Mocowanie pasów 105

tapicerka, fotele, uszczelki, podsufitka itp.
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Arturek pisze:Nie proponuję aby wozić nie przypiety fotelik => jeśli nie mamy w aucie pasów, to nie wygłupiamy się z fotelikiem
Pełna zgoda. Jeżeli komuś tak bardzo zależy na bezpieczeństwie to powinien w ogóle zrezygnować z jeżdżenia samochodami zabytkowymi lub przynajmniej z przewożenia nimi dzieci.
Mimo dużej sztywności ramy i całej konstrukcji Syreny, brak zagłówków, brak pasów, brak blokady foteli w modelach 102-104, powoduje, że jest to samochód niebezpieczny.
Jeżeli dorosły może jechać bez pasów w Syrenie to i dziecko tak samo. Rozumiem, że młodzi rodzice wariują na punkcie swoich dzieci, ale należałoby zachować minimum zdrowego rozsądku...
Jestem zdania, że trzeba zachowywać się rozsądnie, nie prowokować niebezpiecznych sytuacji, ale jeżeli jest nam dane umrzeć to nawet, jeżeli zabezpieczymy się w jeden sposób, śmierć znajdzie inną drogę.
Kiedy byłem dzieckiem też jeździłem bez fotelika i jakoś do dzisiaj żyję.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
nicnikt
Posty: 18
Rejestracja: 2006-08-22, 17:37
Lokalizacja: warrington
Kontakt:

Pasy jak adidasy

Post autor: nicnikt »

Zdajcie sobie sprawe ze jak my jezdzilismy samochodami w dziecinstwie na drogach bylo jakies 90% mniej aut. Co oczywiscie wplywalo na ilosc kolizji drogowych. No nie chcialbym miec wypadku w syrenie. Kierownica przebijew cie na wylot lub zginiesz od przeciazen.
Pozdrawiam i zycze gumowych drzew.
syrena 105 lux z 1980roku
mieszka w Warrington
w moim posiadaniu od 1998 roku
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Re: Pasy jak adidasy

Post autor: KIEROWCA »

nicnikt pisze:No nie chcialbym miec wypadku w syrenie. Kierownica przebijew cie na wylot lub zginiesz od przeciazen.
Pozdrawiam i zycze gumowych drzew.
W latach 80 mojej Mamuśki kierownik w POM-ie wjechał na drzewo firmową R-20 na tyle skutecznie, że połamał wszystkie żebra i leżał na wyciągu.
Od tego czasu chodzi z buta...
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Wracając do tematu mam pytanko, czy jak w 105 łapa od pasów jest przykręcana do podłogi to razem z gumowym dywanikiem?
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Ale o którą łapę chodzi? Tą metalową obręcz o którą zapina się pasy?

Obrazek
Obrazek

Powyższe fotki zdają się przeczyć ogólnie panującej opinii, że syrenkowe szkielety foteli były zawsze lakierowane na czarno. Otóż nie były tak samo jak w PRL-u nie jeździło się z telefonem "Bratek" na tylnej półce :devil3
Poza tym Glinka pisze, że do Skarpety nadają się pasy zapinane oburącz tj. takie luźne taśmy z klamrami wystające z pomiędzy foteli. Praktyka mówi natomiast co innego. W większości Syren wyposażonych w pasy z którymi miałem do czynienia [tudzież ich podwozi z resztkami ścianki grodziowej] pamiętam tamtą wystającą z podłogi obręcz do zatrzaskiwania pasa...

Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Chodzi o te boczne łapy co pas jest przyszyty. Pałąk mam przykręcony do podłogi i guma ma na niego wcięcie.
abc

Post autor: abc »

U mnie jest razem z gumowym dywanikiem (czyli jak pas jest przykręcony, to dywanika nie można wyjąć).

A jak macie zamontowaną półkę pod deską rozdzielczą? Nad skrzynką bezpieczników, czy pod nią?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

U mnie teź tak było i to mnie zastanawiało, że nie da się dywanika wyciągnąć. A półka pod bezpiecznikami musi być. Ja mam na płaskowniczek pod śrubę od bezpieczników zamontowaną. Wyźej się nie da bo wolnego koła nie wyłączysz. Idealnie półka pasuje nad nadkolami i na nich się opiera ładnie.

[ Dodano: 2015-05-10, 19:58 ]
Oto ona
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ciekawe te fotele. Przeróbka na regulowane oparcie. Może były przemalowane przy okazji?
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Wojt pisze:Ciekawe te fotele. Przeróbka na regulowane oparcie. Może były przemalowane przy okazji?
Po czym wnosisz, że były przerobione? Jak dla mnie, to zwykłe 105lux. Z tym, że urwał się jak zwykle przedni zaczep od dźwigni zwalniającej oparcie i ktoś sobie zrobił wydumkę przykręcaną.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Miały regulację kąta oparcia fabrycznie ?
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
radekk
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 775
Rejestracja: 2005-01-21, 23:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: radekk »

Wojtku, w 105L tak.
Mocowania pasów fabrycznie przykręcane były do podłogi przez gumowe dywaniki.
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Pod śruby od pasów na podłodze dałem tulejki 4mm i po przykręceniu dywaniki nie są dociśnięte do podłogi. Nie będzie takiego ataku korozji, dywanik można wyciągać bez odkręcania. Taki mały tuning. :grinser
Awatar użytkownika
pietrekder
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1106
Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: pietrekder »

Żeby nie zakładać nowego tametu.
jak to oczywiście w syrenie bywa, śruby do mocowania pasów musza być jakieś nietypowe :-/
M11x1.25. Ok same śroby można jeszcze gdzieś dostać, ale problem w tym że mnie się wyrobiła nakrętka! Z tą podstawką wpawaną od spodu. Ktoś się orientuje gdzie można takową zdobyć? :-)
abc

Post autor: abc »

Proponuję przegwintować, albo wspawać nową nakrętkę w ogólnodostępnym rozmiarze.
ODPOWIEDZ