Warszawa Ghia - w końcu ją można zobaczyć!

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

ODPOWIEDZ
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

stabby w jakim sensie wysłano podwozia ? płytę podłogową z półramą pomocniczą ? to od spodu były takie 100 % Warszawy ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
stabby
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 60
Rejestracja: 2011-04-19, 18:19
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: stabby »

owszem, te nadwozia były karosowane na zwykłych ramach Warszawy.
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.

http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

Wielkie brawa dla aelfric'a za odnalezienie materiałów, akurat stało się to w momencie w którym (jako projekt rekonstrukcji Syreny Sport) ratyfikowaliśmy umowę barterową (usługa - reklama) z jedną z firm na wykonanie matryc "+" i "-" do tłoczenia dekli ze stali. Zawsze to dodatkowy materiał referencyjny przydatny w procesie prototypowania - nowe spojrzenie.

Tutaj trudne początki:

Obrazek

Gotowe dekle pokażemy na początku grudnia 2020 tutaj: www.facebook.com/sport.syrena

Nie wiem dlaczego post ze wzmianką o projekcie "New Warsaw" został usunięty, temat jest pochodny, a co najlepsze aktualny. :ok3

Pozdrawiam,
Kain
Ostatnio zmieniony 2014-01-22, 18:48 przez Kain, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Awatar użytkownika
aelfric
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-10, 19:37
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: aelfric »

Maciekb pisze:stabby w jakim sensie wysłano podwozia ? płytę podłogową z półramą pomocniczą ? to od spodu były takie 100 % Warszawy ?
Jest zdjęcie tych podwozi przed wysyłką do Włoch, pojawi sie w artykule. Ghia nie zajmował się techniką, więc mozna założyć że nie modyfikowali w żaden sposób podwozia.
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

@KIEROWCA - dobry artykuł. Jego fragment był opublikowany swojego czasu w magazynie "AUTOMOBILISTA". Widać nie była ona aż tak "pożądana" jakby się mogło zdawać.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Awatar użytkownika
aelfric
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-10, 19:37
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: aelfric »

Ten tekst pochodzi z Automobilisty z 2001 roku, z serii artykułów na 50-lecie Warszawy (nie pamiętam dokładnie z którego, a teraz nie mam go pod ręką). Z tego co wiem był to pierwszy dłuższy tekst nt. Warszawy Ghia od lat pięćdziesiątych, i o tyle ciekawy, że autor p. Artur Glajzer widział jeszcze te pojazdy na własne oczy. Fragment o Ghii jest cytowany na tej stronie prawie w całości (ale nie w całości), a cały artykuł dotyczył także innych rzeczy.

[ Dodano: 2013-06-29, 20:16 ]
KIEROWCA pisze:Chociaż jestem pełen uznania jeśli chodzi o upór i wytrwałość z jaką zgłębiany jest temat w.w. pojazdów to mimo wszystko cieszę się, że FSO nie uruchomiła produkcji seryjnej.[/b]
Niestety ale był to samochód drogi w wytwarzaniu jak i pozbawiony możliwości dalszego rozwoju. Już na pierwszy rzut oka rzuca się w oczy kalka amerykańskiego stylu z połowy lat 50 jak i francuskich Peugeotów. Zarówno tego typu nadwozie jak i klasycznej Warszawiny wyglądałoby w erze kanciastych samochodów a'la 125p archaicznie.
O ile bowiem w latach 50 panowała moda na ciężkie masywne czołgi z wysoko poprowadzoną linią błotników pokroju Chevroleta Bel Air czy Warszawy to mniej więcej od '61 zaczęła się era płaskich kanciastych samochodów z czterema reflektorami głównymi. Styl ten obowiązywał przez następne 30 lat. Wystarczy wymienić chociażby Chevroleta Corvair, Forda Falcona, Mustanga, Dużego Fiata, Renault, Golfa.

Pozdrawiam :piwo:
Z niejednym z tego się zgadzam. Wlaściwie nie powinienem mieć jakiegoś emocjonalnego nastawienia do tego auta – niby czemu? Ale przepadło, z czasem zdążyłem je polubić, dlatego będę pisać o nim raczej pozytywnie.

Z jednym się zdecydowanie nie mogę zgodzić: że kalka. Ghia to była naprawdę za duża, za dobra firma żeby sobie pozwalać na nietwórcze kopiowanie, sami byli wystarczająco dobrzy. Poza tym, Peugeot 404, który jak najbardziej słusznie się kojarzy z Ghia, dzieło konkurencyjnej Pininfariny, wszedł do produkcji w 1960 - a więc rok później. Do tego podobieństwo jest powierzchowne, na pierwszy rzut oka, wydają się podobne, może nawet mocno podobne, ale jeśli spojrzymy na szczegóły, to absolutnie wszystko jest inaczej. Ponadto podobieństwo jest w ujęciu z przodu i przód ¾, z boku zanika, z tyłu nie ma go wcale. Przy czym na mój gust Warszawa w tych dwóch ostatnich ujęciach jest bardziej proporcjonalna i po prostu ładniejsza od Peugeota. Wkrótce sami ocenicie. To ujęcie które mamy powyżej nie jest idealne pod kątem oceny lekkości bryły.

