Totalna renowacja Syreny 104 (i innych leciwych pojazdów).

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

SyrHarMer zacząłbyś w końcu robotę ze swoją, bo ciągle obiecujesz, części zbierasz a robota stoi.
To dopiero będzie wyzwanie.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Robota na razie u mnie stanęła bo tak jak pisałem jestem na etapie organizacyjnym wiec czytam...i tak trochę jak z mojego punktu wygląda odrestaurowywanie...uważam że jeśli ktoś wkłada mnóstwo pieniędzy i czasu w swoją pracę to chyba nie po to żeby później wkładać do syreny alternator żeby było lepsze ładowanie...nie po to się męczy tyle miesięcy-lat żeby później zakładać do 104-ki dwu stopniową pompę hamulcową itd. Dla mnie właśnie te rzeczy dodają uroku a swoją drogą taką 104-ką jeździłem na końcu lat 80-tych i uważam że porządnie zrobione auto nie jest wcale tak awaryjne jak czasem na forum czytam. Ale jest też trochę racji w tym że każdy ma prawo decydować o szczegółach przy swoim aucie w zależności jak je będzie wykorzystywał ...sam też swojego Junaka pomalowałem na czerwony metalik bo taki mi się podobał (mechanicznie jest oryginalny) ale moją syrenę będę starał się zrobić w miarę możliwości łącznie z kolorem w oryginale.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

SyrHarMer pisze: (..) wyszczególnione są dokładnie jakie śruby- średnica, gwint, długość, jakie nakrętki, jakie podkładki itp, itd ..
Roman.. chyba nie chcesz mi wmówić, że w rzeczonych katalogach, które powielasz i chyba? legalnie? rozprowadzasz za pieniążki :npowiem są wszystkie śruby tak rozpisane jak prawisz :/
Założę się że nie.. :P

Babcia: :ok3 Tak trzymaj :idea:


Aaaaa, święte słowa czeresss'a :) Ja byłem u SyrHarMer'a końcem czerwca, obiecywał że wkrótce koniec remontu ma i rusza z kopyta ze Syrenką.. To jak? drgnęło coś?
Może choć filmik/zdjęcia zapodaj, skoro tak nagabujesz na moje.. :wink:
(bo chyba nie zapodałeś dokładnie.,)
Ostatnio zmieniony 2018-11-05, 08:59 przez Kangur, łącznie zmieniany 1 raz.
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

za każdym razem jak czytam ten temat to z zapartym tchem :)

mimo iż zwolennikiem nieoryginalnych malowań nie jestem... miej to gdzieś, to twoje jest fajne i ciesz sie :) a pseudoznafcóf którzy powiedzą że fabryka tak wypuszczaa bo łon wi bo swagier sunsiada miał 102 .... wkręcaj że to tylko wersje exportowe takie były :D
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

Kangur, Są wszystkie śruby rozpisane jak prawię ! :ok3
czeresss, Spoko - na wszystko przyjdzie czas ! :ok3
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

:npowiem :lol: :smiech :smiech :smiech
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

motonita pisze: (..) mimo iż zwolennikiem nieoryginalnych malowań nie jestem...
Halo halo :> Ty to byś chciał mieć jabłko i zjeść jabłko.. :P
A tak się nie da. Jak nie jesteś zwolennikiem, to znaczy że jesteś przeciwnikiem, 8) nie wkręcaj chłopaka więc na minę.. :<
:wink:
SyrHarMer pisze: ..Są wszystkie śruby rozpisane jak prawię !
.. źle prawisz Romanie :roll: Nie wolno tak kłamać w żywe oczy
Dopiero co chciałem skręcić nadwozie do ramy- "..a sprawdzę sobie jaka długość tych śrub M12 była przewidziana fabrycznie"- myślę. I co widzę? Nie ma.
Dobrze że nie kupiłem tego od Ciebie, Ty miałbyś pięć dych na plusie w cenie dyskietki za złotek, a ja dalej bym nie wiedział, czym skręcić.. No no.. :foch

:wink:
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Awatar użytkownika
SyrHarMer
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2516
Rejestracja: 2015-12-29, 18:13
Lokalizacja: Wolsztyn

Post autor: SyrHarMer »

