Białe detale do wnętrza starszych Syren
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Białe detale do wnętrza starszych Syren
Mam plan wykonać odlewy białych detali do wnętrza na własne potrzeby, ale jako, że będę miał gotowe formy wykonam więcej odlewów. Mam pytanie czy znaleźliby się jacyś chętni na te rzeczy?
Dzisiaj udało mi się zrobić rzecz najprostszą rzecz, czyli gałkę włącznika świateł. Wyszła idealnie...
Na pewno uda się zrobić gałkę zmiany biegów, gałkę wolnego koła, przełącznik wycieraczek, podkładki pod korbki i uchwyt popielniczki.
Jeżeli chodzi o rączkę hamulca ręcznego to problem polega na tym, że tam się zatapia metalowy rdzeń, który trzeba byłoby wykonać i na dzień dzisiejszy nie wiem czy znajdę kogoś kto by mógł coś takiego wykonać. Zostaje jeszcze kierownica. Z nią na pewno będę eksperymentował, bo mam starą popękaną.
Dzisiaj udało mi się zrobić rzecz najprostszą rzecz, czyli gałkę włącznika świateł. Wyszła idealnie...
Na pewno uda się zrobić gałkę zmiany biegów, gałkę wolnego koła, przełącznik wycieraczek, podkładki pod korbki i uchwyt popielniczki.
Jeżeli chodzi o rączkę hamulca ręcznego to problem polega na tym, że tam się zatapia metalowy rdzeń, który trzeba byłoby wykonać i na dzień dzisiejszy nie wiem czy znajdę kogoś kto by mógł coś takiego wykonać. Zostaje jeszcze kierownica. Z nią na pewno będę eksperymentował, bo mam starą popękaną.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-02-16, 12:18 przez michalalex, łącznie zmieniany 1 raz.
Syrena 104, Syrena Bosto
jakbys potrafił zrobić kierownice to byłoby pewnie sporo chętnych
Panther-Sachs 1938
WFM M06 1960
WSK M06 1970 plus przyczepka ciągniona Niewiadów
AVO Simson 1956
Simson SR2 1957
Iż 49 1949
Pannonia TLF 250 plus kosz boczny Duna 1962
Suzuki GS 650 GL 1981
Java babetta 1973
Komar sztywniak
Syrena 105 1975
WFM M06 1960
WSK M06 1970 plus przyczepka ciągniona Niewiadów
AVO Simson 1956
Simson SR2 1957
Iż 49 1949
Pannonia TLF 250 plus kosz boczny Duna 1962
Suzuki GS 650 GL 1981
Java babetta 1973
Komar sztywniak
Syrena 105 1975
Dla mnie bomba. Wazne ze ktos w ogole eksperymentuje i chce sie podjac produkcji takich detali.
Problemem moze sie natomiast okazac to ze te elementy nigdy nie byly sterylnie biale jak od slubowozu ale w odcieniu kosci sloniowej tudziez bardzo jasne siwo-niebieskie. Ale moze to od lat stycznosci z dymem papierosowym niewatpliwie unoszacym sie we wnetrzu????
Oczywiscie ciegna "klimy" i ssania takze polaczone sa w sposob trwaly z metalowym rdzeniem w ktorym z kolei zaklepana jest linka...
Ja na Twoim miejscu odlalbym serie probna w celu sondazowego wystawienia na alle. Na tamte zembate pokretelka wycieraczek chetni na pewno sie znajda.
P.S. Jezeli juz jestesmy w temacie odlewnictwa to proponowalbym wykonanie emblematu "R20" w kolorze czarnym. Handlarze by sie wsciekli.
Pozdrawiam
Problemem moze sie natomiast okazac to ze te elementy nigdy nie byly sterylnie biale jak od slubowozu ale w odcieniu kosci sloniowej tudziez bardzo jasne siwo-niebieskie. Ale moze to od lat stycznosci z dymem papierosowym niewatpliwie unoszacym sie we wnetrzu????
