Moja 105-1976r "pędzolina" na co dzień.

Pochwal się swoim pojazdem, technicznym wynalazkiem, udanymi zakupami. <br>Wszystko ściśle związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

moja ciagnie równo 120 :) a jest ful seria :)
więc pewnie wyciągniesz trochę więcej lub równe 140 :)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Dokładnie Maciek jest tak jak piszesz ! :D Moja na wartburgowskim silniku przykrytym czapką z Syreny na 3ce też pod 100 ciągnęła a jedynka prawie nie potrzebna była. Silnik wartburga raz, że jest mocniejszy a po drugie - śmiem twierdzić, że jest bardziej "wyżyłowany" / wkręca się na wyższe obroty. Dlatego moim zdaniem robiąc taką "105S" warto pofatygować się o zaadoptowanie silnika wraz ze skrzynią od 353 :ok3 :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:


http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... c&start=45
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Generalnie to nic nowego ;) u nas w rodzinie takie przeróbki były stosowne, jak tego forum jeszcze nie było, a ja robiłem w gacie, albo byłem dopiero w planach :P

Silnik wartburga jest spoko, ale i tak nie jest idealny.. Ma zdupczone smarowanie stop korbowodowych(s-31 ma o niebo lepsze)

U mnie ten silnik jest doraźny, wrócę tutaj z mocnym S-31(mocniejszym niż Wartburg), ale potrzeba na to sporo gotówki i czasu.

O skrzynie się nie martwię, mam zapas :D
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

młody94_105l pisze:u nas w rodzinie takie przeróbki były stosowne, jak tego forum jeszcze nie było, a ja robiłem w gacie, albo byłem dopiero w planach :P
No domyślam się. . . :)



młody94_105l, pewien Pan, który od wieeeelu lat regeneruje wały od Syren/Wartburgów powiedział, że korby wartburga są lepsze/mocniejsze....?
Syrenowskie korby są ponoć miękkie. .
..i jak już tuningować to lepiej wartburga. . . :oops: :npowiem
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Tomasz, a od czego masz uszczelkę pod głowicą - od Syreny czy Wartburga?
młody94_105l pisze:Silnik wartburga jest spoko, ale i tak nie jest idealny.. Ma zdupczone smarowanie stop korbowodowych(s-31 ma o niebo lepsze)
Co konkretnie jest nie tak? Myślisz, że S31 jest na dłuższą metę lepszy?
Jestem bardzo ciekaw, ponieważ zastanawiam się nad zastosowaniem silnika Wartburga w Bosto. Przed podjęciem decyzji warto się zapytać na forum mądrzejszych, bo jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego. Jeżeli wymieniać, to żeby to miało jakikolwiek sens.
Syrena 104, Syrena Bosto
tessargh42
Posty: 1
Rejestracja: 2015-04-21, 09:27
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: tessargh42 »

Rewelacyjny klasyk. Zazdroszczę ludziom, którzy mają dość samozaparcia, czasu i pieniędzy, żeby ratować takie samochody od wiecznego zapomnienia.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

michalalex, jak miałem silnik wartburga przykryty głowicą z Syreny - uszczelka od wartburga.
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

michalalex pisze: Co konkretnie jest nie tak? Myślisz, że S31 jest na dłuższą metę lepszy?
Tak jak powiedziałem, smarowanie łożyska korbowodu jest złe. Syrena ma nacięty korbowód, natomiast Wartburg ma rowki smarne, które nie bardzo spełniają swoje zadanie. Przy spokojnej jeździe jeszcze ok, ale jak się wysili nieco ten silnik, to korbowody się zacierają.

Nie koloryzuję tutaj wału Syreny, bo w nich też zacierają się stopy korbowodów, na wskutek najprawdopodobniej aluminiowego koszyka, jednak wszystko można wyeliminować, a najciekawsze jest to, że taki wał do s-31 już się rodzi za granicami PL :D

Problem Wartburga też można wyeliminować nacinając korbowód, ale trzeba rozbierać wał.


Ja swój silnik dodatkowo doprężyłem planując głowicę, jednak to skutkowało przymusowym frezowaniem komory spalania, bo tłok w GMP dotykał głowicy.A koniec końców musiałem do tego dorobić uszczelkę na zamówienie, koszt 80zł jakieś 6 lat temu.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

młody94_105l pisze:taki wał do s-31 już się rodzi za granicami PL
W jakim sensie? Czyżby ktoś zdecydował się produkować wały do Syreny? Czy to będzie można normalnie kupić?
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

michalalex pisze: W jakim sensie? Czyżby ktoś zdecydował się produkować wały do Syreny? Czy to będzie można normalnie kupić?

Nie, nie. Przeróbka raczej jednostkowa, ale nie jestem upoważniony do udzielania informacji. Jak Konstruktor będzie chciał, to się pochwali na forum.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

i jak tam maska poprawiłeś?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Niestety, moja Syrenka w ostatnim czasie musiała odejść chwilowo na bok.

Dokańczałem prace nad wspomnianym wcześniej luxem- ale dzisiaj wróciła już do właściciela(pamiątkowe foto) :piwo:

Obrazek

Zapala od strzała za każdym razem (filmik po regulacjach)

https://picasaweb.google.com/1182278383 ... 3809826818


Teraz ostro się biorę za swoją, bo już za niedługo prawdopodobnie nawiedzi mnie kolejna Skarpetka- także Syrena Serwis pełną gębą :D
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

a czyli zdradzasz swoja syrene z innymi... uwazaj zeby sie nie zemściła
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
drobson
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2009-03-16, 22:07
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drobson »

No no... Serwis fsm sie tworzy:)
104-1969 r- oryginal
shl m11- 1961r- oryginal
MZ etz 250 - 1983r - oryginał
Klania sie PRL
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Drugi Taeda nam rośnie :piwo: :ok3
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
ODPOWIEDZ