potrzebne schematy do prawidłowego złożenia zawieszenia

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
tyczka1985
Posty: 9
Rejestracja: 2014-09-21, 11:46
Lokalizacja: milicz-wrocław

potrzebne schematy do prawidłowego złożenia zawieszenia

Post autor: tyczka1985 »

witam panowie koledzy jestem na etapie składania ramy w syrence 105 i potrzebuje schematow do prawidłowego złożenia wszystkich szczegółów u mnie musi zawsze być idealnie jak fabryka zrobila pozdrawiam i licze na wasza fachowa pomoc
tyczyński
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Re: potrzebne schematy do prawidłowego złożenia zawieszenia

Post autor: młody94_105l »

tyczka1985 pisze:u mnie musi zawsze być idealnie jak fabryka zrobila pozdrawiam
Nie wiem jak inni, ale ja tutaj widzę sprzeczność :D Albo idealnie, albo jak fabryka zrobiła :P

Myślę, że na początku warto zaopatrzyć się w książkę "Glinkę" i z jej pomocą, jako nowicjuszowi na pewno będzie Ci łatwiej.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

heh

[ Dodano: 2014-11-01, 20:34 ]
Nie wiem jak inni, ale ja tutaj widzę sprzeczność Albo idealnie, albo jak fabryka zrobiła

Myślę, że na początku warto zaopatrzyć się w książkę "Glinkę" i z jej pomocą, jako nowicjuszowi na pewno będzie Ci łatwiej.
_________________
hahahaha skoro idealnie to tak jak fabryka zrobiła no chyba, że ma być dobrze to już zmienia trochę znaczenie :)
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Ja też zauważyłem, że czasami są małe rozbieżności między tym katalogiem części (gdzie są rysunki złożeniowe) a stanem faktycznym.
A tam zapytam przy okazji, po co do przedniego resora jest ta śruba mimośrodowa i w jaką stronę ma być zwrócona. Ja mam zdjęcia jak to było u mnie, ale tak pytam z ciekawości :-)
tyczka1985
Posty: 9
Rejestracja: 2014-09-21, 11:46
Lokalizacja: milicz-wrocław

Post autor: tyczka1985 »

idealnie miałem na myśli ze prawidłowo a wy już za słowka łapiecie

[ Dodano: 2014-11-01, 22:18 ]
a tak przy okazji jeśli ktoś ma na zbyciu taka ksiazke to chętnie odkupie
tyczyński
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

ta sruba ma dzialac :-) jest do ustawiania pochylenia kola przesuwajac caly resor w prawo lub lewo

na geometrii trzeba wysrodkowac ;-))
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Już widzę, jak dzwonię do n-tej stacji, gdzie jak powiem że chce przyjechać z syreną, to usłyszę, że z takimi nie robią...

A tu katalog części do Syreny, do pobrania KLIK
Awatar użytkownika
Lech
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 609
Rejestracja: 2008-06-06, 22:41
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Lech »

pietrekder pisze:Już widzę, jak dzwonię do n-tej stacji, gdzie jak powiem że chce przyjechać z syreną, to usłyszę, że z takimi nie robią...
w Katowicach jest taki starszy pan który rok temu ustawiał mi geometrię w Syrenie nazywa się Duda nr telefonu 32 202 78 70 warunkiem jest by śruba mimośrodowa się kręciła i nie było luzów w zawieszeniu, on ustawiał a pracownicy się gapili jak sroka w gnat
Hurraa mam piękną 105L 1980
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

A ja myślałem, że fani syrenek mają jako-takie pojęcie o mechanice i potrafią podstawowe, dziecinne czynności jak np. ta regulacja przodu, zrobić sami. No ale to już XXI wiek - trzeba z drobnostką jechać do warsztatu. A czy chociaż wcześniej sprawdziliście czy wogóle trzeba coś regulować? Do tego wystarczy kawałek sznurka i mały ciężarek (czyli tzw. pion murarski)
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Mnie jeszcze trochę zostało aby sobie regulować zbieżność. Po drugie mnie się wydawało, że do tego potrzeba jakiegoś bardziej specjalistycznego sprzętu. No, jedni powiedzą że wystarczy zrobić jak opisałeś, inni że aby było porządnie trzeba pojechać aby to zrobili z użyciem narzędzi. Tak czy siak, i tak nie ma co wspominać o nabywcach nowych aut, gdzie sprawdzenie poziomu oleju w silniku jest równoznaczne z wizytą w stacji diagnostycznej i podłączeniem komputera, lub zamiast koła zapasowego, czy nawet dojazdówki masz w sprayu gluta który wypełnia koło od środka i możesz na tym gdzieś tam dojechać...

Ehmm, dobra, bo się offtop robi :-P
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

jak ktos ma pojecie to zrobi i na listewki w miare dobrze, ale po co sobie dupe zawracac jak mozna to za 50-70 zl zrobic tak jak sie nalezy i miec w miare tolerancje i prosto kierownice (o ile w syrenie w ogole jest taka mozliwosc:D:D)

jakby co zapraszam do siebie ;P

Obrazek

jak ktos bedzie chcial zrobic a nie kuma bazy to tylko spitoli, choc syrena robi przewaznie tyle km rocznie ze opon nie zdarzy zjesc za 5 sezonow :D
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
ODPOWIEDZ