Dlaczego zbiornik nie wybucha
- Fredrikson
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
- Lokalizacja: Wrocław
To teraz dodatkowe pytanie: co Szanowni Koledzy powiedzą na elektryczną pompę paliwa umieszczoną w zbiorniku? Silniki tych pomp z reguły są chłodzone strumieniem pompowanego paliwa. Tak więc przy pełnym zbiorniku są utopione a przy rezerwie są nad poziomem.
Towarzyszu taeda, niedawno babrałem się w pompie paliwa FIATa BRAVO. Ona jest zintegrowana z pływakiem, a ten opornik jest umiejscowiony w 2/3 wysokości zbiornika i nie ma ŻADNEJ USZCZELKI.
Wybaczcie, ale niektórzy z Was mają u mnie pałę z elektrotechniki, niektórzy również z fizyki:-P
Towarzyszu taeda, niedawno babrałem się w pompie paliwa FIATa BRAVO. Ona jest zintegrowana z pływakiem, a ten opornik jest umiejscowiony w 2/3 wysokości zbiornika i nie ma ŻADNEJ USZCZELKI.
Wybaczcie, ale niektórzy z Was mają u mnie pałę z elektrotechniki, niektórzy również z fizyki:-P
To taka sama sprawa, jak była kiedyś w napowietrzaczach do akwariów. Napowietrzacz w całości był zanurzony w wodzie, silniczek chodził a zwarcia nie było.
Po pierwsze najważniejsza jest izolacja styków, jeżeli są dobrze odiziolowane od otoczenia, to w tak trudnych warunkach jak w wodzie czy innym płynie będą pracować bez szwanku.
Nie wiem jak jest zbudowana pompa paliwa w Bravo, ale zasada będzie podobna. Prąd będzie przepływał przez dobrze zaizolowane uzwojenie, a magnetyzm, przenikający praktycznie przez wszystko, bedzie wprawiał w ruch wirnik silniczka.
Po pierwsze najważniejsza jest izolacja styków, jeżeli są dobrze odiziolowane od otoczenia, to w tak trudnych warunkach jak w wodzie czy innym płynie będą pracować bez szwanku.
Nie wiem jak jest zbudowana pompa paliwa w Bravo, ale zasada będzie podobna. Prąd będzie przepływał przez dobrze zaizolowane uzwojenie, a magnetyzm, przenikający praktycznie przez wszystko, bedzie wprawiał w ruch wirnik silniczka.
Warszawa nie chce palić,
Warszawa nie chce ruszyć,
Przy niej nerwy można stracić,
I pieniądze łatwo zgubić.
Warszawa nie chce ruszyć,
Przy niej nerwy można stracić,
I pieniądze łatwo zgubić.
- Fredrikson
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
- Lokalizacja: Wrocław
Podejrzewam, że w tym napowietrzaczu był silniczek prądu zmiennego 50Hz o obniżonym napięciu. W samochodowych pompach paliwa są silniki prądu stałego (z komutatorem). Nie da się komutatora i szczotek zaizolować (wymagany względny ruch tych elementów). Pracują one w strumieniu paliwa.
Pytanie jest zadane dla picu: ja wiem o co tam chodzi, zależało mi na tym, żeby podważyć niektóre teorie głoszone przez forumowiczów dotyczące niewybuchania zbiorników pomimo istnienia przepływu prądu przez opornik czujnika poziomu paliwa.
Pytanie jest zadane dla picu: ja wiem o co tam chodzi, zależało mi na tym, żeby podważyć niektóre teorie głoszone przez forumowiczów dotyczące niewybuchania zbiorników pomimo istnienia przepływu prądu przez opornik czujnika poziomu paliwa.
Chodziło mi o styki doprowadzające prąd do danego urządzenia. W tym napowietrzaczu są nimi np podłączenie kabla zasilającego do uzwojenia silniczka, czyli inaczej mówiąc, złącza przewodów
Silniczek pompy paliwa i tak jest chyba szczelnie zamkniety, więc opary paliwa nie dochodzą do jego wnętrza.
Silniczek pompy paliwa i tak jest chyba szczelnie zamkniety, więc opary paliwa nie dochodzą do jego wnętrza.
Warszawa nie chce palić,
Warszawa nie chce ruszyć,
Przy niej nerwy można stracić,
I pieniądze łatwo zgubić.
Warszawa nie chce ruszyć,
Przy niej nerwy można stracić,
I pieniądze łatwo zgubić.
- Fredrikson
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 84
- Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
- Lokalizacja: Wrocław