Oczywiscie ciegna "klimy" i ssania takze polaczone sa w sposob trwaly z metalowym rdzeniem w ktorym z kolei zaklepana jest linka...
Ja na Twoim miejscu odlalbym serie probna w celu sondazowego wystawienia na alle. Na tamte zembate pokretelka wycieraczek chetni na pewno sie znajda.
P.S. Jezeli juz jestesmy w temacie odlewnictwa to proponowalbym wykonanie emblematu "R20" w kolorze czarnym. Handlarze by sie wsciekli.
Pozdrawiam
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
KIEROWCA, jak masz wszelkie detale to je wypożyczę do zrobienia form. Zwracam koszt przesyłki.
Co do koloru, to one były kremowe, ale w Syrenach 100-103, a w 104 były właśnie takie sterylnie białe, przynajmniej w niektórych. Wnioskuję tak nie tylko po zdjęciach współczesnych, bo zawsze ktoś mógł sobie polakierować, ale mam wykonane przez siebie zdjęcie z przełomu wieków jeszcze aparatem analogowym, gdzie jest zdjęcie wnętrza 104 i wszelkie detale są właśnie białe. W tamtym roku ktoś wystawił linki ssania i nagrzewnicy z białymi gałkami, nie kremowymi. Takie trzy linki występowały tylko w 104.
Z barwieniem jest o tyle problem, że trzeba zawsze dobrać identyczną dawkę, co jest trudne przy takich małych przedmiotach. Będę też myślał o kremowych rzeczach. Do barwienia spróbuję użyć wypełniacza. Chociaż podobno żywica, z której odlewam występuje też w wersji kremowej.
Jeżeli chodzi o linki ssania i ogrzewania to zamówię linkę rozdzielacza napędu w Ursusie i zobaczymy czy uda się przerobić. Z linkami jest o tyle problem, że one mają na wierzchu chromowany pierścień odpowiedniej średnicy i trzeba go będzie dorobić.
Co do koloru, to one były kremowe, ale w Syrenach 100-103, a w 104 były właśnie takie sterylnie białe, przynajmniej w niektórych. Wnioskuję tak nie tylko po zdjęciach współczesnych, bo zawsze ktoś mógł sobie polakierować, ale mam wykonane przez siebie zdjęcie z przełomu wieków jeszcze aparatem analogowym, gdzie jest zdjęcie wnętrza 104 i wszelkie detale są właśnie białe. W tamtym roku ktoś wystawił linki ssania i nagrzewnicy z białymi gałkami, nie kremowymi. Takie trzy linki występowały tylko w 104.
Z barwieniem jest o tyle problem, że trzeba zawsze dobrać identyczną dawkę, co jest trudne przy takich małych przedmiotach. Będę też myślał o kremowych rzeczach. Do barwienia spróbuję użyć wypełniacza. Chociaż podobno żywica, z której odlewam występuje też w wersji kremowej.
Jeżeli chodzi o linki ssania i ogrzewania to zamówię linkę rozdzielacza napędu w Ursusie i zobaczymy czy uda się przerobić. Z linkami jest o tyle problem, że one mają na wierzchu chromowany pierścień odpowiedniej średnicy i trzeba go będzie dorobić.
Syrena 104, Syrena Bosto
Przy tego typu detalach, wystarczy skrzyknąć dwie, trzy osoby, żeby zrobić ich sobie w brud...
Problem polega na tym, że repliki są ok, do momentu jak chce się uzupełnić brak... bo jak ktoś w duszy czuje, że ma replikę... to i tak poszuka oryginału.
W każdym razie zachęcam do "rób sam"
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/elementy ... na,28.html
Co do koloru, najczęściej kość słoniowa, całość była robiona praktycznie z czego popadło, a głównym składnikiem była mączka kostna. Jedne, zanim spękały, robiły się zupełnie białe od słońca, inne robiły się na taki brudny piasek. W FSC Lublin spotkałem się też z fabrycznie lakierowanymi białymi gałkami malowanymi na niebiesko. Szło jak popadnie i jak wyjdzie to wyjdzie... Ale szlachetnej patyny nic nie zastąpi!
