Białe detale do wnętrza starszych Syren

Wszystko to co nie pasuje do pozostałych działów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

Dostałem ostatnio przesyłkę i tez jestem zadowolony z michalalex, roboty. P O L E C A M
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Dawno nie pisałem w temacie. Przez ten czas udało mi się zrobić cały komplet do Warszawy M20. Są w nim rzeczy, których nie ma w polskich kompletach, takie jak gałka zapalniczki, nakrętka spryskiwacza, popychacz spryskiwacza, a także gałka uniwersalnego przełącznika kierunkowskazów, który nie występował w Warszawie seryjnie, jak się dowiedziałem, ale był tam bardzo często montowany. Spotkać go można było we wszystkich polskich samochodach. W środku była umieszczona migająca żaróweczka.
Jako wzór posłużyłem się rosyjskim kompletem. Jeżeli chodzi o plastiki na deskę rozdzielczą, mają one świetną geometrię. Niestety całe były pokryte sporymi rysami, tak jakby ktoś przetarł papierem 100, dlatego musiałem je szlifować papierami wodnymi do 2000 i na koniec nabłyszczyć pastą polerską. Większe gałki też pochodzą z tego kompletu. Większość drobnych elementów w tym komplecie to niestety kompletny bubel, który nadaje się tylko do śmieci. Na szczęście miałem wcześniej przygotowane formy na podstawie polskich oryginałów. Co ważne rosyjskie plastiki na deskę rozdzielczą są 100% zgodne z polskimi. Na zdjęciach jest porównanie z oryginałami z Warszawy pick-up. Jedyną różnicą jest miejsce na znaczek, ale to pozostawiłem, żeby po odlewie każdorazowo decydować, czy zostawić M20, czy przyszlifować na znaczek FSO, bo przecież doklejać się nie da.
Jeżeli chodzi o kierownice - lakierowanie to półśrodek. Tworzywo na kierownicach trójramiennych chłonęło wilgoć. Zdjęcia przedstawiają ile rdzy było w środku. Kierownice były często źle zalewane - jak w tym przypadku - były miejsca gdzie tworzywo miało mniej niż 1 milimetr grubości. Była to główna przyczyna pęknięć. Zalałem kierownicę, która miała być malowana. Mimo profesjonalnego przygotowania do lakieru niestety pęknięcia nie dały na siebie długo czekać, pojawiły się jeszcze przed nałożeniem lakieru. Kierownicę wyczyściłem do gołej blachy i dopiero zalewałem. Myślę, że długo posłuży.

[ Dodano: 2013-12-11, 22:21 ]
Pęknięć na kierownicy było znacznie więcej, ale wysyłam tylko te dwa zdjęcia.

[ Dodano: 2013-12-11, 22:21 ]
Dwa komplety

[ Dodano: 2013-12-11, 22:22 ]
Rdza
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

michalalex, super a właśnie mailem się pytać jak tam postepy z pracami, a jak znaczki :)?
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Jak widać druty są mocno zaatakowane przez rdzę co w przypadku jej pozostawienia będzie w przyszłości skutkować pęknięciami.

[ Dodano: 2013-12-11, 22:25 ]
Dobrze, że mi przypominasz. Obiecuję, że się teraz mocno wezmę do pracy. Musiałem skończyć ten temat.

[ Dodano: 2013-12-11, 22:26 ]
Kolor przy sztucznym świetle wyszedł taki sobie, w rzeczywistości jest ładny. Oczywiście to jest i tak barwione, więc mogę inaczej zabarwiać.

[ Dodano: 2013-12-11, 22:27 ]
Ramka radia

[ Dodano: 2013-12-11, 22:32 ]
Zbliżenie

[ Dodano: 2013-12-11, 22:32 ]
Schowek.

[ Dodano: 2013-12-11, 22:33 ]
Porównanie z oryginałem (oryginał lakierowany).

[ Dodano: 2013-12-11, 22:34 ]
Porównanie z oryginalnym schowkiem.

[ Dodano: 2013-12-11, 22:35 ]
Grzybki. Specjalnie je przedłużałem do takiej długości jak w Syrenie. Ruscy robią takie krótkie, że chyba gwint wystaje poza ramkę szyby...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Takie pytanie.
Element stalowy kierownicy powinien być pochromowany, czy chromowanie na tym etapie po zalaniu żywicą to właściwe posunięcie?
Zastanawiam się czy nie utrudni to w procesie szlifowania polerowania, a także czy żywica dobrze zniesie elektrolit. O wytrawianiu to już raczej nie ma mowy.
Awatar użytkownika
Maciej HYsa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 678
Rejestracja: 2012-07-30, 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Maciej HYsa »

Wychorować bo wanny z kwasami wszystko rozpuszczą
SYRENA 101 1961 r. "długa klapa"
SYRENA 104 1967 r.
SYRENA R20 1979 r.
SYRENA 105 1978 r.
KOMAR SPORT 2361 1972 r.
SIMSON SR2 1958 r.
Piaggio Bravo Ciao 1980 r.

