Rama po raz kolejny

(rama, zawieszenia, koła)
ODPOWIEDZ
kalinowski84
Posty: 14
Rejestracja: 2009-07-03, 14:49
Lokalizacja: Wawa, Marki

Rama po raz kolejny

Post autor: kalinowski84 »

Witam,
mam pytanie dotyczące remontu ramy, a dokładniej chodzi mi o lakierowanie . Co lepiej wybrać tradycyjny sposób lakierowania czy lakierowanie proszkowe? Wiem że temat był już poruszany wiele razy ale nie znalazłem nic na tema lakierowania proszkowego. Proszę o wasze opinie.
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

proszek jest bardziej odporny na obicia... jednak ja i tak jestem za pokryciami bitumicznymi
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Awatar użytkownika
eLkowicz
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 215
Rejestracja: 2013-06-26, 21:16
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: eLkowicz »

Najlepsze rozwiązanie - proszek + konserwacja. Bez zabawy w podkłady i lakierowanie.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

motonita pisze:proszek jest bardziej odporny na obicia... jednak ja i tak jestem za pokryciami bitumicznymi
Bitumiczne spełniają rolę ochrony mechanicznej, antykorozyjną żadną (choć producenci piszą o inhibitorach korozji ale to raczej marketingowy chwyt). Można dać ale na samym końcu.
Najlepiej tradycyjnie podkład np epoxyd, baza + bitumiczny lub epoxyd, podkł akryl baza bitum albo reaktywny, podkł akryl, baza, bitum
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

jednak w każdej opcji występuje bitgum :)

najważniejsze by przed malowaniem rudej nie było.... i by w srodku nie atakowała z zaskoczeni i po cichu
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
kalinowski84
Posty: 14
Rejestracja: 2009-07-03, 14:49
Lokalizacja: Wawa, Marki

Post autor: kalinowski84 »

a co koledzy myślicie o cynkowaniu ramy a później proszek ?
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Hmm, no nie wiem. W zabytkowych autach w profesjonalnych zakładach w ogóle nie używa się bitgumu czy podobnego środka. Ramy są malowane w sposób jak nadwozie. Wszystko oczywiście szpachlowane, szlifowane, wylizane niezależnie czy do spod podłogi czy wnętrze nadkola.
Czyli piaskowanie, epoksyd, szpachla, akryl i lakier akryl. Są oczywiście różne wyjątki i niuanse, ale to już tajemnica warsztatowa :P
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

ale ja się zastanawiam, po co kłasć szpachlę na coś co wiadomo ze dostanie kamieniami ?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
jakub87
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 34
Rejestracja: 2012-05-23, 10:14
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakub87 »

Co do malowania proszkowego to firma która robi to porządnie zawsze stosuje cynkowy podkład proszkowy. Więc jako takie cynkowanie ramy nie jest potrzebne pomijając wszystkie inne aspekty i ryzyka z tym związane :ok2
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

Podłącze sie pod ten temat, żeby nie robic nowego na temat ramy. Chodzi mi o kwestie jaka jest grubość blachy z której jest zrobiona rama ? Z zaskoku rama mi się posypała w jednym miejscu spod konserwacji i muszę wstawić łatę
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Ja bym nie przeceniał lakierowania proszkowego. Wiele razy widziałem jak takie pokrycie odpryskuje przy uderzeniu. Myślę, że do podwozia które nie musi być estetyczne a jest narażone na udar lepsze są bitumity i inne mazidła zwłaszcza odnawiane do jakiś czas.
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

i tu popieram słowa ARTURROMARR-A bitex,dacholeum z cstoramy i inne wynalazki jako odnawialne struktury
ja np. na wiosne cały spód merca 123 zakonserwowałem bolsem w przestrzeniach zamknietych [kuzwa drogie toto ]
a cały spód po wyczyszczeniu mechanicznie i recznie pokryłem pedzlem i sprężarką środkiem z castoramy o nazwie dacholeum na zimno i jakos nie widać odprysków [lesiu swiadkiem]
dacholeum ma to do siebie że pokrywając płaszczyzne grubą warstwą ,warstwa która jest najbliżej blachy nie schnie na kamien tylko jest w stanie lepkim a warstwa ostatnia narażona na powietrze jest twardsza
j jak jakiś kamyk z pod kół walnie to nie odbije i nie odłupie warstwy ochronnej tylko się wklei a przy malowaniu proszkiem struktura farby robi się jak kamień i odpryskuje i odsłonięty kawałek blachy jest narażony na korozję KTÓRA ZACZYNA WPI,,,,AC nasze cacko dmuchane i cackane :grinser
kombi
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

o lakierach proszkowych wspominali w automobiliście podczas remontu wsk m06-64 ;) tak jak poprzednicy nie polecali malować ramy i błotników proskzowym ze względu na mozliwe odpryski
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
ODPOWIEDZ