Co lepsze? Polo II 1.3 LPG czy 1.4 D ?

Wszystko to co nie pasuje do pozostałych działów
abc

Co lepsze? Polo II 1.3 LPG czy 1.4 D ?

Post autor: abc »

Panowie, co byście wybrali:
1) Polo II 1994, przebieg trochę ponad 200.000, z gazem do 2023, stan dobry, jeżdżący, silnik 1.3 benzyna + LPG, po wymianie rozrząd, aparat zapłonowy, przewody hamulcowe elastyczne
2) Polo II 1993, przebieg też trochę ponad 200.000, stan dobry, silnik 1.4 diesel, z tyłu troszkę poszerzone felgi, do zrobienia małe wgnioty na tylnym błotniku, i do poprawy końcówki drążków kierowniczych

Cena mniej więcej taka sama, ten w dieslu troszkę tańszy, blacha w porządku w obu, w obydwóch opłaty aktualne. Co byście wybrali? Zależy mi, by był w miarę tani w eksploatacji i bezawaryjny (no na tyle ile się da), cel - jeżdżenie po mieście, parking pod chmurką.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

no to lepiej benzyniaka :-) choc i te diesle niezle pala w mrozy- pod warunkiem ze dobry olej i czynne swiece, moim zdaniem benzyna bedize lepsza na zime i stanie pod chmura, ceny czesci sa podobne, przelgad bedzie drozszy w benzynie
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

A ja diesla bym polecił ;) Auto nie duże, butla na gaz bagaznik zabierze, to nie nowe auto, w zimę może też słabo na gazie chodzić, świece, parowniki i srutututu wszystko się zużywa.
Diesel to nie na pompowtryskach, dpfa nie ma, dwumasy nie ma, lać i jechać :)
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

pod warunkiem ze w ogole zapali <haha> no i taki przebieg na diesla tez cos maly, benzyniak i tak pali na benie :-) a skoro ma jezdzic po miescie to bagaznik nie jest tak potrzebny, zreszta jest kolo w spreju

gnojówka to zlo, do traktora albo stara sie nadaje
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Re: Co lepsze? Polo II 1.3 LPG czy 1.4 D ?

Post autor: DarioRec »

abc pisze:Panowie, co byście wybrali:.....
abc, to tak jakbyś pytał czy blondynka czy brunetka, każdy ma swoje typy. Wybierz to w czym czyjesz się lepiej, mam na mysli naprawy. W dieslu dojdzie problem dobrego paliwa w mrozy (parafina). Dla mnie, w benzynie jest mniej niewiadomych, natomiast dojdzie (z czasem) potrzeba przeglądu i regulacji instalacji gazowej. Mimo wszystko stawiam na Pb+LPG.
:Wzrastająca z każdym rokiem liczba samochodów Syrena,...., wymaga przeprowadzenia fachowych zabiegów gwarantujących prawidłowe funkcjonowanie pojazdu"

mgr inż. Zdzisław Glinka
Warszawa, kwiecień 1976 r.
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 580
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

ja mam takie polo 1,4 d i jestem zadowolony w trasie paliła 3,5 l ale mój brat specjalista pojeździł na bęzynie chodzi ale teraz jest słabsza i więcej pali ogólnie polecam diesla tylko nie lej bęzyny :faja
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

tak samo jak w dieslu i w gazie przebieg jest wielką niewiadomą, ludzie na gazie trzaskają ostre trasy :) zależy jeszcze jak zaawansowana to instalacja gazowa, może dojść z czasem uszczelka pod głowicą, powypalane zawory. W mieście w zimę może będziesz musiał na benzynie trochę gonić itp.
Gaz to jest do kuchenki ;)

Ja tam jestem przeciw LPG ale jak mówił przedmówca każdy ma swoich faworytów.
Mnie do gazu nie przekonasz, a Karola do diesla ;)

A do używanego to trzeba więcej szczęścia niż rozumu, życie dopiero pokaże na co trafiłeś.
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Ja bym bral diesla ;p
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

Po pierwsze to : i jeden i drugi będzie wymagał wkładu finansowego. A po drugie to wolałbym benzynę+lpg, prędzej zapali zimą, nie bedziesz się obawiał wprowadzenia stref ograniczenia emisji spalin w miastach. A jeśli robisz niewielkie przebiegi to pomysl o małym niezagazowanym benzyniaku. Koszt paliwa to naprawdę nie jedyny koszt użytkowania samochodu.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
MaSa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 659
Rejestracja: 2007-05-03, 13:00
Lokalizacja: stargard

Post autor: MaSa »

ja polecam benę z lpg
endriu125
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 223
Rejestracja: 2013-12-05, 02:44
Lokalizacja: Grójec

Post autor: endriu125 »

Ja też - ale przy tych starych - można brać pod uwagę ropniaczka - zrobić mu serwis na początku - wymienić świeczki i też długie lata będzie chulał
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Brać w gazie. Te silniki świetnie znoszą gaz, wystarczy zadbać o układ zapłonowy i właściwą regulację, możliwa jest awaria uszczelki głowicy jak ktoś ubogo ustawił albo zrobił po kosztach, ja w Wartburgu 1.3 (ten sam silnik) zrobiłem to raz a dobrze i śmiga do dziś, w biorcy a więc już w kolejnym aucie. A tak to żadnych problemów
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

W Wartburgu 1.3 gaz jest z grubsza O.K, chociaż występują problemy z pracą na benzynie przy zimnym silniku (czyli wtedy kiedy własnie powinien pracować na benzynie). Wedle mojej wiedzy jakieś tłuste frakcje z gazu lpg osadzają się na urządzeniu automatycznego ssania w gazniku i je zalepiają. Czy Volkswagen ma podobnie to nie wiem.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
papieju
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 652
Rejestracja: 2005-03-30, 08:41
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: papieju »

Maciekb pisze:Wedle mojej wiedzy jakieś tłuste frakcje z gazu lpg osadzają się na urządzeniu automatycznego ssania w gazniku i je zalepiają
Wedle mojej praktyki nic takiego się nie dzieje. Po prostu dobrze czasem przejechać na PB więcej niż sam rozruch, a dwa że mechaniczne pompy paliwa siadają i często to jest problemem zamulania na benzynie w 1.3. A siadają, bo jak już ma ktoś gaz to albo nie ma paliwa albo jakieś śmieci na dnie zbiornika i to nie ma prawa działać na sucho. Ogólnie ja miałem pompkę elektryczną 0,5 bara i zero problemów z jazdą na benzynie. Jak się dba, tak się ma.
waldek4253
-#Junior
-#Junior
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-23, 11:33
Lokalizacja: Leszno

Post autor: waldek4253 »

Zdecydowanie Benzyna + LPG .
ODPOWIEDZ