Problem polega na tym, że repliki są ok, do momentu jak chce się uzupełnić brak... bo jak ktoś w duszy czuje, że ma replikę... to i tak poszuka oryginału.
W każdym razie zachęcam do "rób sam"
http://www.odrdzewiacz.fora.pl/elementy ... na,28.html
Co do koloru, najczęściej kość słoniowa, całość była robiona praktycznie z czego popadło, a głównym składnikiem była mączka kostna. Jedne, zanim spękały, robiły się zupełnie białe od słońca, inne robiły się na taki brudny piasek. W FSC Lublin spotkałem się też z fabrycznie lakierowanymi białymi gałkami malowanymi na niebiesko. Szło jak popadnie i jak wyjdzie to wyjdzie... Ale szlachetnej patyny nic nie zastąpi!
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Bez urazy Pony ale w tym momencie zahaczylismy chyba o swego rodzaju fetysz. Pamietajmy ze w czasach kiedy produkowano nowe Syreny wiele czesci w sklepach motoryzacyjnych tez pochodzilo od roznych kooperantow czy wrecz od prywaciarzy.
Z wiekla estyma czytam natomiast od dluzszego czasu wszystkie Twoje teksty majace charakter racjonalizatorski ======chociazby ten o dorabianiu elementow. Tak trzymac.
http://www.syrena.nekla.pl/forum/viewto ... 2893aa4c43
P.S. Sory za brak polskich znakow ale musze pisac z telefonu =====to juz dwa tygodnie odkad zostawilem laptopa do wymiany wentylatorka na gwarancji takze prosze o wyrozumialosc.
Pozdrawiam
Z wiekla estyma czytam natomiast od dluzszego czasu wszystkie Twoje teksty majace charakter racjonalizatorski ======chociazby ten o dorabianiu elementow. Tak trzymac.
http://www.syrena.nekla.pl/forum/viewto ... 2893aa4c43
Niestety ale nie posiadam tej zembatki od wycieraczek ani znaczka R20. One chyba bardzo szybko sie wykruszaly na swoim wielowypuscie poniewaz w zadnej z trzech Syren ktore rozebralem w garazu nie bylo tego pokrentelka. W jednej mialem normalna gwintowana galke od przelacznika swiatel wcisnieta tam na chama. Lakierowane ciegla ssania o ktorych wspominal Pony doskonale pamietam. Pod lakierem znajdowal sie plastik barwy mniej wiecej miesa z makreli po zdjeciu skorki.michalalex pisze:KIEROWCA, jak masz wszelkie detale to je wypożyczę do zrobienia form. Zwracam koszt przesyłki.
P.S. Sory za brak polskich znakow ale musze pisac z telefonu =====to juz dwa tygodnie odkad zostawilem laptopa do wymiany wentylatorka na gwarancji takze prosze o wyrozumialosc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2013-05-20, 19:41 przez KIEROWCA, łącznie zmieniany 1 raz.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
michalalex, popytam też czy nie mają linek od perkinsa do gaszenia silnika (ursus c360 3p) one miały chromowany pierścień, teraz pewnie ocynkowany
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
no nie jest tak łatwo... ja wiem jak było z naklejkami... na poczatku kilka osob wzieło a teraz cisza...
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Marek.K., jeżeli masz dostęp do sklepu z tymi linkami to daj znać. Gdyby pierścień był tej samej średnicy nawet ocynkowany to byłoby o połowę mniej roboty. Wystarczyłoby pochromować...
Z jednej strony PONY masz rację, że oryginał to oryginał. Niektórym ludziom nie przeszkadza patyna, ale inni z kolei wybłyszczają swoje Syreny i Warszawy i nie chcą mieć popękanych gałek ani porysowanych. Inni z kolei lubią mieć oryginał swoją drogą, ale założą zamiennik, żeby oszczędzać oryginał. Np. mnie boli, kiedy muszę podważać śrubokrętem podkładki pod korbkami. One za każdym razem się przy tym niszczą.
