www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Potrzebuję porady z silnikiem
Autor Wiadomość
Bosto OK 


Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Gmina Stare Miasto
Wysłany: 2013-11-26, 13:04   Potrzebuję porady z silnikiem

Wiem, wiem, że temat wałkowany, ale jakoś debata zawsze kończy się na pierdu pierdu... Przejrzałem wszystko i w sumie nic nie można konkretnie się dowiedzieć. Więc proszę osoby, które mają coś do powiedzenia a nie marudzenia o pomoc i informację.
1) Mam już 105L na żółtych blachach oryginał- co za tym idzie unikam deszczu i innych zagrożeń, do tego zawsze strach aby z wyjazdu wrócić.
2) Mam nyse, motory itd. i współczesne samochody i nie powiem, że polskie państwo okrada mnie z pieniędzy na opłaty... Rocznie opłaty za wszystkie samochody i motory to ok. 10 tys.

Mam drugą syrenę 105L. Przygotowałem ją do jazdy codziennej nie zależnie jaka pogoda. Wszystko wypiaskowane ocynkowane pomalowane i zabezpieczone. Silnik niestety jest do du...y tym bardziej, że chcę aby ta syrena stała się głównym samochodem do codziennego użytku. Praca, dzieci do szkoły i przedszkola itd.. Czyli bez syreny ani rusz...

Chciałbym zamontować współczesny coś po 2000 r silnik ze skrzynią biegów (razem), czyli wyciągam z samochodu danego i przekładam i wiadomo te ośki co do piast idą i zamontować z przodu hamulce tarczowe. Nie chcę silników "rakietowych" tylko myślałem o 1.1, 1.2 lub 1.4 benz. Nie chciałbym przedłużać , skracać itd. Jak najmniejsza ingerencja. Wiem, że są osoby, które się znają i mogą konkretnie doradzić. Nie chcę robić jakiś dziwnych nadkoli, felg- tuningu. Prócz tego pasy musiałbym jeszcze zmienić ze względu na bezpieczeństwo dzieci. Nie zamierzam się ścigać, palić gum. Chcę tym jeździć codziennie!!! i wiedzieć, że w każdej chwili mechanik mi naprawi.
Poważne osoby proszę o pomoc.

Inne zmiany mnie nie interesują. Proszę tylko w tej kwestii odp.
_________________
Syrena 105L 1976
Syrena 105L 1979
Nysa 522 1992
Saturator sw-2 1967
i motory tylko polskie
 
 
Marek.K. 
Kumarzysta



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 3960
Skąd: Winda
Wysłany: 2013-11-26, 14:13   

Bosto OK, ja do trabanta wlazło 1.1 z polo to mozę tutaj celować ?
_________________
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
 
 
Jack 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Lip 2005
Posty: 857
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-26, 14:37   

powiem tak ,, syrena do tego projektu się za bardzo nie nadaje,,, poważnej kolizji raczej w tym aucie nie przezyjesz dlatego lepiej pasów nie montować bo lepiej jak z tej trumny wypadniesz !!!,, ,,zagłowków nie ma kluczyk stacyjki rozlupuje kolano a kierownica wpada do klatki piersiowej,, nie mowiac o łamaniu kregosłupa na th5 przez chujowe siedzenia itp:P,,, proponuje poloneza borewicza lub fiata 125p z dohc 2000,, zobacz jak polonez ładnie wypada w crash testach na youtube

co do przeróbek,, ja swoją zrobiłem łacznie 15 tys km po poznaniu i okolicach wiekszość w oryginale troche z silnikiem wartburga ,,, przeróbki to mit im wiecej kombinujesz tym wiecej potencjalnych punktow do awarii ,, silnik od syreny nie jest zły tyle ze jak jezdzisz normalnie w miescie to pali koło 9-10l ,,, z tego co piszesz to na mechanice znasz się średnio ,, a taka przeróbka wymaga wiedzy i samozaparcia jeżeli komus zlecisz to albo wybulisz multum siana albo to bedzie tak stytrane że kłopotów bedziesz miał 100 X wiece