No więc tak - spokojnie !!! Kangur - można wyczuć u Ciebie nutkę złośliwości i ironii !
W katalogach nie przewidzieli, że ktoś będzie ściągał nadwozie z ramy i nie zrobili tych elementów we wzajemnym zestawieniu co je trzyma !!! No - nie moja wina, - ja mówię o poszczególnych podzespołach i ich kompletności i tu PODTRZYMUJĘ CO NAPISAŁEM WCZEŚNIEJ !
Może napisz co jeszcze wyłapałeś jako braki katalogowe - wprowadzimy poprawki !
W śledzeniu katalogów mamy obydwaj doświadczenie, - tylko nie pisz, że kłamię, dorabiam na katalogach, lub tu cię mam itp, itd
Takie rzeczy zostaw dla Siebie, bo to już jest nie ładnie i nie fair !
Mimo wszystko, nie obraziłem się na Ciebie ! Piszesz, że kastę z ramą skręcałeś śrubami fi 12, a u mnie były fi 16 z drobnymi gwintami w trzech długościach gwintu 30, 35, i 40, łeb śruby 17, na końcu gwintu przewiercona na zawleczkę. Nakrętki koronkowe 19 i podkładki grub. 3mm, o średnicy zewnętrznej 28, jak też 34mm
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545

KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r

KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Dobra. To teraz słuchajcie (a raczej czytajcie).
Syrenka ładnie jeździ. Narazie zrobiłem niespełna 500 km , więc jeszcze trochę docierania przede mną.
Żona zabrała dziś pupowóz, wiec Syrenkę odpaliłem i pojechaliśmy (ja i Syrenka :D ). Gdy już była dobrze zagrzana postanowiłem ją na krótką chwilę nieco pociągnąć na obroty. Co się okazuje rozkręca się ładnie, ale w pewnym momencie zaczyna kichać i wpadać w "dziury".
Przyczyna??
Zapłon do poprawienia? Cewki?

Dopiero dziś to zauważyłem, bo jak wspomniałem ciągle jest na dotarciu, więc jeżdżę spokojnie w przedziale 50-80 km/h i przy tych prędkościach (bez przyciągania obrótów na poszczególnych biegach) bardzo ładnie i równo pracuje.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Ja raczej sprawdził bym układ paliwowy, przy takim przeciąganiu następuje gwałtowny wzrost zużycia paliwa więc może poziom paliwa w komorze pływakowej ewentualnie pompa paliwa.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
Kangur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 395
Rejestracja: 2011-06-14, 16:53
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kangur »

SyrHarMer pisze: (..) W katalogach nie przewidzieli, że ktoś będzie ściągał nadwozie z ramy
Nieee :shock: no ja chyba pęknę :x
Czysta fantazja... :smiech
Popatrz: w Biuletynie Informacyjnym Samochodu Syrena nr. 6 (z dnia 31.12.1969) co stoi napisane?

https://images91.fotosik.pl/69/50c6bae85a3f77d3.jpg

Zatem. Jeśli by nie przewidzieli, to w katalogu nadwozia jako pozycji by nie było :)
Zastanawiające jest, jak łatwo tworzysz teorie Roman :???: A gdzie odpowiedzialność za słowo? Toż forum to też (nieraz) źródło informacji dla pokoleń..
Ech, z tymi śrubami to mogłem się założyć choć o flaszkę miksolu.. :P Byłby dla setki na dobry początek na gwiazdkę :wink:
"Syrenę skonstruowaliśmy w warunkach trudnych. Jest ona kompromisem (..) stanowi więc niejako produkt uboczny i tylko w ten sposób mogła się ukazać" Mgr inż. Karol Pionnier
Widelec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 591
Rejestracja: 2015-10-16, 22:24
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Widelec »

Kangur pisze: Toż forum to też (nieraz) źródło informacji dla pokoleń..
Ech, z tymi śrubami to mogłem się założyć choć o flaszkę miksolu.. :P Byłby dla setki na dobry początek na gwiazdkę :wink:
No właśnie, forum to źródło wiedzy, więc dlaczego:
Kangur pisze: Marcinie :???: nie ma czasu na fotki..
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Wróćmy do problemu z silnikiem.

Zająłem się dziś zapłonem. Poprawiłem przerwy na przerywaczach.
Wyprzedzenie jest książkowe 4mm.
Silnik odpala idealnie. Bardzo dobrze trzyma obroty, ale po większym dodaniu gazu zaczyna się kichanie i strzelanie w gaźnik.
Włożyłem inne świece - bez zmian.
Zjawisko zaczęło się nasilać, bo nie mogę rozpędzić auta na 3 do 50 km/h. Zaczyna strzelać, kichać.

Problem jest palący, bo w niedziele chciałem wziąć udział w małej imprezie.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Profilaktycznie bym sprawdź gaźnik
motomania na luzie
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Jeśli strzela w gaźnik to ewidentnie wskazuje na zapłon, sprawdziłbym jeszcze raz aparat zapłonowy. Cewki i świece raczej nie, przy ich uszkodzeniu będą inne objawy typu słaby lub nierówna praca silnika .
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
ODPOWIEDZ