Warszawa Ghia - w końcu ją można zobaczyć!
Warszawa Ghia - w końcu ją można zobaczyć!
Daaaawno mnie tu nie było, jakoś tak od czasu niesmaku, którym skończył się temat Syreny Sport. W imieniu Michała Szymkowiaka, który przeprowadził skrupulatne międzynarodowe śledztwo ws. Warszawy Ghia i Fundacji im. prof. Cezarego Nawrota, która go do tego zainspirowała i dzielnie mu kibicowała z coraz bardziej opadniętymi szczękami jest mi niezmiernie miło pokazać Wam drodzy forumowicze jedno z 9-ciu fabrycznych zdjęć jednej z Warszaw z włoskiej Carrozzerii Ghia. Wszystkie zdjęcia w najbliższym ClassicAuto a w ciągu lipca również stopniowo u nas na profilu fb
więcej informacji tu: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=647702288591458
więcej informacji tu: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=647702288591458
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
No pewnie! Kołpaki zostały po niewielkim liftingu "przeszczepione" do Syreny Sport właśnie z jednego z dwóch prototypów wykonanych przez Ghię. Bo ze zdjęć niezbicie wynika, że były dwa berlina i giardinetta. Mała zagadka - co we włoskiej nomenklaturze motoryzacyjnej oznacza to drugie określenie?
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
Do okarosowania w Ghii wysłano dwa kompletne podwozia z silnikami dolnozaworowymi. Te dwa prototypy były więc dolnozaworowe. Jednak założenie FSO było takie, ze nowy model Warszawy w wersji seryjnej będzie już górnozaworowy - równolegle trwały prace nad S-21. Jest ciekawą rzeczą, że na znanej grafice - wizji artystycznej samochodu, popełnionej zapewne przez projektanta w początkowej fazie prac nad bryłą, na znanych z literatury zdjęciach modelu i na modelu odnalezionym przez ClassicAuto w magazynach Muzeum Techniki (najprawdopodobniej innym niż ten ze zdjęć) na masce występuje bardzo wydatne załamanie w poprzek klapy silnika. Na powyższym zdjęciu widać już tylko subtelny ślad tego załamania, na masce berliny nie ma go wcale. Mam taką roboczą teorię, że na początku prac w Ghii nie była jeszcze zupełnie znana wysokość S-21, wiadomo tylko było, że będzie wyższy od silnika dolnozaworowego. Stąd designer "ubezpieczył się" tym załamaniem i potem, gdy zapewne skrystalizowały się gabaryty silnika, zniwelował to przełamanie bryły. Jak koleżanki i koledzy sądzicie? Ma to sens?
Poniżej poglądowo wspomniana grafika, zdjęcia i model z MT
Poniżej poglądowo wspomniana grafika, zdjęcia i model z MT
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
Jako sprawca tego zamieszania i szczęśiwy znalazca zdjęć, mogę powiedzieć tylko: cieszę się ze się udało
Kiedy wszystkie zdjęcia będa już dostepne, będzie jeszcze co robić. Udało mi się określić pochodzenie większości elementów użytych w prototypach Ghii, ale pozostanie do wyjaśnienia np. kwestia prawego zegara, i jeszcze ze 2-3 inne sprawy. Do szczegółów wrócę niedługo.
I pytanie z innej beczki - czy znacie jakieś forum typowo miłośników Warszaw, we wszystkich postaciach? Które z nich jest najważniejsze?
z pozdrowieniami
Michał - Aelfric
Kiedy wszystkie zdjęcia będa już dostepne, będzie jeszcze co robić. Udało mi się określić pochodzenie większości elementów użytych w prototypach Ghii, ale pozostanie do wyjaśnienia np. kwestia prawego zegara, i jeszcze ze 2-3 inne sprawy. Do szczegółów wrócę niedługo.
I pytanie z innej beczki - czy znacie jakieś forum typowo miłośników Warszaw, we wszystkich postaciach? Które z nich jest najważniejsze?
z pozdrowieniami
Michał - Aelfric
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
Oj, oj Michał
Zgrzeszyłeś
TO jest najważniejsze forum
Ale chyba Ci wybaczy
Zgrzeszyłeś
TO jest najważniejsze forum
Ale chyba Ci wybaczy
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
ten troll jest niezniszczalny...Kain pisze:widzisz Stasiu jaka zajawka
_________________
facebook - powiadomienia: Stanisław Balicki subskrybuje Twoje publiczne zmiany statusu.
