Zawieszenie warszawa 223

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
maniek1
Posty: 25
Rejestracja: 2015-02-26, 23:59
Lokalizacja: malopolska

Zawieszenie warszawa 223

Post autor: maniek1 »

Witam wszystkich.

Mam na kupnie zuka z 1992r i chcialbym przelozyc silnik ,skrzynie ,przednie zawieszenie i tylne do warszawy 223 tylko nie jestem pewien czy belka (lawa)przedniego zawieszenia bedzie pasowala z calym osprzetem .
Ijak wygloda sprawa tylnego mostu czy ma takie samo przelozenie i czy resory beda pasowac.
Przy mojej warszawie silnik cos kiepsko chodzi i hamolce slabe bo nie bylo nia jezdzone z 15 lat a chcialbym ja w koncu uruchomic a mam w super stanie zuka.

Z gory dziekuje za jakie kolwiek podpowiedzi

Przepraszam za znaki ale nie mam polskiej klawiatury.
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Re: Zawieszenie warszawa 223

Post autor: condorpapa »

Nic nie bedzie pasowało od razu - belka zupełnie inna, spręzyny przedniego zawieszenia grubsze, będą pasować elementy : wachacze , przeguby, piasty, zwrotnice, układ hamulcowy spasuje, skrzynia z innym sterowaniem(drążek w podłodze - w warszawie nie było tak, mimo że niektórzy wstawiali skrzynie żuka i warszawa jeździła ) - most inny(jest w zuku pod resorami , a w warszawie nad resorami, przełożenie zapewne inne niż 9/51 - niektórzy przerabiali mocowanie mostu zuka i tez warszawa jeżdziła - resory tylne zupełnie inne szersze nie spasują... Silnik z drobnymi modyfikacjami osprzętu na szczęscie będzie pasował...
Dużo elementów na szczęście podobne, trochę elementów takich samych - ale bezpośredniej zamienności podzespołów żuk-warszawa nie ma!
maniek1
Posty: 25
Rejestracja: 2015-02-26, 23:59
Lokalizacja: malopolska

Post autor: maniek1 »

Czyli nie kupuje tego zuka.
Bede remontowal to co mam .Moze orientujesz sie ile moze kosztowac zrobienie silnika (wszystkiego) na igle:)

Kiedys slyszalem ze mozna jakos polaczyc zawieszenie od lublina (zwrotnice chyba) zeby byly hamolce terczowe.
Istnieje taka mozliwosc? i czy jest to w miare prosta operacja.
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Post autor: condorpapa »

.Moze orientujesz sie ile moze kosztowac zrobienie silnika (wszystkiego) na igle:)

Jeżeli silnik w żuku w dobrym stanie - to warto go wstawić do warszawy - minimalne zmiany będą dotyczyc osprzętu - prądnica, inny zawór ogrzewania kabiny, a reszta pasuje. Natomiast remont silnika - szlify, ew nowy wał, wałek rozrządu, nowe panewki , pełna regeneracja pompy wodnej , olejowej, uszczelnienia, smmeringi... to najskromniej 1000 zł, a może 2500 -3000 zł jesli się okaże , że wał nie wydaje, wałek zużyty, blok do osiowania , a cylidry do tulejowania. Takie jest moje rozeznanie cenowe

Kiedys slyszalem ze mozna jakos polaczyc zawieszenie od lublina (zwrotnice chyba) zeby byly hamolce terczowe.
Istnieje taka mozliwosc? i czy jest to w miare prosta operacja.[/quote]

Tutaj odradzam - jak tarczowe hamulce - to już jest poważna modyfikacja układu - oprócz zwrotnic, zacisków , przewodów - musi być tez pompa ze wspomaganiem, a to jest bardzo duża ingerencja w konstrukcję auta ...Ja osobiście w swojej warszawie mam to co fabryka zamontowała - nowa pompa jest dostępna bo wystepuje w wózkach podnośnikowych, cylinderki tez da się kupić nowe, w ostateczności od żuka , hamulce dopilnowane działają jak żyleta- co pół roku należy hopnąć do kanału - przesmarować poregulować - ale potem 6 miesięcy niezawodnego hamowania.
maniek1
Posty: 25
Rejestracja: 2015-02-26, 23:59
Lokalizacja: malopolska

