Dlaczego zbiornik nie wybucha

Informacje techniczne innych pojazdów.
Awatar użytkownika
Fredrikson
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fredrikson »

To teraz dodatkowe pytanie: co Szanowni Koledzy powiedzą na elektryczną pompę paliwa umieszczoną w zbiorniku? Silniki tych pomp z reguły są chłodzone strumieniem pompowanego paliwa. Tak więc przy pełnym zbiorniku są utopione a przy rezerwie są nad poziomem.
Towarzyszu taeda, niedawno babrałem się w pompie paliwa FIATa BRAVO. Ona jest zintegrowana z pływakiem, a ten opornik jest umiejscowiony w 2/3 wysokości zbiornika i nie ma ŻADNEJ USZCZELKI.
Wybaczcie, ale niektórzy z Was mają u mnie pałę z elektrotechniki, niektórzy również z fizyki:-P
Awatar użytkownika
MARKHEIM
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 76
Rejestracja: 2005-11-18, 18:58
Lokalizacja: Milówka

Post autor: MARKHEIM »

To taka sama sprawa, jak była kiedyś w napowietrzaczach do akwariów. Napowietrzacz w całości był zanurzony w wodzie, silniczek chodził a zwarcia nie było.
Po pierwsze najważniejsza jest izolacja styków, jeżeli są dobrze odiziolowane od otoczenia, to w tak trudnych warunkach jak w wodzie czy innym płynie będą pracować bez szwanku.
Nie wiem jak jest zbudowana pompa paliwa w Bravo, ale zasada będzie podobna. Prąd będzie przepływał przez dobrze zaizolowane uzwojenie, a magnetyzm, przenikający praktycznie przez wszystko, bedzie wprawiał w ruch wirnik silniczka.
Warszawa nie chce palić,
Warszawa nie chce ruszyć,
Przy niej nerwy można stracić,
I pieniądze łatwo zgubić.
:) :) :) :) :) :) :)
Awatar użytkownika
Fredrikson
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fredrikson »

Podejrzewam, że w tym napowietrzaczu był silniczek prądu zmiennego 50Hz o obniżonym napięciu. W samochodowych pompach paliwa są silniki prądu stałego (z komutatorem). Nie da się komutatora i szczotek zaizolować (wymagany względny ruch tych elementów). Pracują one w strumieniu paliwa.
Pytanie jest zadane dla picu: ja wiem o co tam chodzi, zależało mi na tym, żeby podważyć niektóre teorie głoszone przez forumowiczów dotyczące niewybuchania zbiorników pomimo istnienia przepływu prądu przez opornik czujnika poziomu paliwa.
Awatar użytkownika
MARKHEIM
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 76
Rejestracja: 2005-11-18, 18:58
Lokalizacja: Milówka

Post autor: MARKHEIM »

Chodziło mi o styki doprowadzające prąd do danego urządzenia. W tym napowietrzaczu są nimi np podłączenie kabla zasilającego do uzwojenia silniczka, czyli inaczej mówiąc, złącza przewodów :wink:
Silniczek pompy paliwa i tak jest chyba szczelnie zamkniety, więc opary paliwa nie dochodzą do jego wnętrza.
Warszawa nie chce palić,
Warszawa nie chce ruszyć,
Przy niej nerwy można stracić,
I pieniądze łatwo zgubić.
:) :) :) :) :) :) :)
Awatar użytkownika
Fredrikson
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 84
Rejestracja: 2006-03-12, 01:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fredrikson »

Właśnie nie! Silniczek pracuje w strumieniu paliwa! Paliwo przepływa przez wnętrze jego obudowy! Podobnie zresztą jest w POLONEZie wyposażonym w układ wtrysku paliwa. Paliwo chłodzi i jednocześnie smaruje łożyska silnika pompy.
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

tak ale płynne paliwo jest niepalne tylko opary się palą
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Otóż to. Tylko opary i to do tego w odpowiedniej proporcji z powietrzem, inaczej to może się wszystko wokół iskrzyć i nić...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
ODPOWIEDZ