Pracochłonność – owszem, niemała, ale jednym z elementów zlecenia projektu Włochom było własnie zmniejszenie pracochłonności o (z tego co pamietam, materiały mam gdzie indziej w tej chwili) o 15-20% w porównaniu do garbuski. Włosi dobrze się wywiązali z całego zlecenia, nie ma powodów by sadzić, że w tej sprawie nic nie zrobili. Inna rzecz jak FSO dałoby sobię radę z różnymi detalami, bo przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie chciałby ich importować z Włoch.

Święta racja i 120% zgody z tą zmiana stylistyki w latach 1961-3, będzie o tym tekście. Ale oprócz tej nowej fali modeli, jak to normalnie bywa, jednocześnie produkowano auta o bardziej klasycznym wyglądzie – jak właśnie naszego Peugeota, który uchował się do końca lat sześdzisiątych (we Francji – nie mówiac o innych rynkach). Ponadto, punktem odniesienia jest Warszawa tak jak ją nadal produkowano, aż po lata siedemdziesiąte. Nie pod względem uroku, i ładunku emocjonalnego jakie niesie ze sobą, ale pod względem nowoczesności dla współczesnego odbiorcy... no cóż, porównanie z Ghią wypada dosyć oczywiście.

Aelfric
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
Awatar użytkownika
marcinm
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 99
Rejestracja: 2011-04-18, 01:00
Lokalizacja: Szczecin

Więcej zdjęć

Post autor: marcinm »

na moto.pl streszczenie z artykułu i więcej fotek Warszaw Ghia:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14200122, ... yjna_.html


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

w kombi opony wypastowane do zdjęć :majk
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

aelfric pisze: I pytanie z innej beczki - czy znacie jakieś forum typowo miłośników Warszaw, we wszystkich postaciach? Które z nich jest najważniejsze?
Które jest najważniejsze :grinser już Ci odpowiedzieli, (choć bym polemizował :devil3 - dla checy ;)) ale najtreściwsze i z największą ilością "świrów" mających praktyczne doświadczenia z Warszawami wszelkiej maści to (też już zresztą przywołane)
Lowrider.pl ---> dział Warszawy http://www.lowrider.pl/forum/viewforum.php?f=12
I Forum Polskiej Motoryzacji ---> http://fpm.onmoto.pl/

Pozdrawiam! :piwo:
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
aelfric
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-10, 19:37
Lokalizacja: Bruksela

Post autor: aelfric »

Szeroki skrót artykułu o Warszawach ukazał się wczoraj na moto.pl:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14200122, ... yjna_.html

Trochę krótszy materiał, będący bardziej omówieniem tego co jest w ClassicAuto jest od dzisiaj na interia.pl - na głównej stronie, wśród "hitów dnia", jak to nazywają:

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... 933287,415

A z tego co wiem, CA jest już wszędzie dostępne. Ja będę mógł je obejrzeć dopiero w sobotę - szewc bez butów chodzi. :F

pozdrowienia

aelfric
E’ la piu bella vettura costruita oltre cortina.
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

Obserwując ruch medialny w ostatnim czasie dochodzę do jednego wniosku.
Dzieje się w polskiej motoryzacji.

Rusza produkcja seryjna Nowej Syreny Sport (100 sztuk rocznie) www.facebook.com/NowaSyrenaSport

Powstaje współczesna wizja Warszawy www.facebook.com/NewWarsaw

Aelfric odkrył tajemnicze materiały historyczne, remontowane są zabytkowe autobusy i ciężarówki rodzimej produkcji.

Aż miło.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Awatar użytkownika
Kozak90
Moderator
Moderator
Posty: 3229
Rejestracja: 2011-04-25, 12:59
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: Kozak90 »

Nowa Syrena Sport? Przeciez nie beda mogli uzyc tej nazwy.... Czyli nic nie bedzie miala wspolnego z tamta. Silnik pewnie z bmw a nadwozie z kompozytu. Czyli kit car czy jak zwal je tam. Silnika nie zaprojektuja bo koszty wielkie, homologacji na podwozie nowe nie bedzie itd. Zwykly skladak bedzie.
Awatar użytkownika
Kain
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 319
Rejestracja: 2013-03-19, 22:29
Lokalizacja: PL

Post autor: Kain »

rany Kozak, od razu czarny scenariusz. Skąd w ludziach tyle pesymizmu.

Ja polecam materiał z Januszem Kaniewskim, jest mowa o odbudowanej Syrenie Sport i produkowaniu w Polsce samochodów http://www.tvn24.pl/inny-punkt-widzenia ... 25549.html - od 18 minuty.

To trochę kubeł zimnej wody dla wielu "zapaleńców". Niestety. T_T
Ostatnio zmieniony 2013-07-04, 23:36 przez Kain, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Możejko: "zaatakuj Mazura na nekli, chcemy go sprowokować i zniszczyć." - prezes Fundacji im. Cezarego Nawrota
Awatar użytkownika
stabby
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 60
Rejestracja: 2011-04-19, 18:19
Lokalizacja: Sopot
Kontakt:

Post autor: stabby »

Trzymajmy się tematu. Ktoś już czytał tekst o Warszawach Ghia? Może jakaś recenzja? :)
Z kraju: Grupa suwalskich inżynierów skonstruowała jednokołowy samochód. Na razie samochód nie jeździ.
(c) NTDO, Pr. III P.R.

http://www.facebook.com/Syrena.Sport.Rekonstrukcja
http://www.syrenasport.eu
Fundacja im. prof. Cezarego Nawrota
_
ODPOWIEDZ