka i to skrócony
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Kozichwost pisze:Ceśka i to skrócony
=D> tak jest.

A co z pozostałymi elementami, które widać na zdjęciach?
Ktoś ma jakieś przypuszczenia?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Koła i przednie zawieszenie MZ, zacisk hamulcowy Yamaha
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

przednia opona złożona w właściwy kierunek?
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Kozichwost pisze:Koła i przednie zawieszenie MZ, zacisk hamulcowy Yamaha
Brawo. Jesteś mocny. Wszystko się zgadza.
Spróbujesz strzelić z jakiego modelu jest zacisk (podpowiem, że osprzęt kierownicy i sety pochodzą z tego samego motocykla).

Opona jest założona zgodnie z opisem.
Continental ContiGo ma strzałki kierunkowe w dwie strony z opisem Front i Rear w zależności od tego czy opona ma być z przodu, czy z tyłu.
Wydaje się to nielogiczne, ale zrozumiałem takie wskazania producenta, gdy zobaczyłem odbicie bieżnika na śniegu.
Przednia opona na styku z podłożem rowki bieżnika ma skierowane do tyły i na zewnątrz (lustrzane odbicie przeciwnej strony).
Dzięki temu woda z bieżnika jest od razu odprowadzana. Gdyby opona była założona odwrotnie, wówczas na styku z podłożem rowki skierowane byłyby do przodu i do wewnątrz, przez co na styku tworzyłyby się poduszka wodna.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Bazuję tylko na foto powyżej. Zacisk wygląda mi na R1 z roczników 99-02, ale znowu set nie pasuje mi do niczego. Może dla tego, że hamulce z erłana montowane były do szeregu modeli. Aa silnik z MZ. Poznałem😁
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Skoro piszesz, że manetki też są od yamahy to kolega takie manetki z kierunkami i klamki miał w swoim drag starze i taki model obstawiam.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

SUPER.DAWID pisze:Skoro piszesz, że manetki też są od yamahy to kolega takie manetki z kierunkami i klamki miał w swoim drag starze i taki model obstawiam.
To nie Drag Star.
Oryginalnie w końcówkach kierownicy wkręcone są odwazniki.
Ja wymyśliłem sobie kierunkowskazy, bo według mnie fajnie się to komponuje.
Wszystkie te elementy (zacisk, osprzęt kierownicy, sety) pochodzą z Yamahy FZ6 chyba z 2007 lub 2009.
Zapłon (DC CDI) z kolei pochodzi z Yamahy Aerox (Minarelli AM6).
Mam jeszcze kłopot ze zrobieniem ładowania.
Zastanawiam się też, czy wydech nie będzie zbyt głośny, choć wkład tłumiący pozostał praktycznie w całości.
Ma ktoś pomysł jak wyciszyć tłumik gdyby okazał się zbyt głośny?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
Kozichwost
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1477
Rejestracja: 2006-04-11, 19:24
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kozichwost »

Kiedyś w zbyt głośne wydechy pchało się zmywaki
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Wracam do Syreny.
Dziś korzystając ze słonecznej i w miarę ciepłej pogody trochę pojeździłem. Wnioski :

Przeprowadziłem wiele prób tegulacji cięgien mechanizmu zmiany biegów. Niestety nie dały one rezultatu - tzn. 3 w dalszym ciągu wyskakuje. Wystarczy, że położę dwa pancerna lewarku i mogę jechać, ale gdy puszcze lewarek wówczas po chwili wyskoczy.
Co może być przyczyną? Wybierak podtarty? Szczerze mówiąc wybierakom nie przyglądałem się szczególnie.

Kolejna sprawa do poprawy, to rezonans budy.
Na wyższych obrotach jest okropny. Na luzie cichutko.
Czyli poduszki twarde.

Jak zwykle wszelkie uwagi mile widziane ;-)
Ostatnio zmieniony 2018-04-07, 22:07 przez czeresss, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Mariusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2197
Rejestracja: 2006-01-05, 19:10
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: Mariusz »

A z innej beczki
Czy zamki w 104 są takie same jak w Żuku?

I wkładka do zamka? Pasują czy nie?

Co do poduszek to tylko miękkie
SyrenaBielskoklub
zapraszam też na:
www.martech.bielsko.pl
www.polmozbytbielsko.pl pierwszy i jedyny prawdziwy sklep z częściami do Syreny.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Raczej nie mogą być takie same .
Żuk miał klamki jak hmm do drzwi czyli obrotowe 😁
A 104 pociągane jak w Warszawie
motomania na luzie
ODPOWIEDZ