[ Dodano: 2013-11-26, 14:40 ]
nie rozumiem dlaczego masz stracha wrócić ???wystarczy że masz dobrze ustawiony zaplon dodatkowe kondensatory na cewkach do przepiecia ,,filtr paliwa przed gaznikiem nowe weże chłodzenia (wszystkie zwłaszcaa grucha i harmonijka) oraz dobrze zalozone homokinetyki z logiem fsm lub fso i swiat jest Twój !!
 
 
necki 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 543
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2013-11-26, 15:02   

a nie łatwiej na rame wartburga 1.3 postawić bude od syreny fakt bedzie trochę pracy bo rama rest dłuższa o 15 cm i trochę szersza ale miałbyś lepszy silnik zawieszenie i hamulce
_________________

 
Bosto OK 


Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Gmina Stare Miasto
Wysłany: 2013-11-26, 18:12   silnik

Tu głównie chodzi aby jeździć po Koninie i swoich okolicach. Oczywiście jest strach, że podczas wypadku nie wróży nic dobrego, ale ludzie jeżdżą "sejczento, pandami i tp" i wątpię aby były bezpieczniejsze.
Rama od wartburga odpada, gdyż już mam za dużo wszystkiego i mam też nówkę ramę na zapas do 105, więc tą co chcę przerobić zawsze będzie miała zapas aby powrócić do oryginału.
Jak już wspominałem mam jedną na żółtych odrestaurowaną na oryginalnych częściach, ale szkoda jej użytkować w dni "brzydkie", więc dni większość cieszy tylko w sumie oko...
Chcę tym jeździć, czyli trzeba ciągle gdzieś podjechać itd. Jak ktoś ma 3 dzieci to raczej mnie zrozumie.
Dlatego jakiś silnik 60-70 KM by styknął. Jeżeli do trabanta czy wartburga wstawiane były to tylko chęci.... Widziałem stary artykuł na forum, gdzie zostały zamontowane amory na sprężynach i wywalony przedni resor. Zresztą zdjęcie z forum przypominam...
_________________
Syrena 105L 1976
Syrena 105L 1979
Nysa 522 1992
Saturator sw-2 1967
i motory tylko polskie
 
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4394
Skąd: PRL
Wysłany: 2013-11-26, 18:39   

:::Jeśli już jesteśmy przy temacie zawieszeń to wypadałoby wrzucić jeszcze to:






Nie wiem na ile jest to możliwe do zrealizowania w praktyce aczkolwiek jeżeli ktoś zadał sobie tyle trudu i sporządził plany to zapewne wzięło się to z obliczeń...

W kwestii silników to NA PEWNO były już zrealizowane następujące swapy:

-----Wartburg [wchodzi tylko po co wymieniać 2T na 2T]???
-----Renault 5 [niebieski metalic]
-----Opel Kadett [srebrna Syrena z Auto TUNING Świat]
-----Dacia
-----Alfa Romeo z chłodnicą leżącą prawie że poziomo na silniku ===[była na tej stronce Nekli]
-----prawdopodobnie CC 900 też wejdzie :D



[Żółtej Syreny z silnikiem Vectry czy tamtej niebieskiej Porshe nie liczę ponieważ wymagały one poważnej ingerencji w budę].

====Myślę, że na Twoim miejscu rozglądałbym się za jakimś silnikiem z Golfa II/Polo -------Przy odpowiedniej dbałości jest to ścierwo nie do zajeżdżenia, łatwo dostępne części zamienne, poza tym pracowały już te silniki w zbliżonej wielkości komorze silnikowej Wartburga i Trabanta i to na wzór tych wozów należałoby przekonstruować przednią część ramy.

