Glinka pisze "Samoczynne wyłączanie się w czasie jazdy I i III biegu może być spowodowane niepełnym zazębieniem sprzęgła 50 lub 45 (rys. 7.1) z wielowypustem koła zębatego 52 lub 47 w zespole synchronizowane. Zlikwidowanie takiego stanu uzyskuje się dzięki skróceniu długości czynnej poziomego cięgna zmiany biegów 8 (rys. 7.7)".PYJTERSON pisze:Wydłuż poziome cięgno
Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
czeresss pisze:Glinka pisze "Samoczynne wyłączanie się w czasie jazdy I i III biegu może być spowodowane niepełnym zazębieniem sprzęgła 50 lub 45 (rys. 7.1) z wielowypustem koła zębatego 52 lub 47 w zespole synchronizowane. Zlikwidowanie takiego stanu uzyskuje się dzięki skróceniu długości czynnej poziomego cięgna zmiany biegów 8 (rys. 7.7)".PYJTERSON pisze:Wydłuż poziome cięgno
Tak masz rację.
Pomyliły mi się kierunki, jak zacząłem w rozumowaniu teoretycznym organo-umysłowo włączać biegi, najpierw wajchą w podłodze, a potem przekładając to biegi przy kierze.
Zmylił mnie fakt iż 3 w 105L się w kabinie ciśnie do przodu, a pod podłogą czarymary robią psikusa odwrotnie.
Być może będziesz musiał też skrócić tą pionową , jeśli ta pozioma zaczyna się opierać o tą poziomą przy dźwigni pośredniej która jest przykręcona do skrzyni.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Swego czasu naszła mnie myśl, żeby wywalić na złom listwy błotników i drzwi, bo poprzedni właściciele tak się z nimi obchodzili, że były pokrzywione na maksa i szczerze mówiąc ich przyszłość malowała się w ciemnych barwach.
Na szczęście wtedy mania zbieractwa wygrała.
Dziś z braku innych rzeczy do zrobienia (brak części) odgrzebałem listwy i... poświęciłem im sporo i jeszcze więcej cierpliwości. Od prostowania i doginani boli mnie kolano, ale opłaciło się, bo wyglądają bardzo ładnie!
I co najważniejsze zostają oryginały.
Aaa i jeszcze założyłem kolo przełącznika dmuchawy wyłącznik masy (od Władimirca ).
Na szczęście wtedy mania zbieractwa wygrała.
Dziś z braku innych rzeczy do zrobienia (brak części) odgrzebałem listwy i... poświęciłem im sporo i jeszcze więcej cierpliwości. Od prostowania i doginani boli mnie kolano, ale opłaciło się, bo wyglądają bardzo ładnie!
I co najważniejsze zostają oryginały.
Aaa i jeszcze założyłem kolo przełącznika dmuchawy wyłącznik masy (od Władimirca ).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Dobrze, że Cię nie podkusiło wyrzucać tych listew.
Gdzie zamontowałeś wyłącznik masy?
Gdzie zamontowałeś wyłącznik masy?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss, Listwa wygląda jak nówka sztuka ! Dlatego ja jestem zwolennikiem odrestaurowania wszystkiego co idzie - wyrzucić zawsze można !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Tak jak widać na zdjęciu - po lewej stronie kierownicy pod deską tuż obok przełącznika dmuchawy.SUPER.DAWID pisze:Gdzie zamontowałeś wyłącznik masy?
Listwy w rynnie wyczyściłem taką mini szczoteczką drucianą i zakrzywionym szpilarkiem. Zewnętrzną stronę czysciłem papierem ściernym na gąbce P280, potem na mokro P800 i P1000.
Na koniec krążek filcowy na szlifierce z regulacją obrotów. Szlufierkę wkręciłem w imadło żeby mieć wolne ręce do trzymania listew.
Reszta to wiadomo - pasta polerska, najpierw małe obroty, potem duże aż do wyrobienia pozostałości pasty.
Oczywiście efekt lustra jest, ale nie szlifowałem wszystkiego totalnie. Jakieś rasy głębsze zostały, ale to nawet lepiej, w końcu te rysy kiedyś tam powstały i jakby nie było według mnie to takie smaczki - część historii tego auta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Czyli ten obracany pstryczek elektryczek to wyłącznik masy. Bardzo estetyczni i względnie mały.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Tak to ten.
