wnętrze do garbatej

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
elektryk85rp
Posty: 8
Rejestracja: 2015-09-27, 06:59
Lokalizacja: STRZELIN

wnętrze do garbatej

Post autor: elektryk85rp »

Panowie, wie ktoś czy wnętrze do garbatej pasuje od 224?
I jeszcze jedno pytanie. Jakie są różnice między Warszawą a pobiedą? ( jestem początkujący t tej dziedzinie)
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Re: wnętrze do garbatej

Post autor: condorpapa »

elektryk85rp pisze:Panowie, wie ktoś czy wnętrze do garbatej pasuje od 224?
I jeszcze jedno pytanie. Jakie są różnice między Warszawą a pobiedą? ( jestem początkujący t tej dziedzinie)
Wnetrze od 224 generalnie nie pasuje do garbatej - dokładniej to tak 20 procent bedzie pasowało, 20 procent bedzie pasowało z biedą a pozostałe 60 procent nie da się pożenić.
Co do różnic pabiedy i warszawy -to najstarsze egzemplarze samochodów w dużym stopniu są takie same i to zdanie dotyczy lat 50 - 52. Pobieda była produkowana od 1948 roku i te pobiedy były wzorcem licencyjnym. A późniejsza produkcja w Polsce w zakładach FSO Warszawa coraz bardziej odbiegała od licencyjnego wzorca. Natomiast samochody produkowane w zakładach GAZ w Gorki miały wprowadzane swoje modyfikacje . Tak więc im później - tym więcej różnic ...
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

nie jestem specem od wawy ale garbata od sedana rozni sie tylem, wiec wszystko co do tylnych drzwi, boczki itp, powinno pasowac, no sufit inny ale to i tak przewaznie robi sie nowe

inna kwestia jak ktos podchodzi do org
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Post autor: condorpapa »

[quote="sereniarz(atom1)"]nie jestem specem od wawy ale garbata od sedana rozni sie tylem, wiec wszystko co do tylnych drzwi, boczki itp, powinno pasowac, no sufit inny ale to i tak przewaznie robi sie nowe

różne uchwyty do otwierania w garbatej w tylnych drzwiach pręty w osłonie plastykowego lub gumowego węża / dach w garbatej bardziej wypukły więc podsufitka inna /tylne słupki zupełnie innego kształtu/ inna tylna półka/ inna tylna szyba/ blaszana ramka tylnej szyby w garbatej brak ramki w sedanie / kanapa tylna ma niższe oparcie/ w oparciu przedniej kanapy występuje uchwyt w postaci linki i popielniczka, w sedanie tego nie ma/ deska rozdzielcza zupełnie inna / inny osprzęt przełączniki więcej plastiku w sedanie więcej metalu w garbatej / szyba przednia zupełnie inna / atrapka radia nakładki na wskaźniki zegar i licznik całkowicie inne / obudowa blaszana kolumny kierowniczej w sedanie w garbatej goła rura/ ramka przedniej szyby blaszana w garbatej, a plastikowa w sedanie/ osłony przeciwsłoneczne zupełnie inne, półprzezroczyste płaty w okuciu i metalowe uchwyty w garbatej, a plastikowe mocowania plus dermatoidowe poszycie w sedanie / lusterko wsteczne całkowicie różnych kształtów/ kierownica w garbatej trzyramienna w sedanie zawsze dwuramienna/ To tak na gorąco różnice najważniejsze.

inna kwestia jak ktos podchodzi do org

sporo warszaw jest mieszanką M20 i 223 czyli co do czystości typu to można określić takie działanie słowami RASOWY KUNDEL
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

Najprostsze porównanie to dwa zdjęcia.


Czy się da? owszem, da się...


Jak to będzie pasowało? Zależy na jaki efekt kto liczy.... ale fatygując się z remontem M20 głupio było by na takim etapie skundlić auto ( o ile robione jest na oryginał...) bo jak tapicerka będzie szyta na nowo to zbędne pytanie, będzie się różnić wtedy tylko deską i detalami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Awatar użytkownika
hrumek
-#Junior
-#Junior
Posty: 149
Rejestracja: 2012-11-02, 19:31
Lokalizacja: Wołów

Post autor: hrumek »

Nawet boczki dżwi były w innych wzorach, ale to nie problem, bo płytę dajesz nową i wzór obszycia według swojego uznania.
Ogólnie raczej nie wiele pasuje, może jedynie kanapy.
endriu125
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 223
Rejestracja: 2013-12-05, 02:44
Lokalizacja: Grójec

Post autor: endriu125 »

kanapy analogicznie jak boczki
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

adameo2 dziwne trochę to wnętrze tej sedanki, taki mix czerwonego z szarym ? to twoje auto ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Oparcie tylnej kanapy w garbusce a w sedance różni się wysokoscią.
Profile kanap w M20 a w 224 sa inne...
Pozakładać, w sensie "klocków" da się bardzo dużo - tylko że wyjdzie z tego niestrawny mix :devil3

