Jak usunąć żywice??

Informacje techniczne innych pojazdów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Garbusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 806
Rejestracja: 2005-12-08, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Jak usunąć żywice??

Post autor: Garbusiarz »

Zeszłego lata podczas wakacji parkowalismy samochody w lesie. Potem okazało się że z tych drzew kapała żywica.
Z lakieru jakoś zeszła, ale z trudem, a z elementów plastikowych wogółe nie chce zejść :(

Jak nalepiej to usuwać z lakieru bez uszkodzenia go :?:
Do czyszczenia z żywicy elementów plastikowych może użyć benzyny ekstrakcyjnej :?

Wiecie coś na ten temat? POMÓŻCIE :D


Pozdro :mrgreen:
VW 1302 "Garbik" - 1970 r.
ŻUK A-072 - 1991 r.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Kestrakcyjna moze być. Na lakier również. Jeśli auto było jednak malowane natryskiem, to sprawdziłbym w niedwidocznym miejscu czy razem z żywicą nie usuwa laieru :D
U mnie na fabrycznym lakierze spokojnie można wszystko zmywać ekstraktem.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

W Syrenie na bank schodzi lakier razem z ekstraktem, tak więc do Syren nie polecam... ale jak Garbus to nie wiem ..... :roll:

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Garbusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 806
Rejestracja: 2005-12-08, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Garbusiarz »

Jeśli auto było jednak malowane natryskiem, to sprawdziłbym w niedwidocznym miejscu czy razem z żywicą nie usuwa laieru Very Happy

Ta żywica zabrudziła lakier w Skodzie Felicji, która ma oryginalny fabryczny lakier :D
Nie wiem jak z plastikowymi lusterkami, czy ta benzyna ekstrakcyjna nie zostawi jakiś przebarwień :?

Garbusa tam na szczęście nie było :D , ale z tego co widze to ma dosyć wytrzymały lakier :)

Co za paskudztwo z tej żywicy :!: :evil: :!:
VW 1302 "Garbik" - 1970 r.
ŻUK A-072 - 1991 r.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

A mam jeszcze jeden pomysł. Zmywacz do hamulców w spraju. Zmywa wszystko i jest nie groźny. Ja dziś zrobiłem próbę, to 22letni syf w komorze silnikowej zniknął w parę minut. Lakier nieruszony.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

spróbuj WD40 też jest na bazie ropy ale nie tak agresywny

[ Dodano: Pią Lut 10, 2006 6:36 pm ]
Sikor pisze:A mam jeszcze jeden pomysł. Zmywacz do hamulców w spraju. Zmywa wszystko i jest nie groźny. Ja dziś zrobiłem próbę, to 22letni syf w komorze silnikowej zniknął w parę minut. Lakier nieruszony.

o!

albo środkiem do felg z alu też jest skuteczny a nieagresywny
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
Garbusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 806
Rejestracja: 2005-12-08, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Garbusiarz »

Kaa pisze:spróbuj WD40 też jest na bazie ropy ale nie tak agresywny
Sprawdziłem, WD40 nic w tej sprawie nie zdziałało :(

Potrzebne jest coś co rozpuści tą żywice :>
Sprawdze jeszcze jak zadziała benzyna ekstrakcyjna :D
VW 1302 "Garbik" - 1970 r.
ŻUK A-072 - 1991 r.
ODPOWIEDZ