syrena 104 XXL

Relacje z przeprowadzonych remontów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

z górnym sworzniem to ma sens, dolny trabanciarze przerabiają na kulowe. W syrenie też powinno dać radę, Maciek L. się do tego przymierza w swoim temacie.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Aaaa... tera mnie oświeciło. Czyli dokręcając te dwie śruby minimalnie zmniejszam średnicę wewnętrznego gwintu co powoduje zaciśnięcie się na gwincie trzymającym dolny sinenblok.

To teraz moje pytanie czy przypadkiem nie wpływa to niekorzystnie na lekkość kręcenia kierownicą?
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

SUPER.DAWID pisze:To teraz moje pytanie czy przypadkiem nie wpływa to niekorzystnie na lekkość kręcenia kierownicą?
Właśnie, te śruby służą ku temu by tak wyregulować tą dolną tulejkę by ,,Tygrysa zabić, a skóry nie zepsuć" :)

[ Dodano: 2016-06-09, 21:45 ]
syreniarz1992 pisze:z górnym sworzniem to ma sens, dolny trabanciarze przerabiają na kulowe. W syrenie też powinno dać radę, Maciek L. się do tego przymierza w swoim temacie.
Trabańciarze mogą przerabiać bo tam ma to sens, w trabim tulejki są z plastyku i szybko ulegają dewastacji, a druga sprawa to amory w trabim są mocowane do resora , czyli amor i element resorujący są połączone tak jak we współczesnych normalnych zawiehach, i dolny wahacz nie jest tak obciążony

Co do Maciek L. to czytałem temat, już dawno też nad tym myślałem, ale jest to już przeróbka która ingeruje w układ dość poważnie i wymaga dość specjalistycznej obróbki.
A takie rzeczy to już trzeba robić z głową.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

trzeba po prostu dobrze przetopić. Spytaj Natana, czy fabryczne wahacze są bezpieczne. :P
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

syreniarz1992 pisze:trzeba po prostu dobrze przetopić. Spytaj Natana, czy fabryczne wahacze są bezpieczne. :P
Natan w swoim życiu rozpipcył dopiero jeden wahacz, a użytkował go wiedząc że jest pęknięty.
Ja w swojej karierze Syrenkowej mam trzy wahacze zaliczone :)
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

jak idą prace z syrenką będą jakieś foty z postępów
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

zdjęcia z prac w okolicach środy...........prace idą do przodu ale jak to z rzeźbami bywa zawsze coś wyskoczy i opóźni zaplanowane prace.
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Z seryjnymi egzemplarzami też tak jest. Teoretycznie wystarczy tylko poskładać a to jeszcze to i tamto wychodzi po drodze.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
czeresss
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1263
Rejestracja: 2016-01-09, 07:29
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: czeresss »

Jak tam prace? Postępy zapewne są spore.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

dziekuje za zainteresowaniem.wiec syrenka juz w warsztacie jest i szykujemy sie do prac blacharskich . maska bedzie zrobiona od nowa w zasadzie. ciagle lamie glowe nad zawiasami ,
czeka mnie wyrzezbienie wneki okna tak jak ja to chce, dorobienie zderzakow .....na przod pojda dwa krotkie na tyl dwa dluzsze no i z tylu okno jak w prototypie syreny 100, w srodku w podlodze tunel , i dluga klapa no i to tyle ..................no i zapraszam do krytyki ........
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Chętnie bym zobaczył zdjęcia. Z opisu według mnie nie specjalnie będzie pasowało tylne okno ala 100 (wnioskuję, że masz na myśli biały prototyp). Moim zdaniem lepiej by wyglądała tylna szyba zbliżona kształtem i rozmiarem do tradycyjnej znanej z późniejszych modeli. Oraz moim zdaniem lepiej by wyglądały tradycyjne zderzaki, choć przeglądając alledrogo często napotkałem się na różne przeróbki syren w tym też ich zderzaków i duża ich ilość pasowała.
Jeśli chodzi o maskę to przy tak zakrojonych pracach blacharskich rozważył bym montaż zawiasów maski z mercedesa W124 lub W126. Są na sprężynach, przez co maska nie wymaga podparcia prętem. Dodatkowo ma możliwość odchylenia jej na pionowo do góry co znacznie ułatwia naprawy lub chociaż samą obsługę. Unikamy tym samym stałej bolączki seryjnych syren czyli walenia czołem prosto w maskę. Dodatkowo cały mechanizm zawiasowy jest schowany pod błotnikiem w okolicach słupka "A". Samo mocowanie do maski jest dość podobne do systemu znanego z seryjnej syreny.

Jeśli ten system z jakiegoś powodu byś odrzucił to proponuję zastosowanie siłowników do przedniej maski podobnie jak w większości współcześnie produkowanych samochodów ma przy tylnej masce. Bardzo przydatny i ułatwiający życie bajer.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

system zawisow nie bedzie zaadoptowany z innego samochodu tylko zrobiony pod te maske .......oczywiscie pewnie podpatrze jak inne rozwiazania ale od nowa zrobione bedzie otwieranie maski. okno oczywiscie nie bedzie co do centymetra identyczne ale sama idea takiego okna bedzie zaadoptowana czyli takie mniejsze okno ...to mialem na mysli.

[ Dodano: 2016-10-21, 00:05 ]
co do zderzakow to wyrzlobie cos na wzor zderzakow z nyski . na przod prawie pasuja orginalne tylko trzeba doksztalcic je wiec dlatego wyrzezbie je pod blotnik syreny. natomiast na tyl wyrzezbie pewnie dwa dluzsze ale dwa . chyba ,ze zderzaki od 100 z klami przyjda w idealnym stanie to moze sie skusze.ale chce nadac takiego troche sportowego charakteru syrence. jak to samochody z lat 40- 50 tych.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

a jakieś fotki z prac? my wzrokowcy
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
brunoSS
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2011-01-23, 19:40
Lokalizacja: polska

Post autor: brunoSS »

Zawsze cenilem ten "tak przy okazji" sarkazm wiekszosci uzytkownikow tego forum......zawsze to w was syreniarzach podziwialem.ale do rzeczy .oczywiscie prace sie posuwaja a zdjecia juz niedlugo pojawia sie by szanowni uzytkownicy forum leczyc swoje podswiadome przypadlosci
Awatar użytkownika
necki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 579
Rejestracja: 2011-05-14, 17:34
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: necki »

mam pytanko czy ktoś wie o tym projekcie czy jeszcze żyje
ODPOWIEDZ