Przy autach zabytkowych podejście "przekładek" jak we współczesnych powypadkowych, nie za bardzo trybi 8)

Różnice między Warszawą a Pobiedą - mozesz doprecyzowac pytanie, określić kontekst? :)
Bo jeśli chodzi o to, czy warto "przerabiać" Pobiede na Warszawę, to odpowiedź brzmi - w żadnym wypadku. lepiej uczciwie zrobić Pobiedę - Pobiedę. Dla laika różnic prawie nie ma (no, zalezy jaki rocznik itp - bo były np 3 rodzaje atrap, trochę zmieniały się detale), ot, znaczki,napisy... Dla ludzi w temacie... nie ma Pobiedy udajacej Warszawę, której nie dało by się rozpoznać. Drobnych różnic są dziesiątki, a kształt przetłoczeń na scianie grodziowej silnika czy lokalizacja numeru nadwozia to ledwo początek. Natomiast różnice w wyglądzie możesz pooglądac wpisujac odpowiednie nazwy w wyszukiwarkę :)
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
mewaszame
Posty: 10
Rejestracja: 2015-11-05, 12:49
Lokalizacja: 58-200 Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: mewaszame »

Najlepsze jest wnętrze retro.
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Post autor: condorpapa »

Dla ludzi w temacie... nie ma Pobiedy udajacej Warszawę, której nie dało by się rozpoznać.

Oczywiście- ludzi w temacie jest 1 procent , a 99.procent publiczności nie odróżni pobiedy od warszawy.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

condorpapa pisze:Dla ludzi w temacie... nie ma Pobiedy udajacej Warszawę, której nie dało by się rozpoznać.

Oczywiście- ludzi w temacie jest 1 procent , a 99.procent publiczności nie odróżni pobiedy od warszawy.
Dla większości ludzi nie interesujących się samochodami Syrenka to Trabant a każda taryfa to Mercedes...

Swoją drogą to zawsze dziwiło mnie, że przy okazji przeprowadzania modernizacji sedana musieli przecież zmienić wytłoczkę deski ===jest "inna".
I tutaj dochodzimy do sedna sprawy: co stało na przeszkodzie wprowadzeniu normalnej dechy ze wspólną budką zegarów która pod koniec lat 50 właśnie wchodziła?
Zamiast tego sztywno trzymano się designu z połowy lat 40.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Post autor: condorpapa »

co stało na przeszkodzie wprowadzeniu normalnej dechy ze wspólną budką zegarów która pod koniec lat 50 właśnie wchodziła?

Moim zdaniem powody takiego działąnia mogły być dwa, a może nawet trzy- Albo modyfikacje auta czyli lifting miał swój zakreślony budżet i czasokres , przez co wyczerpała się kasa i minął czas na usprawnienia i zmiany technologiczne - i deska z zegarami została pozostawiona w starej wersji. A wbrew pozorom zmiana wystroju deski , inne przełączniki wskaźniki cięgła atrapki itp to mnóstwo tłoczników form wykrojników , koordynacja z podwykonawcami , rewolucja w dziale montażu itp
Albo też konstruktorzy i racjonalizatorzy z FSO zostawili sobie >na potem> możliwość dalszych modyfikacji , mając na względzie kolejne liftingi wnętrza - aby w późniejszym okresie zasłużyć sobie na kolejne premie i ordery....
Albo trzeci powód mógł być taki - że przejście z garbatej na sedana to rok 1964 - a już wtedy wiadomo było że nieunikniony jest zakup licencji na coś bardziej współczesnego - tj fiata 125, czyli że warszawa stała się już absolutnym przeżytkiem odstającym od światowej motoryzacji i nie miała już możliwości rozwojowych - więc nie opłacało się inwestować w ten produkt.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Hmm, no właśnie i tutaj pojawia się problem ponieważ w 60 roku wyszła Syrena Sport służąca testowaniu w FSO nowych rozwiązań.
Tam deska miała już charakterystyczny kształt z wystającym daszkiem jaki znamy z nowoczesnych samochodów. Jednocześnie zastosowano wszystkie zegary i przełączniki warszawowskie.

W wawie sedanie natomiast deska jest INNA niż w garbatej, bardziej kanciasta i na górze pokryta tą czarną skórą. Inna jest też krateczka radia.
Zmienili deskę w dalszym ciągu zachowując design lat 40. A wystarczyło umieścić licznik i zegar obok siebie we wspólnej budce i byłby Merc 110 :)

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Post autor: condorpapa »

Zmienili deskę w dalszym ciągu zachowując design lat 40

I Bogu dzięki że tak zrobili - dzięki temu możemy mieć osiemdziesięcioletni zabytek wyprodukowany 40 lat temu...
ODPOWIEDZ