Duże kierunkowskazy
Duże kierunkowskazy
Jak sadzicie?
Czy duże kierunkowskazy zostały zaprojektowane jako kierunkowskazy do syreny czy jako kierunkowskazy uniwersalne??
W jakich latach (miesiacach) weszły do jakich pojazdów
bo tak z jednym kolegą myślimy i......
Czy duże kierunkowskazy zostały zaprojektowane jako kierunkowskazy do syreny czy jako kierunkowskazy uniwersalne??
W jakich latach (miesiacach) weszły do jakich pojazdów
bo tak z jednym kolegą myślimy i......
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
O matko Współdzielenie części było założeniem gospodarki komunistycznej. Teraz w erze jedynego słusznego ustroju jest ono niedopuszczalne Oczywiście oczywiście, citroen, renault, nissan, czy fordy i właściwie wszystkie współczesne marki robią dokładnie to samo tylko tamto było socjalistyczne złe a to jest ekologiczne dobre
Te kierunki były zaprojektowane jako: 1. Element przy "fejsliftingu" warszawy. 2.Musiały spełniać ostrzejsze normy dotyczące produkowany samochodów. (poprzednia wersja była przecież bardzo mała) generalnie rozstaw śrub mocujących i sama konstrukcja kierunkowskazów pozostał IDENTYCZNA z poprzednią wersją.
Kierunki te występowały przede wszystkim we wszystkich autach mających coś wspólnego z Warszawą (skoro przestano produkować stare kierunki to nie było wyjścia ) Były to: Warszawa, Nysa, Syrena. Część pojazdów wojskowych, część przyczep. Co ciekawe dokładnie te same lampy tylko z białym kloszami były stosowane jako lampy oświetlenia wnętrza (głównie przestrzeni ładunkowych) np star. Jelcz. Były też stosowane jako elementy ostrzegawczo oświetleniowe w różnych maszynach. Co ciekawe, Lublin czyli żuki opracował własne warianty tego oświetlenia (zupełnie inny materiał warszawowskie były metalowe wewnątrz (spróbuj odkręcić klosz po kilku latach) natomiast Żukowskie były nowoczesne plastikowe. Jednak żeby lublin mógł produkować dla siebie (oczywiście za pomocą Zelmotu) inne lampy one też musiały znaleźć zastosowanie w innych pojazdach Więc pojawiły się w pojazdach wojskowych, (np oświetlenie kuchni polowych) jako obrysówki ciężarówek, tylne lampy bosto i wiele wiele innych.
Pomogłem ?
Te kierunki były zaprojektowane jako: 1. Element przy "fejsliftingu" warszawy. 2.Musiały spełniać ostrzejsze normy dotyczące produkowany samochodów. (poprzednia wersja była przecież bardzo mała) generalnie rozstaw śrub mocujących i sama konstrukcja kierunkowskazów pozostał IDENTYCZNA z poprzednią wersją.
Kierunki te występowały przede wszystkim we wszystkich autach mających coś wspólnego z Warszawą (skoro przestano produkować stare kierunki to nie było wyjścia ) Były to: Warszawa, Nysa, Syrena. Część pojazdów wojskowych, część przyczep. Co ciekawe dokładnie te same lampy tylko z białym kloszami były stosowane jako lampy oświetlenia wnętrza (głównie przestrzeni ładunkowych) np star. Jelcz. Były też stosowane jako elementy ostrzegawczo oświetleniowe w różnych maszynach. Co ciekawe, Lublin czyli żuki opracował własne warianty tego oświetlenia (zupełnie inny materiał warszawowskie były metalowe wewnątrz (spróbuj odkręcić klosz po kilku latach) natomiast Żukowskie były nowoczesne plastikowe. Jednak żeby lublin mógł produkować dla siebie (oczywiście za pomocą Zelmotu) inne lampy one też musiały znaleźć zastosowanie w innych pojazdach Więc pojawiły się w pojazdach wojskowych, (np oświetlenie kuchni polowych) jako obrysówki ciężarówek, tylne lampy bosto i wiele wiele innych.
Pomogłem ?