Jeżeli chodzi o lakierowanie to absolutnie nie jestem zwolennikiem. Choćby lakier był najlepszy to wcześniej czy później się zarysuje, odpryśnie, albo wręcz będzie odchodził płatami. Jasne, że można polakierować kierownicę. Ale na ile to wystarczy? Widziałem taką jedną kierownicę. Niby podkład do plastiku i odpowiedni lakier, ale powychodziło niebieskie, w innym miejscu podkład, w innym jakiś distal, który służył za szpachlę. Kierownica odlana z masy też się porysuje, ale spod spodu nie wyjdzie inny kolor. Najwyżej nabierze patyny. W kilkuletnich autach elementem najbardziej zniszczonym wizualnie jest zawsze kierownica. Można lakierować jak ktoś jeździ na jeden zlot w roku. Ale zawsze będzie to nie to.
Z jednej strony PONY masz rację, że oryginał to oryginał. Niektórym ludziom nie przeszkadza patyna, ale inni z kolei wybłyszczają swoje Syreny i Warszawy i nie chcą mieć popękanych gałek ani porysowanych. Inni z kolei lubią mieć oryginał swoją drogą, ale założą zamiennik, żeby oszczędzać oryginał. Np. mnie boli, kiedy muszę podważać śrubokrętem podkładki pod korbkami. One za każdym razem się przy tym niszczą.
Jeżeli chodzi o lakierowanie to absolutnie nie jestem zwolennikiem. Choćby lakier był najlepszy to wcześniej czy później się zarysuje, odpryśnie, albo wręcz będzie odchodził płatami. Jasne, że można polakierować kierownicę. Ale na ile to wystarczy? Widziałem taką jedną kierownicę. Niby podkład do plastiku i odpowiedni lakier, ale powychodziło niebieskie, w innym miejscu podkład, w innym jakiś distal, który służył za szpachlę. Kierownica odlana z masy też się porysuje, ale spod spodu nie wyjdzie inny kolor. Najwyżej nabierze patyny. W kilkuletnich autach elementem najbardziej zniszczonym wizualnie jest zawsze kierownica. Można lakierować jak ktoś jeździ na jeden zlot w roku. Ale zawsze będzie to nie to.
Syrena 104, Syrena Bosto
michalalex, mam w mieście, tylko najszybciej będe tam za parę dni, popatrzę co mają do zaoferowania i wezme orgi linkę
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
taeda, to rozwiałeś wszelkie wątpliwości
A jakie były kierownice, jeżeli mowa o białych kierownicach w 104 z samego początku produkcji? Jest wiele głosów, że takowe występowały, ale czy były one jeszcze kremowe czy też śnieżnobiałe?
[ Dodano: 2013-05-20, 21:12 ]
Marek.K., z tym się nie śpieszy. Na razie muszę opracować formy do wielu innych rzeczy.
A jakie były kierownice, jeżeli mowa o białych kierownicach w 104 z samego początku produkcji? Jest wiele głosów, że takowe występowały, ale czy były one jeszcze kremowe czy też śnieżnobiałe?
[ Dodano: 2013-05-20, 21:12 ]
Marek.K., z tym się nie śpieszy. Na razie muszę opracować formy do wielu innych rzeczy.
Syrena 104, Syrena Bosto
http://www.sklep-grene.pl/product_info. ... s_id/32115
http://www.farmexpert.pl/linka_gaszenia ... t1283.aspx
bo od przedniego napędu jest dosyć krótka, najwyzej by zdała egzamin jako otwarcie nagrzewnicy lub
http://allegro.pl/p-n-rozdzielacz-naped ... 67091.html
aktulanie to znalazłem, jak chcesz, mogę to kupić i wysłać do Ciebie
http://www.farmexpert.pl/linka_gaszenia ... t1283.aspx
bo od przedniego napędu jest dosyć krótka, najwyzej by zdała egzamin jako otwarcie nagrzewnicy lub
http://allegro.pl/p-n-rozdzielacz-naped ... 67091.html
aktulanie to znalazłem, jak chcesz, mogę to kupić i wysłać do Ciebie
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew