łożyska wału korbowego
Gieroy a w czym według Ciebie może tkwić problem? Jeśli temperatura w skrzyni korbowej nie przekracza 110 stopni (a nie przekracza na pewno, bo po coś w końcu jest płaszcz wodny i chłodnica) to zastosowanie łożysk typu 2RS może mieć same plusy. Po pierwsze lepsze i zawsze stałe smarowanie. Po 2 minimalne (ale jednak) zwiększenie sprężania mieszanki (o objętość pustych miejsc w łożyska) w drugiej fazie cyklu czyli suwie: pracy-wstępnego sprężania-wydechu-sprężania.
Oczywiście to teoria, ale mam 4 motocykle dwusuwowe i w każdym z nich na wale mam założone łożyska KOYO 2RS C3. Silniki działają bez zarzutu juz ładnych kilka tysięcy km. Wiec dlaczego w Syrenie miałyby się takie łożyska nie sprawdzić?
Oczywiście to teoria, ale mam 4 motocykle dwusuwowe i w każdym z nich na wale mam założone łożyska KOYO 2RS C3. Silniki działają bez zarzutu juz ładnych kilka tysięcy km. Wiec dlaczego w Syrenie miałyby się takie łożyska nie sprawdzić?
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Ja nie mówie, że bedzie na 100% problem ale wydaje mi sie że żadna fabryka tego wcześniej nie praktykowała i może były ku temu jakieś powody.czeresss pisze:Gieroy a w czym według Ciebie może tkwić problem?
Jedno jest pewne, że takie łożyska 2RS bedą miały dużo gorsze chłodzenie niż normalne otwarte. Cały wał jest chłodzony głównie powietrzem i podobnie łożyska na nim - bo normalnie powietrze przelatuje wokół kulek. Tam może byc około 100C. To trudno wyczuc bo w silniku w różnych miejscach jest różna temp, najgorecej w głowicy i przy wydechu jest grubo ponad 100C.
Druga sprawa to to, że te uszczelki są gwarantowane dla normalnego ciśnienia. W komorze jest inaczej - pompowanie i ciśnienie szybko skacze z + na -. One bedą działały troche tak jak membrany. Jakby ten smar po pewnym czasie jakoś wyszedł z łożysk to na pewno bedzie tam dużo gorsze smarowanie niż w normalnych otwartych.
Typowo to w 2T najwiekszy problem jest z niedosmarowanymi łożyskami w stopie. No ale Ty masz już swój prototyp i piszesz że działa to w Syrence może też? HGW
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
W sumie to jest sporo racji w tym co napisałeś. Chyba jednak przemyśle to jeszcze raz. Jednak ewentualne korzyści są sporo mniej warte niż konieczność robienia ponownej regeneracji wału. Forum to świetny wynalazek, bo sporo można przedyskutować. Ps. W motocyklu co jeden cylinder to nie trzy- inna temperatura.
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Przeczytałem i zapamiętałem. Zastanawiałem się nad tym zagadnieniem. A teraz leżę w łóżku i czytam, że w DKW Junior są łożyska zamknięte. Czyżby 2rs?Gieroy pisze:Nikt jeszcze czegoś takiego nie wymyślił - jak to zrobisz to będziesz pierwszym na świecie z tego typu wynalazkiem.czeresss pisze:Zastanawiam się nad założeniem łożysk RS
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2010-06-15, 17:48
- Lokalizacja: Niemodlin
na Węgrzech śmiga taki silnik 353 z zamkniętymi łozyskami. I to jak!:
http://ninausz.hu/index.php?id=tuningtrabi
http://ninausz.hu/index.php?id=tuningtrabi
Mon coeur- deux temp moteur!
Czyli jednak moje kombinowanie wcale głupie nie jestJędrulo pisze:na Węgrzech śmiga taki silnik 353 z zamkniętymi łozyskami. I to jak!:
http://ninausz.hu/index.php?id=tuningtrabi
Czy to Ptak? Samolot? Nie! To Syrena szosą mknie.
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków
pisałem z nim parę lat temu. to są łozyska japońskie, bodaj NTN LLU czyli z uszczelnieniem stykowym. Ciężko u niego z angielskim, ale jakośtam wymienilismy doświadczenia. ale czy uszczelnienie jest z 1 czy 2 stron nie ustaliłem. Na pewno chodzilo o redukcję tarcia w silniku, dławice jednak cośtam zabieraja. Na pewno sam projektuje tłoki, pierscienie tłokowe ma wysokosci 1-1,2mm i pochodzą ze skutera wodnego, podobnie jak gaźniki i membrany. był zainteresowany głowicą od syreny, one fajnie sie spisują w silnikach 353-stopień spreżania 9,3 i zero spalania stukowego, dodatkowo przy zabudowie w trabancie nie powstają korki parowe w płaszczu wodnym. w trampku ma kolektor 3-2-1, ciekawa sprawa,bo w zasadzie działa wyłącznie dynamicznie- zaletą jest ciąg od dość niskich obrotów. przełożenie głowne skrzyni też robił dłuższe.
[ Dodano: 2018-05-26, 22:38 ]
https://www.youtube.com/watch?v=_p-WIfivf14
tak brzmi
https://www.youtube.com/watch?v=_6VPNEKJ6Tc
a tu w akcji
[ Dodano: 2018-05-26, 22:39 ]
https://www.youtube.com/watch?v=GTG4Fzx7JGo
[ Dodano: 2018-05-26, 22:38 ]
https://www.youtube.com/watch?v=_p-WIfivf14
tak brzmi
https://www.youtube.com/watch?v=_6VPNEKJ6Tc
a tu w akcji
[ Dodano: 2018-05-26, 22:39 ]
https://www.youtube.com/watch?v=GTG4Fzx7JGo
Mon coeur- deux temp moteur!