Pozdrawiam :piwo:
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1644
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2013-11-26, 19:03   

Bardzo dobry pomysł wg mnie. Ktoś kiedyś już coś takiego zrealizował. Była to Syrena 105 z silnikiem od Seicento 0,9, albo 1,1 i chyba na gaz. W każdym razie taki był zamysł właściciela, żeby tym jeździć na co dzień. Z wierzchu wyglądało wszystko jak oryginał, bardzo ładnie. Była na allegro. Jeżeli nie mylę osób, to człowiek, który zbudował tą Syrenę, zrobił teraz Syrenę V8 na Mercedesie. Są filmiki na YouTube, więc kontakt do niego w końcu złapiesz. Zdaje się, że on sprzedał tą z Seicento, żeby robić V8. Na allegro był opis, w stylu: sprzedaję z powodu realizacji innego projektu związanego z Syreną.
Projekt był bardzo udany wizualnie, żadnych przeróbek, tylko mechanika. Wiadomo, że jak sprzedawał to musiał chwalić, w każdym razie ta Syrena była bezawaryjna i ekonomiczna.

Co do bezpieczeństwa, to się nie przejmuj tym co tu piszą. Jak się zrobi właśnie pasy i zagłówki, ewentualnie kolumnę kierownicy to Syrena będzie bardzo bezpiecznym samochodem, podejrzewam, że o wiele lepszym od wielu współczesnych. Spotkałem kiedyś ludzi w Muzeum Inżynierii w Krakowie, którzy wspominali, że Syrena uratowała im życie w zderzeniu czołowym ze Starem! W starych artykułach z Motoru o bezpieczeństwie w Syrenie są bardzo pozytywne opinie, przedział pasażerski jest bardzo mocny, sztywny, mocna rama, zawsze tylko było narzekanie na te pasy i zagłówki. Widziałem też zdjęcia z wypadków i zawsze przedział pasażerski pozostaje nietknięty. Silnik, ani skrzynia nigdy nie wchodzi do wnętrza, a skorupa jest pancerna, rama to samo. Nie to co w np. w Maluchu. W Syrenie problemem jest siła bezwładności w momencie uderzenia. Przydałoby się zmienić siedzenia, albo te co są porządnie przymocować do podłogi, dołożyć pasy bezwładnościowe. Z kolumną kierownicy to już byłaby trudna operacja.

Co do zawieszenia, wydaje mi się, że przy małym silniczku i w jeździe miejskiej w zupełności wystarczy, ale można też działać. Mam nadzieję, że nie ujawniam ściśle tajnej informacji, ale ramę od słynnej Syreny Sherifa ma teraz Necki, więc plany modyfikacji zawieszenia można zweryfikować na zdjęciach, ewentualnie na filmikach na YouTube.
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
Bosto OK 


Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Gmina Stare Miasto
Wysłany: 2013-11-26, 19:16   silnik

W końcu coś poważniejszego się dzieje...
na pewno 2T odpada i silniki, które będą powodować, że syrena będzie latać...
Czyli taki 4T silnik jak miały ostatnie trabanty??? Ok, ale są teraz na pewno gabarytowo podobne a lepsze osiągi...
A zapytam się jeszcze inaczej.
Jak patrzę na te współczesne silniki, to ogólnie są coraz mniejsze gabarytowo. Jakiś może japoniec, koreańczyk? Zresztą marka nie gra roli, tylko aby wszedł. Komora w "sejczento" jest w sumie mała, jak jest silnik 900 (czy to uciągnie srutę?) i wkładali chyba 1,1 czy 1,2 (poprawić), to zbyt gabarytowo między 900 a tym mocniejszym nie są duże. To może od "sejczento" ten mocniejszy by wlazł do sruty? Fajnie by było aby chłodnica była z przodu.
Przypominam, nie chcę tym palić gumy, ścigać się ani tym bardziej latać. Chcę jak w moich poprzednich postach. Chciałbym aby o każdej godzinie dnia i nocy wsiadam i jadę, tym bardziej, że stać będzie na dworze (no ale jest w ocynku). Ma mi zamienić zupełnie współczesny samochód, ale współczesny silnik w sumie każdy mechanik naprawi "od ręki", nie wspomnę o częściach.
Przypominam, że silnik z skrzynią, bo wątpię aby od sruty pasowała skrzynia- no chyba, że...
Dalej mechanicy ruszajcie głowami, bo widziałem już na forum magika od aparatu zapłonowego- ukłon w jego stronę, ale tematy umierają. Ja będę drążył bo ta syrena ma być ciągle widoczna na drogach!!!!
_________________
Syrena 105L 1976
Syrena 105L 1979
Nysa 522 1992
Saturator sw-2 1967
i motory tylko polskie
 