Myślę, że warto coś takiego założyć, bo wiadomo jak jest z prądami w Syrenie. Po stacyjce mam tylko część odbiorników i to tych mniej prądożernych.
Co ważne wyłącznik jest "pod ręką" i wystarczy jeden ruch żeby odciąć zasilanie i by móc bezpiecznie cokolwiek przy instalacji czy czymkolwiek innym robić.
Myślę, że warto coś takiego założyć, bo wiadomo jak jest z prądami w Syrenie. Po stacyjce mam tylko część odbiorników i to tych mniej prądożernych.
Co ważne wyłącznik jest "pod ręką" i wystarczy jeden ruch żeby odciąć zasilanie i by móc bezpiecznie cokolwiek przy instalacji czy czymkolwiek innym robić.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Dokładnie takie samo mam patrzenie na wymienione przez Ciebie aspekty. A walor estetyczni i jego umocowanie jest wyraźnie na +.
Podrzucisz jakiś link do sklepu albo alldrogo do takiego przełącznika.
[ Dodano: 2018-02-20, 22:55 ]
Znalazłem już taki przełącznik. Tylko te co mam w ogłoszeniu mają tylko miejsce na jeden kabel. Czy u Ciebie też jest tak samo? Czy mam rozumieć, że tam podpiąłeś kabel bezpośrednio z + akumulatora a przez wyłącznik, srebrną śrubkę na inbusa i deskę rozdzielczą idzie masa na całe auto?
Podrzucisz jakiś link do sklepu albo alldrogo do takiego przełącznika.
[ Dodano: 2018-02-20, 22:55 ]
Znalazłem już taki przełącznik. Tylko te co mam w ogłoszeniu mają tylko miejsce na jeden kabel. Czy u Ciebie też jest tak samo? Czy mam rozumieć, że tam podpiąłeś kabel bezpośrednio z + akumulatora a przez wyłącznik, srebrną śrubkę na inbusa i deskę rozdzielczą idzie masa na całe auto?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Tak jest. Tyle, ze ja mam zmienioną birgunowość i na masę idzie "-".SUPER.DAWID pisze:Znalazłem już taki przełącznik. Tylko te co mam w ogłoszeniu mają tylko miejsce na jeden kabel. Czy u Ciebie też jest tak samo? Czy mam rozumieć, że tam podpiąłeś kabel bezpośrednio z + akumulatora a przez wyłącznik, srebrną śrubkę na inbusa i deskę rozdzielczą idzie masa na całe auto?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Ale to, że na masie jest (-) zamiast (+) to chyba nie robi większej różnicy. Ja puki co mam jeszcze klasycznie, ale cały czas zastanawiam się czy jeszcze nie przebiegunuję prądnicy tak, żeby mieć (-) na masie. Głownie z powodu możliwości podpięcia CB Radia.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Roznicy nie ma.
Ja przeszedłem z "-" na masę głównie z myślą o ewentualnej możliwości podmianki prądnicy na alternator.
Ty jesteś raczej skazany na pradnicę, ale zmiana biegunowiści niczemu nie szkodzi.
Ja przeszedłem z "-" na masę głównie z myślą o ewentualnej możliwości podmianki prądnicy na alternator.
Ty jesteś raczej skazany na pradnicę, ale zmiana biegunowiści niczemu nie szkodzi.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Są teoretycznie dostępne alternatory z wacupompą co daje pewną możliwość kombinowania montażu oryginalnej pompy wody.
Puki co jednak nie mam w planach montażu alternatora, ale nad zmianą biegunowości w prądnicy dość mocno myślę. A, że jest to zabieg bezinwazyjny, łatwy do wykonania i w pełni odwracalny to bardziej jestem za zamianą biegunowości niż przeciwko.
Puki co jednak nie mam w planach montażu alternatora, ale nad zmianą biegunowości w prądnicy dość mocno myślę. A, że jest to zabieg bezinwazyjny, łatwy do wykonania i w pełni odwracalny to bardziej jestem za zamianą biegunowości niż przeciwko.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Niewiele już zostało
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0