Post autor: maniek1 »

Gosc chce za zuka 4,5tys. ma przejechane niecale 10 000 .Klnie sie na boga ze przebieg orginalny.
Zuk pochodzi ze strazy widzialem zdjecia silnik wygloda jak nowy ponoc zyleta.
Bylem sklonny tyle wylozyc bo myslalem ze wszystko ogarne za jednym razem a tu zong.
blacharsko zuk jest tez jak nowy,ale mi jest nie potrzebny musial bym go zezlomowac troche szkoda ale mam juz 7 prl-owskich szt.
I skrzynia jest 4.
No i teraz nie wiem co robic czy go brac czy nie 4,5 to troche sporo jak za silnik i pare czesci kture bede mogl wykozystac .
Robiac silni od podstaw niby wszystko bedzie nowe .
Biorac silnik od dawcy tez prawie nowy (ale w zeczywistosci stary)nie ma pewnosci ile pojezdzi
kiedy pompa sie rozleci ,termostat,itd.
:(
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Odpuśc . Silnik remontuj i tyle. Ciut szkoda takiego Żuka na części.
motomania na luzie
condorpapa
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 91
Rejestracja: 2012-03-12, 01:18
Lokalizacja: mielec

Post autor: condorpapa »

[ Silnik remontuj i tyle.
Ale zanim się weżmiesz za remont- sprawdż w jakim stanie jest ten silnik - jaki stopien sprężania, szczelność zaworów, stan pierścieni,, zużycie gładzi cylindrów- ustawienie zapłonu, regulację gaźnika, luzy zaworowe , stan świec zapłonowych ... i przekonsultuj sprawę ze znawcą tematów silnikowych - aby czasem nie poddać remontowi silnika w dobrym stanie, w którym np szwankuje cewka zapłonowa lub przelewa gaźnik.Bo takie historie też widziałem , kiedy w silniku zakwalifikowanym pochopnie do remontu był za mały luz zaworowy -a objawy były jak w przypadku skrajnego zużycia.
maniek1
Posty: 25
Rejestracja: 2015-02-26, 23:59
Lokalizacja: malopolska

Post autor: maniek1 »

Tak bede musial zrobic .
Dzieki
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Dodam tylko jedno zdnaie - odpuść na poczatek pzreróbki, modyfikacje. Uruchom Wawkę na tym, co masz, pojeźdizj trochę, zobacz, co dobra Wraszawa potrafi :D I wtedy zobaczysz, czy będziesz chciał kombinowac z przeróbkami, czy okaże się, że Wawka jeźdiz lepiej, niż się spodziewałeś :)

Przeróbki hamulców na tarcze itp - ma to wszytsko sens, jakby robic z tego dupowóz do jeżdzenia 120km/h przelotowo, a przy oryginale są zwyczajnie zbędne.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

Tu kolega RoberS73t z Forum sprzedaje silnik po kompletnym remoncie do warszawy może sie skusisz?

tu masz foty Warszawe sprzedał a silnik został

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 73&start=0
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
ostmar
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-05, 18:25
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: ostmar »

maniek szuka do górniaka a robert ma dolnego.
Warszawa M20 1957
Warszawa 223 1971
Syrena 105 1974
Syrena 105L 1981
maniek1
Posty: 25
Rejestracja: 2015-02-26, 23:59
Lokalizacja: malopolska

Post autor: maniek1 »

Kiedys jak bylem mlody i mialem wlosy to mielismy warszawe dolno zaworowa,z tego co pamietam jezdzila dobrze wozilismy ze soba wiadro i co ok 20 km.postoj i dolewka wody bo gdzies z weza cieklo.

Puzniej zostala niestety przerobiona na tak zwanego 'papajka" a buda pocieta i na zlom.

[ Dodano: 2015-03-02, 23:51 ]
Jaki olej bylby najlepszy ?
ODPOWIEDZ