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1644
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2013-11-26, 19:31   

Znalazłem to zdjęcie. Wpisz sobie w Google to wyjdzie więcej. Ona miała tylko felgi inne, reszta oryginał. Ja bym optował za pełnym oryginałem od strony wizualnej.
Seicento może być dobrym tropem, bo to zaczyna być najtańszy, najczęściej złomowany samochód, do którego części używane są na każdym złomie, a nowe w każdym sklepie. Z tego co widać to wszystko pasuje bez wygibasów.
Jeszcze założyć gaz i można śmigać non stop.
W każdym razie spróbuj skontaktować się z tym gościem, bo sądząc po opiniach na temat jakości Syreny V8 na prawdę zna się na rzeczy. Możliwe, że po tych samych modyfikacjach wszedłby większy silnik z rodziny Fiata.
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
Marek.K. 
Kumarzysta



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 3960
Skąd: Winda
Wysłany: 2013-11-26, 19:34   

ewentualnie maluch :D
_________________
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
 
 
michalalex 
Wyznawca Syren



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 1644
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 2013-11-26, 19:35   

Jest cały opis:
http://motowynalazki.blog...na-wtrysku.html
_________________
Syrena 104, Syrena Bosto
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4394
Skąd: PRL
Wysłany: 2013-11-26, 20:11   

===@Michał ===ten pomysł z silnikiem SC900 jest zarąbisty :ok3

Nawet podstawowe dane techniczne są zbliżone:

Moc:
*S-31 -40 KM ===SC 900 -39KM

Poj. skokowa:
*S-31 -842 ===SC 900 -899

Max moment obrotowy:
*S-31 -8 kGm (78 Nm) przy 2750 obr./min ===SC900 -65 N•m przy 3000 obr/min

Prawdopodobnie jedno z najlepszych możliwych usprawnień Syreny bo jakby nie patrzeć w eksploatacji najbardziej podatnym na awarię zespołem pojazdu jest silnik z osprzętem. Silnik Skarpety jest wykonany z gównianej jakości materiałów i wytrzymuje góra 80 tys. km. Na silniku fiatowskim [nawet CC 700] można zrobić ponad 200 kkm.
W dzisiejszych czasach silnik Syreny jest kłopotliwy także ze względu na zaopatrzenie części a raczej jego brak. Nic nie jest dostępne w sklepie od ręki.
Wstawienie lepszego silnika niweluje większość wad Syreny ponieważ w gruncie rzeczy lepszego samochodu nie wymyślono. Duże koła 15-stki, sztywna konstrukcja na ramie, obszerne wnętrze, przejrzysta metalowa deska rozdzielcza w przeciwieństwie do rozdmuchanej plastikowej buły przeładowanej elektroniką jak to ma miejsce obecnie.
CC i SC to niestety takie typowo konsumenckie "puszki do jeżdżenia" ===ścięta dupa i plastik. W Skarpecie wszystko jest natomiast tak jak powinno być. Nic bym nie zmienił jeśli chodzi o wygląd karoserii czy wnętrza.