1957 - SAAB 93A
1960 - GAZ 69
1964 - GAZ 69
1964 - Fso Syrena 103
1964 - Fiat 600
1970 - GAZ 69
1970 - Fso Syrena 104
1976 - VW t2 Westfalia
1978 - Fsm Syrena r20
1979 - Fsm Fiat 126p
1960 - GAZ 69
1964 - GAZ 69
1964 - Fso Syrena 103
1964 - Fiat 600
1970 - GAZ 69
1970 - Fso Syrena 104
1976 - VW t2 Westfalia
1978 - Fsm Syrena r20
1979 - Fsm Fiat 126p
pomogłes:)
ale zdała by się tez dokumentacja fotograficzne tego o czym piszesz:)
i dalsze pytania
w jakich pojazdach jeszcze one były i gdzie jeszcze oprocz samochodów
i w jakich latach one zostaly wpuszczone do seryjnego montazu?
ale zdała by się tez dokumentacja fotograficzne tego o czym piszesz:)
i dalsze pytania
w jakich pojazdach jeszcze one były i gdzie jeszcze oprocz samochodów
i w jakich latach one zostaly wpuszczone do seryjnego montazu?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
duże kierunkowskazy pojawiły się w Warszawie 203/204 w 1964r. , do Syreny weszły w 1966r. z modelem 104 albo wedle innych zródeł w ostatnich miesiącach produkcji 103. Natomiast Żuk od 1973 miał swoje własne mniejsze kierunki które po 1983 stosowano do Nysy, bo te duże Syrenowsko-warszawoskie zakończono produkować.
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
motonita pisze:ale zdała by się tez dokumentacja fotograficzne tego o czym piszesz:)
===Kolego nie do końca się z Tobą zgodzę, że kierunki żukowskie były od początku plastikowe. Otóż nie były. Mam w piwnicy dwie lampy [pomarańczowy migacz i oświetlenie kabiny] pochodzące z demontażu króla dróg z '70 roku.Millux pisze:natomiast Żukowskie były nowoczesne plastikowe
Mam też tabliczkę znamionową od tego samochodu na poparcie swojej tezy.
Omawiany Żuk miał WSZYSTKIE lampy na tego typu obsadkach metalowych.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-01-04, 15:43 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 1 raz.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
KIEROWCA:
Ok po prostu nie trafiłem na takie, więc musiała to być naprawdę krótka seria ponieważ akurat żukami zajmuję się od baaardzo dawna. Ale fajnie wiedzieć. Dzięki!
Ok po prostu nie trafiłem na takie, więc musiała to być naprawdę krótka seria ponieważ akurat żukami zajmuję się od baaardzo dawna. Ale fajnie wiedzieć. Dzięki!
1957 - SAAB 93A
1960 - GAZ 69
1964 - GAZ 69
1964 - Fso Syrena 103
1964 - Fiat 600
1970 - GAZ 69
1970 - Fso Syrena 104
1976 - VW t2 Westfalia
1978 - Fsm Syrena r20
1979 - Fsm Fiat 126p
1960 - GAZ 69
1964 - GAZ 69
1964 - Fso Syrena 103
1964 - Fiat 600
1970 - GAZ 69
1970 - Fso Syrena 104
1976 - VW t2 Westfalia
1978 - Fsm Syrena r20
1979 - Fsm Fiat 126p
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
Maciekb pisze:duże kierunkowskazy pojawiły się w Warszawie 203/204 w 1964r. , do Syreny weszły w 1966r. z modelem 104 albo wedle innych zródeł w ostatnich miesiącach produkcji 103. Natomiast Żuk od 1973 miał swoje własne mniejsze kierunki które po 1983 stosowano do Nysy, bo te duże Syrenowsko-warszawoskie zakończono produkować.
dokładnie tak jak pisze maciekb , duże klosze były zaprojektowane do do poliftowej warszawy i wprowadzone razem z nowym gilem w okolicach 63-64 roku z tego co mi wiadomo bo wtedy zaczęto produkcje modelu 203/204 , po za tym były montowane one w syrenach 104 od 66roku też w formie liftingu oraz nysach , 521 i pierwszych 522 do około 83roku , a jeśli chodzi o żuki to w żukach smutkach a03 z drugiej połowy lat 60tych występowały kierunkowskazy coś na wzur tych współczesnych tylko klosz był wyższy i bardziej smukły , z daleka wyglądały całkiem podobnie ale z bliska były całkiem inne i z tego co pamiętam chyba wciskane pod gumkę a nie przykręcane na śrubki ale nie chce wprowadzać w błąd , w każdym bać razie , były inne od tych współczesnych , po za tym były one montowane jako przednie kierunkowskazy do syreny 104b , można to zauważyć na starych fotografiach
[ Dodano: 2014-01-05, 13:05 ]
Maciekb pisze:duże kierunkowskazy pojawiły się w Warszawie 203/204 w 1964r. , do Syreny weszły w 1966r. z modelem 104 albo wedle innych zródeł w ostatnich miesiącach produkcji 103. Natomiast Żuk od 1973 miał swoje własne mniejsze kierunki które po 1983 stosowano do Nysy, bo te duże Syrenowsko-warszawoskie zakończono produkować.
