104, 1971r.

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Też jestem ciekaw jak to wyjdzie, pożyjemy zobaczymy.
Tymczasem po wycięciu zainfekowanych miejsc Patryk elegancko wspawał własnoręcznie dorobione reperaturki. Nieco pofalowało je w trakcie spawania, ale trzeba przyznać że chłopak zna się na robocie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Skoro powiedziało się a to podobno trzeba powiedzieć b...


Obrazek
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

No kurde dobrze mu to wychodzi. :ok3
motomania na luzie
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Chciał bym żeby moja 104 była już chociaż na takim stanie prac.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

powiem ci Mateusz że nieźle wyglądają te wstawki na tych fotkach , dał byś mi namiar na tego blacharą bo mam parę fur do wyłatania :piwo: , a niestety , na falowanie ciężko cokolwiek poradzić , chodzi i tak mam teraz lepsza technikę i mniej mi faluje jaki kiedyś :D
waldek4253
-#Junior
-#Junior
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-23, 11:33
Lokalizacja: Leszno

Post autor: waldek4253 »

Mistrzostwo :ok3 :majk
lorowe
Posty: 5
Rejestracja: 2015-06-08, 13:47
Lokalizacja: 50-452 Wrocław
Kontakt:

Post autor: lorowe »

Pewnie było ciężko.
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Lecimy dalej.
Przy okazji łatania poszyć wspólnie z Patrykiem zdecydowaliśmy że przy okazji robimy także wymianę progów i podciągów. I to w wersji na bogato- w ocynku.
W miarę wycinania, otwierania profili 104ka okazała się dosyć zdrowym egzemplarzem. Zakres robót nie uległ żadnym zmianom.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

https://lh3.googleusercontent.com/-K3Sh ... no/p14.JPG

Obrazek
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Kurcze niezła robota i szybko Wam to idzie. Ale to co Wy, pracujecie 24h/dobę? :-)
Co to za środek (taki czarny) - na jednym ze zdjęć widać element pomalowany minią i czymś czarnym pociągnięty z brzegu.

Robota super! Ja chyba się strasznie grzebie z tym wszystkim, bo mnie to tak wolno idzie :-/
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

jesli chodzi o zabezpieczenie , to na ocynk była dawana minia , a następnie bid gum /bitex bidgum nie trzymal by sie samego ocynku , a minie dobrze przyjmuje i ładnie kryje , wiec takie potrójne zabezpieczenie profili od środka i tak samo podłoga nad podciągiem została zabezpieczona minia i bidgumem przed zaspawaniem , bo każdy doświadczony syreniarz wie ze gdzie jak gdzie ale nad profilami zawsze wychodzą dziury w podłodze
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Nie no oczy mnie wypadli :zdziwko
Taki blacharz to prawdziwy artysta w swoim fachu nie to co teraz wszyscy idą na łatwiznę że tylko chcieliby wstawiać kompletne elementy.

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

Szkoda tylko, że stosujecie bitgum. Według mnie 100x lepszy jest blachogum. Jak miałem mercedesa to bisgum z nadkoli wypłukało całkowicie po pierwszej zimie. Blachogum dopiero po 3 zimach zaczynał prześwitywać.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

SUPER.DAWID pisze:Szkoda tylko, że stosujecie bitgum. Według mnie 100x lepszy jest blachogum. Jak miałem mercedesa to bisgum z nadkoli wypłukało całkowicie po pierwszej zimie. Blachogum dopiero po 3 zimach zaczynał prześwitywać.


to zależy jeszcze jakiej firmy i jak sie go nakłada bo jak sie maluje na farta bez podkładki pod niego itp to zdąża sie że wypłukuje , ale z zamkniętym podciągu raczej go nie wypuka
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

E tam, bitexów to się używało 100 lat temu.
Do progów ja używam (a dokładnie użyję) Mike Sandersa.
Na spód mam między innymi baranka + Dinitrol 4941.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

A czy naprawdę nie da rady dosztukować do Skarpety jakiś plastikowych nadkoli żeby cały syf nie walił po garnkach reflektorów i fartuchach?
Dużo nowoczesnych wozów ma teraz koła 15 i 16-tki także...
Poza tym chlapaki na przód wbrew pozorom są potrzebne żeby wszystko swobodnie spływało spod kół nie niszcząc konserwacji przedniej części podłogi.
U siebie w CC przed zamontowaniem tylnich nadkoli całą wnękę koła wysmarowałem grubo towotem.
Podobne metody opisuje Glinka m.in. pokrywanie spodu olejem.
Bitex wysycha i się kruszy chłonąc wilgoć jak gąbka. Tłuszcz pozostaje lepki 100 lat.

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

pietrekder pisze:E tam, bitexów to się używało 100 lat temu.
Do progów ja używam (a dokładnie użyję) Mike Sandersa.
Na spód mam między innymi baranka + Dinitrol 4941.


jasne ze 100 lat temu stosowano biteks ale przecież syreny są stare i wymajają starej technologi , i nie zapominajmy o tym ze baranek nie tworzy powłoki konserwacyjnej bo jest suchy i nie posiada właściwości smarnośćowych konserwacyjnych to jedynie struktura zabezpieczającą przed obiciami kamieni itp

[ Dodano: 2015-06-17, 23:05 ]
KIEROWCA pisze:A czy naprawdę nie da rady dosztukować do Skarpety jakiś plastikowych nadkoli żeby cały syf nie walił po garnkach reflektorów i fartuchach?
Dużo nowoczesnych wozów ma teraz koła 15 i 16-tki także...
Poza tym chlapaki na przód wbrew pozorom są potrzebne żeby wszystko swobodnie spływało spod kół nie niszcząc konserwacji przedniej części podłogi.
U siebie w CC przed zamontowaniem tylnich nadkoli całą wnękę koła wysmarowałem grubo towotem.
Podobne metody opisuje Glinka m.in. pokrywanie spodu olejem.
Bitex wysycha i się kruszy chłonąc wilgoć jak gąbka. Tłuszcz pozostaje lepki 100 lat.

Pozdrawiam
bzdura jest ze bitex chłonie wódę jak gąbka bo to tak samo jak by powiedzieć że ropa albo asfalt chłonie wódę jak gąbką ..... śmiech , fakt faktem że racja jest ze bardzo często zdarzało sie że pod podłoga odłaziły płaty bitexsu i wpływała pod nie woda i puchło , ale w większość przypadków wina był fakt że biteks był nakładany na gołą blachę bez podkładu i po prostu sie jej nie trzymał po skurczu lub był nakładany na słabo oczyszczana rdze lub poprzednia konserwacje umnie w 104 jak ja remontowałem była na niej co na mniej 18sto letnia konserwacja z bitexsu , i za cholerę nie mozna było jej zerwac i nadal była tłusta


ale fakt faktem to co kierowca pisze , niema lepszej konserwacji jak trysnąć przepracowanym olejem i przejechać po szutrowej drodze , ale w dzisiejszych czasach jak bym komusi zrobił taką konserwacje w syrenie to pewnie powiesił by mnie za jaja ;D
ODPOWIEDZ