Pozdrawiam :piwo:
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Ostatnio zmieniony przez KIEROWCA 2013-11-26, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Bosto OK 


Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Gmina Stare Miasto
Wysłany: 2013-11-26, 20:25   silnik

michalalex napisał/a:
Jest cały opis:
http://motowynalazki.blog...na-wtrysku.html

No i jest super. Szukam w necie i piszą że Pan Tomasz, ale skąd itd...??? Może ma ktoś jakiś namiar. Czytałem, może jakiś pismak kiepsko opisał, ale że silnik od "sejczento" nie wstawiał w oryg ramę tylko ją stworzył... Mam nadzieję, że pismak się pomylił. Super bo na focie widać, że pozbył się resora- co na innych fotach za bardzo w dół przód idzie. Wolałbym standardowe ustawienie syreny. Nie wspomnę o tych felgach... Ja bym został przy oryginałach bo mam super słoneczka do nich :majk
Jak 900 weszło bo to ma 39 KM to powinien też wejść od "sejczenta" 1.1 ??? chyba 45 KM.
Czy ktoś wie kto kupił syrenę z tym silnikiem???
Jeszcze jedna sprawa. Mam pięknego kangoo 1.4 od nowości nigdy w gazie, zawsze robiony na oryginalnych częściach- jak nówka mowa o silniku. Ogólnie nie wydaje się silnik jakoś tam wielki. Myślę o złomowaniu kangoo i szkoda mi silnika. Ma może ktoś wyobrażenie jak on by wskoczył??? Jak od "sejczento" w sumie ginie pod maską syreny...
Na pewno już ta 900 pójdzie u mnie na 100%!!! Ale zawsze jeszcze warto pytać...
_________________
Syrena 105L 1976
Syrena 105L 1979
Nysa 522 1992
Saturator sw-2 1967
i motory tylko polskie
 
 
KIEROWCA 
Towarzysz Wiesław



Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lut 2005
Posty: 4394
Skąd: PRL
Wysłany: 2013-11-26, 20:31   

W tej SC widać że typ przekonstruował też kolumnę kierownicy ===jest krótsza i nieco bardziej pionowo ustawiona jak w Żuku. Poza tym fiatowskie podwieszane pedały i serwo.
_________________
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
 
Bosto OK 


Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 42
Skąd: Gmina Stare Miasto
Wysłany: 2013-11-26, 20:34   

KIEROWCA napisał/a:
===@Michał ===ten pomysł z silnikiem SC900 jest zarąbisty :ok3

Nawet podstawowe dane techniczne są zbliżone:

Moc:
*S-31 -40 KM ===SC 900 -39KM

Poj. skokowa:
*S-31 -842 ===SC 900 -899

Max moment obrotowy:
*S-31 -8 kGm (78 Nm) przy 2750 obr./min ===SC900 -65 N•m przy 3000 obr/min

Prawdopodobnie jedno z najlepszych możliwych usprawnień Syreny bo jakby nie patrzeć w eksploatacji najbardziej podatnym na awarię zespołem pojazdu jest silnik z osprzętem. Silnik Skarpety jest wykonany z gównianej jakości materiałów i wytrzymuje góra 80 tys. km. Na silniku fiatowskim [nawet CC 700] można zrobić ponad 200 kkm.
W dzisiejszych czasach silnik Syreny jest kłopotliwy także ze względu na zaopatrzenie części a raczej jego brak. Nic nie jest dostępne w sklepie od ręki.
Wstawienie lepszego silnika niweluje większość wad Syreny ponieważ w gruncie rzeczy lepszego samochodu nie wymyślono. Duże koła 15-stki, sztywna konstrukcja na ramie, obszerne wnętrze, przejrzysta metalowa deska rozdzielcza w przeciwieństwie do rozdmuchanej plastikowej buły przeładowanej elektroniką jak to ma miejsce obecnie.
CC i SC to niestety takie typowo konsumenckie "puszki do jeżdżenia" ===ścięta dupa i plastik. W Skarpecie wszystko jest natomiast tak jak powinno być. Nic bym nie zmienił jeśli chodzi o wygląd karoserii czy wnętrza.

Pozdrawiam :piwo:


No i super! Tylko jeszcze wagowo? No i jak wlazł do SC 1,1 to tym bardziej do sruty chyba powinien.
I syrena użytkowana z nowym silnikiem przez 365 dni w roku! Jak da się 1,1 to w grudniu kupuję od razu i do mechanika!!!
_________________
Syrena 105L 1976
Syrena 105L 1979
Nysa 522 1992
Saturator sw-2 1967
i motory tylko polskie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY