Regeneracja resorów

patenty, przeróbki, ulepszenia
soobek
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-23, 10:20
Lokalizacja: Warszawa

Regeneracja resorów

Post autor: soobek »

Witam,
chcę przeprowadzić regenerację resorów w syrenie. Rozebrałem i przeczyściłem każde pióro resorów. Teraz czas na konserwację i złożenie tego do kupy. Czytałem na forum o tym, że należy zaokrąglić końcówki piór aby o siebie nie tarły ale co jeszcze należałoby zrobić. Zabezpieczyć jakimś podkładem antykorozyjnym? No i czym te pióra się przekłada????? Jaki smar zastosować? Napiszcie proszę jak to się robi lub jak wy to robiliście i czy to się sprawdziło. Czytałem o kocu gaśniczym jako przekładki, a co tam było oryginalnie?

Jeżeli napisałem w złej kategorii to proszę moderatora o wyrozumiałość dla nowego forumowicza i przeniesienie pytania do odpowiedniego działu.
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Było już kilka takich tematów, sam nawet zakładałem.
Ja poszedłem za radą kolegi Jarecki, czyli zastosowałem przekładki z malucha:

http://moto.allegro.pl/przekladki-resor ... 13068.html

Wszystkie pióra wyczyszczone do gołego i krawędzie zaokrąglone. Wszystko gęsto wysmarowane smarem grafitowym, a na końcu owinięte folią typu strecz.
Jak to się sprawdza w praktyce, to jeszcze nie wiem, bo Skarpeta jeszcze nie jeździ. Ale testy na postoju wykazały, że jest zajedwabiście miękka.
Pozdrawiam.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja właśnie zaokrąglałem końcówki piór ponieważ tarły o inne pióra. Całość była wyczyszczona i polerowana na lustro, następnie przekładki robiłem z koca gaśniczego ,całość owinięta bandażem a na końcu szarą mocną taśmą izolacyjną.

[ Dodano: 2013-01-11, 16:20 ]
aha i oczywiście smar grafitowy między koc a pióro :D
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

marcin459, a jest jakiś problem z rozkręceniem i skręceniem resora. Trzeba zwrócić szczególnie na coś uwagę. Nie rozbierałem jeszcze tego więc nie wiem, a nie chcę czegoś popsuć.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Najgorsza robota to rozgięcie takich jakby cybantów na resorze.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

A nie trzeba tam jakoś ustawiać tej głównej śruby bo kiedyś gdzieś czytałem że ma ona wpływ na geometrię.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Jak złożysz resor do kupy to skręcasz go właśnie tą śrubą na końcu ma ona właśnie krzywkę do ustawienia resora.
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

ale w tylnym raczej nie ma róznicy i tak jest na ślizgaczu
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Przedni na pewno tak, tylni nie.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

marcin459, a po tej przygodzie z regeneracją resoru (smarowanie, przekładni, owijanie) to jeszcze coś przy nim co jakiś czas robisz czy to już jest prawie wieczne i nie trzeba powtarzać tego zabiegu.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Lesiu, spokojnie, wystarczy Ci na dłuuugo :ok3
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Lesiu pisze:marcin459, a po tej przygodzie z regeneracją resoru (smarowanie, przekładni, owijanie) to jeszcze coś przy nim co jakiś czas robisz czy to już jest prawie wieczne i nie trzeba powtarzać tego zabiegu.
====Oczywiście wypadałoby dodać, że pióra powinny być nasmarowane możliwie jak najgrubiej smarem grafitowym.
Resor owijamy bandażem elastycznym, przynajmniej raz na rok należy w niego dać kilka zastrzyków z oleju LUX.

Pozdrawiam :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
soobek
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-23, 10:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: soobek »

dzięki za podpowiedzi. przekładek od malucha trzeba by ze 4 komplety chyba bo tam o wiele mniej piór było niż w syrenie, poza tym ciężko dostępne.
Awatar użytkownika
młody94_105l
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 547
Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: młody94_105l »

Wg. Glinki przekładki nie muszą iść co każde pióro, tylko między najdłuższe, więc wystarczą spokojnie 2 komplety.
Lubię jęk Syreny, gdy na liczniku 120,
Ciepło wtedy w stopę lewą od nagrzanej gitary.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja dawałem pod wszystkie. :faja
ODPOWIEDZ