dokładnie tak jak pisze maciekb , duże klosze były zaprojektowane do do poliftowej warszawy i wprowadzone razem z nowym gilem w okolicach 63-64 roku z tego co mi wiadomo bo wtedy zaczęto produkcje modelu 203/204 , po za tym były montowane one w syrenach 104 od 66roku też w formie liftingu oraz nysach , 521 i pierwszych 522 do około 83roku , a jeśli chodzi o żuki to w żukach smutkach a03 z drugiej połowy lat 60tych występowały kierunkowskazy coś na wzur tych współczesnych tylko klosz był wyższy i bardziej smukły , z daleka wyglądały całkiem podobnie ale z bliska były całkiem inne , po za tym były one montowane jako przednie kierunkowskazy do syreny 104b , można to zauważyć na starych fotografiach
oto stare kierunki z żuka http://allegro.pl/lampa-kierunek-lampy- ... 93100.html
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
Miałem kiedyś do czynienia z takimi lampami o których pisze Billi.
Znajdowały się na zaokrągleniach dachu w barakowozie przypominającym więźniarkę od Stara. Klosze wypłowiałe jak w starszych Syrenach mocowane na dwie śrubki z ramką, plastik dosyć gruby i twardy prawie jak szkło.
Pozdrawiam
Znajdowały się na zaokrągleniach dachu w barakowozie przypominającym więźniarkę od Stara. Klosze wypłowiałe jak w starszych Syrenach mocowane na dwie śrubki z ramką, plastik dosyć gruby i twardy prawie jak szkło.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
tutaj wyznacznikiem jest rok produckjipietrekder pisze:do modelu 105 chromowane, a w 105 Lux czarne)
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
===Nie, nie, nie, nie ===to nie takpietrekder pisze:A ja mam pytanie odnośnie tych dużych kierunkowskazów do Syren, czy one zawsze miały ramki (do modelu 105 chromowane, a w 105 Lux czarne), czy były też oryginalnie w fabryce montowane kierunki bez tych ramek, czyli tylko na samej gumie?
:::Chromowane ramki migaczy i tylnych świateł były WE WSZYSTKICH Syrenach do około 79 roku. Przede wszystkim w 105L jako najbardziej wypasionym ===w pakiecie z metalizowanymi listwami przedniej szyby i lusterkiem.
Naprawdę nie wiem skąd się żeście tak Obywatele uwzięli na tą stopiątkę LUX
Czy Glinka albo katalog części w jakimkolwiek miejscu podkreśla, że akurat w 105L były donicznki w połączeniu z płaskim tylnym pasem???
Urban legend i tyle.
http://www.syrena.nekla.pl/forum/viewto ... 11c6e7f583
http://www.syrena.nekla.pl/forum/viewto ... b49c279b45
P.S. W najnowszym wydaniu z ostatnich lat produkcji syrenkowe tylne lampy w ogóle nie miały tego rozszerzającego się rantu i wchodziły na płasko w gumę.
Migacze miały rant do końca, nawet te sprzedawane później w sklepach Żuk/Nysa/Lublin tylko zamiast chromowanej ramki była stosowana plastikowa.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
No tak, wydawało mi się, że rodzaj detali ogranicza się tylko do modelu, ale widać, tak łatwo nie ma
Aaa, odnośnie tylnych kierunkowskazów, to mam takie jak pokazał KIEROWCA, no siłą rzeczy, na takie nie da się chyba założyć ramek Ale, ok tutaj może moje pytanie nie było do końca precyzyjne, odnośnie przednich migaczy, to moja skarpeta jest z początku 79, a mam tylko klosze na gumie. A z tego co w ostatnim zdaniu napisał KIEROWCA, wynika, że brakuje mi ramek... Aczkolwiek:
Jeśli ramki przednich kierunków były takie jak usta grilla (albo wszystko czarne albo w chromie), to powinienem mieć czarne ramki. Chyba
Aaa, odnośnie tylnych kierunkowskazów, to mam takie jak pokazał KIEROWCA, no siłą rzeczy, na takie nie da się chyba założyć ramek Ale, ok tutaj może moje pytanie nie było do końca precyzyjne, odnośnie przednich migaczy, to moja skarpeta jest z początku 79, a mam tylko klosze na gumie. A z tego co w ostatnim zdaniu napisał KIEROWCA, wynika, że brakuje mi ramek... Aczkolwiek:
nie rozwiązuje do końca mojego problemu, czy miałem ramki chromowane, czy czarne.KIEROWCA pisze::::Chromowane ramki migaczy i tylnych świateł były WE WSZYSTKICH Syrenach do około 79 roku
Jeśli ramki przednich kierunków były takie jak usta grilla (albo wszystko czarne albo w chromie), to powinienem mieć czarne ramki. Chyba
:::Zapewne w połączeniu z tym 79 rokiem, czarnym grillem, tylną lampą bez ranta i doniczkami były to najzwyklejsze czarne ramki od N-522
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów