104, 1971r.
Też jestem ciekaw jak to wyjdzie, pożyjemy zobaczymy.
Tymczasem po wycięciu zainfekowanych miejsc Patryk elegancko wspawał własnoręcznie dorobione reperaturki. Nieco pofalowało je w trakcie spawania, ale trzeba przyznać że chłopak zna się na robocie.
Skoro powiedziało się a to podobno trzeba powiedzieć b...
Tymczasem po wycięciu zainfekowanych miejsc Patryk elegancko wspawał własnoręcznie dorobione reperaturki. Nieco pofalowało je w trakcie spawania, ale trzeba przyznać że chłopak zna się na robocie.
Skoro powiedziało się a to podobno trzeba powiedzieć b...
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Chciał bym żeby moja 104 była już chociaż na takim stanie prac.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
powiem ci Mateusz że nieźle wyglądają te wstawki na tych fotkach , dał byś mi namiar na tego blacharą bo mam parę fur do wyłatania , a niestety , na falowanie ciężko cokolwiek poradzić , chodzi i tak mam teraz lepsza technikę i mniej mi faluje jaki kiedyś
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
-
- -#Junior
- Posty: 143
- Rejestracja: 2012-12-23, 11:33
- Lokalizacja: Leszno
Lecimy dalej.
Przy okazji łatania poszyć wspólnie z Patrykiem zdecydowaliśmy że przy okazji robimy także wymianę progów i podciągów. I to w wersji na bogato- w ocynku.
W miarę wycinania, otwierania profili 104ka okazała się dosyć zdrowym egzemplarzem. Zakres robót nie uległ żadnym zmianom.
https://lh3.googleusercontent.com/-K3Sh ... no/p14.JPG
Przy okazji łatania poszyć wspólnie z Patrykiem zdecydowaliśmy że przy okazji robimy także wymianę progów i podciągów. I to w wersji na bogato- w ocynku.
W miarę wycinania, otwierania profili 104ka okazała się dosyć zdrowym egzemplarzem. Zakres robót nie uległ żadnym zmianom.
https://lh3.googleusercontent.com/-K3Sh ... no/p14.JPG
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
Kurcze niezła robota i szybko Wam to idzie. Ale to co Wy, pracujecie 24h/dobę?
Co to za środek (taki czarny) - na jednym ze zdjęć widać element pomalowany minią i czymś czarnym pociągnięty z brzegu.
Robota super! Ja chyba się strasznie grzebie z tym wszystkim, bo mnie to tak wolno idzie :-/
Co to za środek (taki czarny) - na jednym ze zdjęć widać element pomalowany minią i czymś czarnym pociągnięty z brzegu.
Robota super! Ja chyba się strasznie grzebie z tym wszystkim, bo mnie to tak wolno idzie :-/
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
jesli chodzi o zabezpieczenie , to na ocynk była dawana minia , a następnie bid gum /bitex bidgum nie trzymal by sie samego ocynku , a minie dobrze przyjmuje i ładnie kryje , wiec takie potrójne zabezpieczenie profili od środka i tak samo podłoga nad podciągiem została zabezpieczona minia i bidgumem przed zaspawaniem , bo każdy doświadczony syreniarz wie ze gdzie jak gdzie ale nad profilami zawsze wychodzą dziury w podłodze
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Nie no oczy mnie wypadli
Taki blacharz to prawdziwy artysta w swoim fachu nie to co teraz wszyscy idą na łatwiznę że tylko chcieliby wstawiać kompletne elementy.
Pozdrawiam
Taki blacharz to prawdziwy artysta w swoim fachu nie to co teraz wszyscy idą na łatwiznę że tylko chcieliby wstawiać kompletne elementy.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Szkoda tylko, że stosujecie bitgum. Według mnie 100x lepszy jest blachogum. Jak miałem mercedesa to bisgum z nadkoli wypłukało całkowicie po pierwszej zimie. Blachogum dopiero po 3 zimach zaczynał prześwitywać.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
SUPER.DAWID pisze:Szkoda tylko, że stosujecie bitgum. Według mnie 100x lepszy jest blachogum. Jak miałem mercedesa to bisgum z nadkoli wypłukało całkowicie po pierwszej zimie. Blachogum dopiero po 3 zimach zaczynał prześwitywać.
to zależy jeszcze jakiej firmy i jak sie go nakłada bo jak sie maluje na farta bez podkładki pod niego itp to zdąża sie że wypłukuje , ale z zamkniętym podciągu raczej go nie wypuka
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
E tam, bitexów to się używało 100 lat temu.
