Zbiorniczek płynu hamulcowego na grodzi układ jednoobwodowy?

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

ODPOWIEDZ
abc

Zbiorniczek płynu hamulcowego na grodzi układ jednoobwodowy?

Post autor: abc »

Byłem na poczcie odebrałem instrukcję (na okładce znaczek POLMO FSO i napis Syrena 105 na patyku). W środku takie samo logo i napisane Fabryka Samochodów Osobowych Warszawa - Żerań, na następnej stronie napisane Opracowanie FSM Bielsko - Biała, autoryzowane przez FSO Warszawa - Żerań. Wydawca Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Wawa 1972, Wydanie 1. nakład 35.000 egzemplarzy, oddano do składania w marcu 1972, podpisano do druku i druk ukończono w czerwcu 1972. Czyli wtedy jak stopiątki robili tylko w Warszawie.

Ale do rzeczy:

W środku znajduje się opis m.in. odpowietrzenia układu hamulcowego, gdzie uzupełnia się płyn hamulcowy... w zbiorniczku na grodzi! 8) I jest jego zdjęcie. Załączam skan całości. Może ktoś się spotkał z takim rozwiązaniem? Ciekawe dlaczego później tego nie stosowano...? FSO Syrenka -1-0-5-, którą widziałem ostatnio nie ma co prawda tam zbiorniczka, ale widać miejsce na niego i otwory do mocowania :shock:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Ciekawe odkrycie. Nie wiem dlaczego później tego nie stosowali. Może pracowali nad układem dwuobwodowym, który ostatecznie był montowany od 1974 roku, ale znając tamte realia mógł być taki poślizg. Silnik S31 był opracowany już w 1960 roku, a wdrożony do produkcji dopiero w 1966.
Syrena 104, Syrena Bosto
Arturek
-#Junior
-#Junior
Posty: 186
Rejestracja: 2011-10-25, 17:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arturek »

Witam

Chyba oszczędności - bo musiałyby być produkowane 3 rodzaje pomp hamulcowych
a) stara - jednoobwodowa ze zbiornikiem w pompie
b) dwuobwodowa z osobnymi zbiorniczkami
c) jednoobwodowa z osobnym zbiorniczkiem

Chyba uznali, że nie ma sensu ekonomicznego na wprowadzanie pomy jednoobwodowej z osobnym zbiorniczkiem, bo tak naprawdę nie wnosi to nic nowego

pozdrawiam
Arturek
była Syrena 104, 105L oraz PF125p
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

A nie była to przypadkiem odpowiednio dostosowana pompa Fiatowska od starego DF-a z metalową deską?
Tak pytam z ciekawości.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Pompa nie wiem ale ten zbiorniczek to DF .
O sprzęgła.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Możliwe, że wydrukowali książkę a takich Syren nigdy nie było. Sam mam oryginalną instrukcję FSO do Syreny 103 i tam tez było inaczej niż w rzeczywistości. Taka sytuacja :)
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

nie pierwszy raz w instrukcji pojawia się coś co nie weszło do produkcji, ja mam instrukcję Żuka z liftingiem jakiego nigdy nie było (przynajmniej w produkcji seryjnej), z jakiegoś powodu ktoś się spieszył z drukiem tych instrukcji
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ODPOWIEDZ