Moja Brzydula

Relacje z przeprowadzonych remontów.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Tak emalia była robiona pędzlem. Ale fakt, jeśli miałbym już malować tą emalia, to bym z pistoletu robił. Pamiętam że przed zdarciem próbowałem to polerować, ale chyba skutek był mizerny. Jednak powierzchnia jest chropowata i łatwo zostawić ślady.
A Ty czym malowałeś swój silnik?

BTW, ja nie wiem czy używanie tych lakierów VHT zgodnie z instrukcją to dobry pomysł, bo tam pisze żeby dać po 3 warstwy... i w zasadzie jednego zużyłem z 3/4 puszki a drugiego połowę, tylko nie pamiętam którego ile (podkład, lakier). Ale wydaje mi się że takie 400ml puchy to na dwa silniki powinny starczyć. No i jednak lepiej jest wygrzać po malowaniu a nie czekać na odpalenie :-)
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Bez wygrzania to benzyną się zmywa, a po wygrzaniu nie. Tak więc warto zrobić to porządnie.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Ja swój blok silnika malowałem farbą w sprayu i wygląda identycznie jak kolegi pietrekder, na zdjęciu. Blok malowałem dwa lata temu i nadal wygląda tak samo jak w dniu malowania. Też żałuję że nie ma tego lakieru w połysku.
FSMsyrena105, chyba masz rację bo kolega pomalował tą sama farbą tłumiki w motocyklu i w kontakcie z benzyną farba zaczyna się kleić.
Shimek
-#Junior
-#Junior
Posty: 111
Rejestracja: 2013-03-25, 15:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Shimek »

Ja kupiłem lakier żaroodporny (do 650 lub 700 stopni C), i jak dla mnie wygląda bardzo przyjemnie :) Dziś do swojego tematu wrzucę foty to będzie widać :d
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

No zabrałem się w końcu za blacharkę, dziś walczyłem z wycinaniem przerdzewiałych elementów. Progi czy podciągi nie wyglądały dobrze:

W podciągu progowym, na całej długości w środku były takie oto pozostałości z rdzy:
Obrazek

Tutaj podłoga z wyciętym progiem i podciągiem:
Obrazek

Wycinanie fragmentów słupka przedniego:
Obrazek

A tutaj wycięte elementy, widać że rdza miała ucztę:
Obrazek

Podciąg (ten po lewej) ma kilka przecięć - tak mi było łatwiej go demontować,
natomiast ten wycięty fragment progu (po prawej) wraz z serią otworów - tam była zanitowana reperaturka progu :fire
Obrazek
Awatar użytkownika
DarioRec
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 617
Rejestracja: 2011-03-04, 19:46
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: DarioRec »

A taka ładna jest na pierwszych zdjęciach z Twojego tematu :devil3
Nie wytnij za dużo na początek. Jak robiłem swoją było podobnie, z wierzchu wszystko pięknie, a w profilach ruda szalała że hej.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

No z wierzchu to ona wygląda super, byłem widziałem. Kto by pomyślał, że kryje aż tak niemiłą niespodziankę.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

A miałem się pytać jak postępują prace.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Taki już urok klasyków. Zawsze coś do roboty.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Właśnie, jak to wcześniej rozbierałem, to się okazało że te zżarte miejsca były poprzysłaniane jakimiś kawałkami blachy i wszystko zakamuflowane konserwacją :-| Podłoga z przodu, też nie wygląda dobrze, zdjęcia będą wkrótce :-)
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Ale tak wygląda większość profili zamkniętych,nawet w tych wyremontowanych z wierzchu syrenach.
No i jeździć będą w dalszym ciągu, ku uciesze przechodniów i innych gapiów.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Witam
Mam pytanie, bo nie wiem czy mechanik przy demontażu łożysk z przedniej piasty mi nie zgubił, a chodzi mianowicie o pierścienie osadcze w zwrotnicy (oznaczone za zdjęciu poniżej).
To mają być jakieś specjalne pierścienie produkowane przez fabrykę, czy mogą to być jakieś sklepowe segery? A jeśli tak to wie ktoś może jaki rozmiar? :-)

Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
mariusz.w06
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 294
Rejestracja: 2011-11-07, 19:19
Lokalizacja: Mińsk-Maz.

Post autor: mariusz.w06 »

Jeśli ten ze sklepu będzie miał taką samą szerokość to też będzie dobrze. On jest tylko po to aby to łożysko dalej nie weszło. Jak chcesz to mogę Ci poszukać oryginalny ze starej zwrotnicy.
Syrena 105l
Warszawa Garbus 201
WFM
WSK x5
Motorynka M3
SHL m11
MZ ETZ 250

http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... sc&start=0
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Spoko, jakbyś miał to mógłbym kupić. Przy okazji kupiłbym też parę drobiazgów jakbyś miał.
lorowe
Posty: 5
Rejestracja: 2015-06-08, 13:47
Lokalizacja: 50-452 Wrocław
Kontakt:

Post autor: lorowe »

Wierzch piękny.
ODPOWIEDZ