Syrena jest bogiem, jazda nałogiem, remont podstawą a reszta zabawą :D
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Jesteście pewni, że ta podstawa kierownicy miała być chromowana? Raz coś takiego widziałem, ale myślałem, że to jest odrestaurowane za bardzo, po za tym zawsze był jakiś lakier. A na dodatek w kierownicach, które robiłem nie doszukałem się nawet śladu chromu... W każdym razie tylko zalewam i się na tym nie znam co tam powinno być :devil3
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Niech się wypowiedzą właściciele M20, widziałem kilka Warszaw z chromem ale może to tuning.
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

a Syrena z muzeum na Żelaznej jaką miała/ma?
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Teraz po zastanowieniu powiem, że prawie na pewno nie była chromowana, chromowany był tylko pierścień z klaksonem. Nie sądzę, żeby zrobili ramiona i po chromowaniu spawali do tego obręcz. Jeżeli już mieli by chromować to z obręczą. Natomiast jak rozkuwałem to nie natrafiłem na najmniejszy ślad chromu na obręczy. Zresztą na ramionach też nie. Tak samo powinno się coś zachować chociażby w środku, gdziekolwiek... Wtedy chrom był dobry. Skoro na narażonym na złe warunki zderzaku chrom jest nieraz prawie idealny, a całe auto zgnije, to tym bardziej na kierownicy.

Z moich obserwacji natomiast wynika, że polskie kierownice od Warszawy były lepszej jakości niż od Pobiedy. Tworzywo tak samo piło wodę w obu przypadkach, ale w kierownicy od Warszawy obręcz była przed zalaniem malowana, a w Pobiedzie nie i pod warstwą plastiku kryła się gruba warstwa rdzy, mimo, że z wierzchu kierownica wyglądała na o wiele lepszą. W Warszawie było trochę rdzy, ale ogólnie lakier spełnił swoje zadanie. Żywica jest wodoodporna i teraz nie malowałem tego niczym, w myśl zasady budowlanej, że nigdy nie należy konserwować zbrojenia. Mam nadzieję, że nie jest to błąd.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Z tą jakością to bywało bardzo różnie, a malowanie pierścienia przed zalaniem tworzywem to raczej kwestia przypadku, ewentualnie późniejszej w czasie produkcji. niż ścisła reguła. Rodzaj tworzywa (skład) też się sporo zmienił od początku lat 50 do drugiej ich połowy. Pierwotnie "wypełniaczem" była wyłącznie mączka kostna, bliżej lat 60. zwiększył się udział "sztucznych" wypełniaczy.

Tu w miarę dobrze widać:
cały środek, ten z wieloklinem - zawsze zostawał w naturalnym kolorze stopu (nie wiem, czy to ZnAl, coś mniej więcej tego rodzaju, choć na pewno czymś jeszcze utwardzone) - takim szaro-srebrzystym.
Wychodzące z niego "podpory" ramion - bywały chromowane, bywały w kolorze odlewu, jak środke, zaś chromowane standardowo były tylko te trzy ramiona ("szprychy") - oczywiście przed poskładaniem kierownicy w całość.

Kierownica trójramienna w jednej wersji:
http://www.retrodetal.ru/images/patslist/b_150_8.jpg

http://www.retrodetal.ru/images/patslist/b_150_9.jpg

Kierownica trójramienna w drugiej wersji (podstawa ramion odlewana, innego kształtu):
http://www.retrodetal.ru/images/patslist/b_150_14.jpg

[ Dodano: 2013-12-18, 19:59 ]
Zdjęcia dopiero za kilka dni, bo chwilowo nie mam dostępu do "garbatej" deski rozdzielczej, ale już z czystym sumieniem mogę napisać, że te plastiki, które dostałem w paczce od Michalexa są... są po prostu ŚWIETNE!
:D :szampan
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Są nowe zabawki. Przede wszystkim udało się zrobić gałkę zmiany biegów dokładnie taką jak była w Syrenie i Warszawie, według starego wzoru. Wcześniej miałem z Pobiedy. Polska jest trochę bardziej zaokrąglona od góry. Różnica jest mniej więcej taka jak między przełącznikami świateł starego i nowego typu.

[ Dodano: 2014-02-15, 16:16 ]
Drugą rzeczą jest przełącznik do Rysia. Udał się.

[ Dodano: 2014-02-15, 16:16 ]
Ryś.

[ Dodano: 2014-02-15, 16:18 ]
Śruby do motorowerów. Są jeszcze długie czarne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

michalalex, po zdjęciach widze ze jest nieźle :)

te długie czarne pokaż, bo to sie przyda chłopakom ogarowcom ;) i komarkowcom ;0
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Te białe to są śruby osłony gaźnika do Żaka, Komara, Rometa, czarne od WSK.

[ Dodano: 2014-02-15, 21:20 ]
Jest też plastikowy znaczek FSM na maskę Syreny i napisy R20 lux, podobno bardzo deficytowy towar. Od dzisiaj każdy kto zakłada pakiet chrom do swojej R20 może przyozdobić deskę rozdzielczą dumnym napisem lux. Napis jest taki sam jak oryginał, na plastikowe bolce, ale można je obciąć i przykleić, aby nie dziurawić deski.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

michalalex, myślałem o innych czarnych, te czarne są do boczków ogar 200/205 oraz do pokryw bocznych komar, identyczne z orginałem, nie to gówno co sprzedają w sklepie

[ Dodano: 2014-03-11, 17:50 ]
POLECAM KUMARZYSTA
są wykonane jak FABRYKA
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
ODPOWIEDZ