Do progów ja używam (a dokładnie użyję) Mike Sandersa.
Na spód mam między innymi baranka + Dinitrol 4941.
Do progów ja używam (a dokładnie użyję) Mike Sandersa.
Na spód mam między innymi baranka + Dinitrol 4941.
Katalog części Syrena 105: https://www.dropbox.com/s/2ajw4ffagxqss ... 5.zip?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
Schemat elektryczny 105/105L: https://www.dropbox.com/s/qa2cvfo25u3lj ... 0.PDF?dl=0
A czy naprawdę nie da rady dosztukować do Skarpety jakiś plastikowych nadkoli żeby cały syf nie walił po garnkach reflektorów i fartuchach?
Dużo nowoczesnych wozów ma teraz koła 15 i 16-tki także...
Poza tym chlapaki na przód wbrew pozorom są potrzebne żeby wszystko swobodnie spływało spod kół nie niszcząc konserwacji przedniej części podłogi.
U siebie w CC przed zamontowaniem tylnich nadkoli całą wnękę koła wysmarowałem grubo towotem.
Podobne metody opisuje Glinka m.in. pokrywanie spodu olejem.
Bitex wysycha i się kruszy chłonąc wilgoć jak gąbka. Tłuszcz pozostaje lepki 100 lat.
Pozdrawiam
Dużo nowoczesnych wozów ma teraz koła 15 i 16-tki także...
Poza tym chlapaki na przód wbrew pozorom są potrzebne żeby wszystko swobodnie spływało spod kół nie niszcząc konserwacji przedniej części podłogi.
U siebie w CC przed zamontowaniem tylnich nadkoli całą wnękę koła wysmarowałem grubo towotem.
Podobne metody opisuje Glinka m.in. pokrywanie spodu olejem.
Bitex wysycha i się kruszy chłonąc wilgoć jak gąbka. Tłuszcz pozostaje lepki 100 lat.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
pietrekder pisze:E tam, bitexów to się używało 100 lat temu.
Do progów ja używam (a dokładnie użyję) Mike Sandersa.
Na spód mam między innymi baranka + Dinitrol 4941.
jasne ze 100 lat temu stosowano biteks ale przecież syreny są stare i wymajają starej technologi , i nie zapominajmy o tym ze baranek nie tworzy powłoki konserwacyjnej bo jest suchy i nie posiada właściwości smarnośćowych konserwacyjnych to jedynie struktura zabezpieczającą przed obiciami kamieni itp
[ Dodano: 2015-06-17, 23:05 ]
bzdura jest ze bitex chłonie wódę jak gąbka bo to tak samo jak by powiedzieć że ropa albo asfalt chłonie wódę jak gąbką ..... śmiech , fakt faktem że racja jest ze bardzo często zdarzało sie że pod podłoga odłaziły płaty bitexsu i wpływała pod nie woda i puchło , ale w większość przypadków wina był fakt że biteks był nakładany na gołą blachę bez podkładu i po prostu sie jej nie trzymał po skurczu lub był nakładany na słabo oczyszczana rdze lub poprzednia konserwacje umnie w 104 jak ja remontowałem była na niej co na mniej 18sto letnia konserwacja z bitexsu , i za cholerę nie mozna było jej zerwac i nadal była tłustaKIEROWCA pisze:A czy naprawdę nie da rady dosztukować do Skarpety jakiś plastikowych nadkoli żeby cały syf nie walił po garnkach reflektorów i fartuchach?
Dużo nowoczesnych wozów ma teraz koła 15 i 16-tki także...
Poza tym chlapaki na przód wbrew pozorom są potrzebne żeby wszystko swobodnie spływało spod kół nie niszcząc konserwacji przedniej części podłogi.
U siebie w CC przed zamontowaniem tylnich nadkoli całą wnękę koła wysmarowałem grubo towotem.
Podobne metody opisuje Glinka m.in. pokrywanie spodu olejem.
Bitex wysycha i się kruszy chłonąc wilgoć jak gąbka. Tłuszcz pozostaje lepki 100 lat.
Pozdrawiam
ale fakt faktem to co kierowca pisze , niema lepszej konserwacji jak trysnąć przepracowanym olejem i przejechać po szutrowej drodze , ale w dzisiejszych czasach jak bym komusi zrobił taką konserwacje w syrenie to pewnie powiesił by mnie za jaja
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,