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
(c) NTDO, Pr. III P.R.
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
Historia z poszukiwaniami warszaw ghia jest na prawdę niesamowita.
Zaczęliśmy szukać informacji z Michałem ponad rok temu, a wcześniej jeszcze próbowałem robić to sam.
Michał przejął sprawę i to jemu należy się cały splendor i chwała.
Mogę Wam powiedzieć, że otrzymując od niego nowe sensacyjne wiadomości, po kontaktach ze sławnymi ludźmi ze świata motoryzacyjnego designu (przez OGROMNE Ś) im więcej ich było tym bardziej fantastyczne i nie realne się to wydawało...
Kawał roboty.
Kawał historii, no ale najważniejsze: Udało się!
A zaczęło się od klamek...
Wielkie dzięki dla ludzi z forum.
Po dziwnych dziejach wątku o Syrenie Sport wielu z Was utrzymywało z nami kontakt.
Dzięki temu znajdują się tacy ludzie jak Michał, którzy pomagają i dzięki temu udaje się robić rzeczy na prawdę wspaniałe.
Pozdr.
Marcin
Zaczęliśmy szukać informacji z Michałem ponad rok temu, a wcześniej jeszcze próbowałem robić to sam.
Michał przejął sprawę i to jemu należy się cały splendor i chwała.
Mogę Wam powiedzieć, że otrzymując od niego nowe sensacyjne wiadomości, po kontaktach ze sławnymi ludźmi ze świata motoryzacyjnego designu (przez OGROMNE Ś) im więcej ich było tym bardziej fantastyczne i nie realne się to wydawało...
Kawał roboty.
Kawał historii, no ale najważniejsze: Udało się!
A zaczęło się od klamek...
Wielkie dzięki dla ludzi z forum.
Po dziwnych dziejach wątku o Syrenie Sport wielu z Was utrzymywało z nami kontakt.
Dzięki temu znajdują się tacy ludzie jak Michał, którzy pomagają i dzięki temu udaje się robić rzeczy na prawdę wspaniałe.
Pozdr.
Marcin
http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
===Oczywiście fpm.onmoto.pl ====> zgłoś się do kol. "MARKHEIM"aelfric pisze:I pytanie z innej beczki - czy znacie jakieś forum typowo miłośników Warszaw, we wszystkich postaciach? Które z nich jest najważniejsze
Chociaż jestem pełen uznania jeśli chodzi o upór i wytrwałość z jaką zgłębiany jest temat w.w. pojazdów to mimo wszystko cieszę się, że FSO nie uruchomiła produkcji seryjnej.
Niestety ale był to samochód drogi w wytwarzaniu jak i pozbawiony możliwości dalszego rozwoju. Już na pierwszy rzut oka rzuca się w oczy kalka amerykańskiego stylu z połowy lat 50 jak i francuskich Peugeotów. Zarówno tego typu nadwozie jak i klasycznej Warszawiny wyglądałoby w erze kanciastych samochodów a'la 125p archaicznie. Z pewnością z biegiem czasu pojawiłaby się jakaś modernizacja w postaci klamek kasetowych czy przodu w stylu Zastavy/Skody 105. Wtedy być może dotrwałaby do powiedzmy 78 roku ====w co jednak wątpię.
W gruncie rzeczy nie był to przecież nowy pojazd tylko [podobnie jak w przypadku oryginału] pięknie zamaskowana technika Forda A znanego także jako GAZ-5.
Można odnieść wrażenie, że ekipa FSO trochę się pośpieszyła w wyniku czego znowu wylądowaliśmy z nadwoziem z minionej dekady w stosunku do reszty świata. O ile bowiem w latach 50 panowała moda na ciężkie masywne czołgi z wysoko poprowadzoną linią błotników pokroju Chevroleta Bel Air czy Warszawy to mniej więcej od '61 zaczęła się era płaskich kanciastych samochodów z czterema reflektorami głównymi. Styl ten obowiązywał przez następne 30 lat. Wystarczy wymienić chociażby Chevroleta Corvair, Forda Falcona, Mustanga, Dużego Fiata, Renault, Golfa.
To by było na tyle.
P.S. Niedawno czytałem artykół właśnie nt. Warszawy Ghia w którym zostały wyszczególnione m.in koszty opracowania prototypów.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::